کمبود معلم یک مشکل جهانی است

کمبود معلم یک مشکل جهانی است

کمبود معلم یک مشکل جهانی است

مدل کودک: معضل کمبود معلم در سراسر جهان خصوصاً در مناطق دورافتاده و روستایی و خصوصا در دروس ریاضی و علوم اکنون بطور جدی احساس می شود و به مشکلی جهانی تبدیل گشته است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، کشور استرالیا با کمبود بی سابقه معلم مواجه می باشد بطوریکه دولت فدرال این کشور پیش بینی می کند تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیش از ۴۰۰۰ معلم دبیرستانی کمبود داشته باشد.
در همین حال یکی از راهکارهای ممکن برای حل این مشکل که مقامات این کشور آنرا سفارش می کنند، آوردن معلمان بیش از خارج از کشور است، اقدامی که در گذشته نیز در استرالیا انجام شده است.
در دهه ۱۹۷۰ میلادی نیز مقامات استرالیا برای جبران کمبود معلم از کشورهایی چون انگلیس، ایالات متحده و کانادا معلم به این کشور آوردند.
همچنین مقامات آموزشی این کشور هم اکنون نیز خواهان تسریع در پروسه جذب معلمان به این کشور و گرفتن شهروندی این کشور برای آنها هستند.
با این حال سوال این است، در شرایطی که بقیه کشورهای جهان نیز هم اکنون با بحران کمبود معلم روبرو هستند، این استراتژی چقدر واقع بینانه است؟
در انگلیس نیز نتایج یک نظرسنجی که بتازگی انجام شده نشان میدهد که ۷۰ درصد از معلمان در این کشور به استعفا فکر کرده اند. همین طور بیش از نیمی از آنها نیز حقوق ناکافی را عامل اصلی دراین زمینه می دانند.
ایالات متحده نیز وضعیت مشابهی را دارد. نتایج یک نظرسنجی که قبل از همه گیری کووید۱۹ در سال ۲۰۱۸ میلادی انجام شده، کمبود ۱۱۲ هزار نفری در تعداد معلمان خصوصاً در دروس ریاضیات، علوم و… را نشان داد که این وضعیت با شروع پاندمی کرونا بدتر نیز شده است.
به گزارش نشریه “کانورسیشن”، در کانادا همین طور به سبب کمبود معلم، تعدادی از معلمان بازنشسته مجبور به بازگشت به کلاس های درس شده اند.
بنابراین باتوجه به کمبود معلمان در بعضی کشورهای دیگر همچون انگلیس، آمریکا وکانادا این استراتژی نیز ناممکن بنظر می رسد.
همچنین با وجود اینکه ممکنست معلمانی نیز در سایر کشورها مانند هند، مالزی و سنگاپور یافت شوند اما بعید است که تعداد قابل توجهی از آنها برای این کار داوطلب شوند چونکه خیلی از ایشان به سبب طولانی بودن مراحل ثبت نام و پذیرش درخواست و همین طور به خاطر وجود برخی تبعیض ها در هنگام جستجوی کار در این کشور، قید مهاجرت را می زنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~