ضعف سواد پایه دانش آموزان در آزمون های بین المللی پرلز

ضعف سواد پایه دانش آموزان در آزمون های بین المللی پرلز

ضعف سواد پایه دانش آموزان در آزمون های بین المللی پرلز

به گزارش مدل کودک، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر لزوم طراحی برنامه آموزشی دقیق برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی برای پیشگیری از نرخ تکرار پایه دانش آموزان سال اول ابتدایی تاکید کرد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، معصومه نجفی در آیین تجلیل از منتخبین طرح و برنامه های آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی، بر اهمیت تسلط معلمان بر ابعاد محتوایی کتب درسی تاکید و تصریح کرد: نرخ تکرار پایه اول ابتدایی، نیاز جدی در طراحی یک برنامه آموزشی دقیق برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی را نشان داده است و باید در این خصوص اقدامات فوری صورت گیرد.
وی ضمن اشاره به این که در پایه اول ابتدایی بیشتر به مهارت نوشتاری توجه شده است، اضافه کرد: توجه ۱۰ درصدی به مهارت خواندن، اندیشیدن، تفکر کردن و درک مطلب در دوره ابتدایی، منجر به ضعف سواد پایه دانش آموزان در آزمون های بین المللی پرلز شده است.
نجفی با بیان این خبر که معاونت ابتدایی درحال تدوین یک طراحی آموزشی باهدف تقویت مهارت خواندن در پایه اول ابتدایی است؛ اضافه کرد: در این طرح دانش آموز در هر هفته دو کتاب داستان با محتواهای مشخص در حیطه زبان آموزی و ادبیات مطالعه خواهند کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی بر لزوم توجه بر کیفیت بخشی به اقدامات و پرهیز از هرگونه فعالیتهای مقطعی و سطحی تاکید کرد و اظهار داشت: طرح یار مهربان باهدف تجهیز کتابخانه کلاسی مدارس با کتاب هایی که متناسب با طراحی آموزشی معلم باشد از دیگر برنامه های معاونت ابتدایی است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~