کودکان را پیاده یا با سرویس به مدارس ببریم؟

کودکان را پیاده یا با سرویس به مدارس ببریم؟

کودکان را پیاده یا با سرویس به مدارس ببریم؟

به گزارش مدل کودک، خراسان رضوی نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است کودکانی که در سنین پایین برای رسیدن به مدرسه پیاده روی یا دوچرخه سواری می کنند، با افزایش سن بیشتر به این عادت ادامه می دهند.

به نقل از ویفروم، محققان دریافتند بیشتر از سه چهارم کودکانی که از ابتدا مشغول رفت و آمد فعال بودند، ۲ تا چهار سال بعد به این کار ادامه دادند.

طراحی شهری هوشمندتر و زیرساخت های بهبودیافته می تواند به تشویق کودکان بیشتر برای رفت و آمد فعال در سنین پایین کمک نماید.

دیوید تولوچ، استاد معماری در دانشگاه راتگرزنیوبرانزویک ایالات متحده و یکی از محققان این تحقیق، می گوید: پیاده روی تا مدرسه لحظه ای اعجاب انگیز در روز است که به بچه ها نگاهی اجمالی از داشتن یک سبک زندگی فعال می دهد. زمانی که افراد پیاده روی را در سنین پایین شروع می کنند، این مورد می تواند تاثیری ماندگار بر سلامت آنها داشته باشد.

بر اساس داده های بررسی ملی سفر خانواده ها در ایالات متحده حدود ۱۱ درصد از کودکان پیاده یا با دوچرخه سواری به مدرسه می روند و این نرخ در یک دهه اخیر تغییر نکرده است.

کودکانی که در ابتدا به صورت فعال به مدرسه رفت و آمد داشتند، در مقایسه با کودکانی که این طور نبودند، هفت برابر بیشتر احتمال داشت که ۲ تا چهار سال بعد به صورت فعال به مدرسه رفت و آمد کنند.

رابین دی ویز، استادیار در دانشگاه ایالتی آریزونا و محقق اصلی این مطالعه، می گوید: اغلب بچه ها به سقف ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی سفارش شده در روز نمی رسند و نوع رفت و آمد می تواند راهکاری برای افزایش فعالیت کودکان باشد.

تولوچ اظهار نمود: بزرگترین و پایدارترین مانع، فاصله بین خانه و مدرسه است. فاصله تا مدرسه اغلب با افزایش سن کودکان افزایش خواهد یافت. در نتیجه احتمال رفت و آمد فعال بعد از رسیدن کودکان به دبیرستان کاهشی می شود.

وی اضافه کرد: طراحی شهری هوشمندتر می تواند به معکوس کردن این روند کمک نماید. بهبود زیرساخت ها مانند پیاده روها و خیابان های پردرخت هم می تواند پیاده روی را دلپذیرتر کند.

نتایج این تحقیق در مجله Preventive Medicine Reports انتشار یافته است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~