مدرسه تلویزیونی امسال کلاس درس ندارد

مدرسه تلویزیونی امسال کلاس درس ندارد

مدرسه تلویزیونی امسال کلاس درس ندارد

مدل کودک: مدل کودک: بگفته مدیر شبکه آموزش، باتوجه به حضوری شدن مدارس در امسال، مدرسه تلویزیونی که امسال به روی آنتن می رود، یک طرح تحولی همراه با بازی و سرگرمی است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، نشست خبری مدرسه تلویزیونی ایران، سه شنبه ـ ۲۹ شهریور ماه ـ در اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما انجام شد.
علی عبدالعالی ـ مدیر شبکه آموزش ـ در این جلسه خبری درباره ی طرح تحولی مدرسه تلویزیونی عنوان کرد: دو هدف در طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران دنبال می شود. هدف اول عدالت آموزشی و حرکت به سمت آن و هدف دوم تحول آموزشی است. امروزه بچه های ما شبکه ها و کارتون های زیادی را در دسترس دارند. وقتی می بینیم یک کارتون خارجی چهار میلیارد بازدید داشته است، یعنی دانش آموز امروز با ما فرق دارد. بچه ها فرق کرده اند، دلشان جای دیگری است. امروز آموزش باید آمیخته به سرگرمی باشد. باید آموزش و تفریح در هم آمیخته باشد.
او اضافه کرد: در طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران به سمتی حرکت می نماییم که هر کسی در خانه تلویزیون دارد بتواند از آن بهره ببرد. مدرسه تلویزیونی به تمام مناطق ایران، خانه های شهرهای بزرگ تا مرزهای کشور و حومه شهرها می رود و به سمت مناطق محرومی حرکت می کند که به آموزش رایگان مفید دسترسی ندارند و این آرزویی است که ما دنبال می نماییم.
عبدالعالی درباره ی ی شروع طرح مدرسه تلویزیونی که کمی پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس صورت گرفت، اظهار داشت: در روزگاری کشور با کرونا و مدرسه نرفتن بچه ها به دلیل این ویروس مواجه گردید. از صداوسیما درخواست شد کمک نماید و سه روز بعد طرح مدرسه تلویزیونی ایران روی آنتن بود. ما به جنگ کرونا رفتیم. می بایست یک بیمارستان سرپایی سریع برپا می کردیم.
مدیر شبکه آموزش اضافه کرد: ولی حالا و در مهر ۱۴۰۱ بچه هایی که بامداد مدرسه می روند آیا می توانند پای تلویزیون هم بنشینند و درس گوش کنند؟ اگر دانش آموزی این کار را کند افسرده است! به عنوان آدمی که سی امین سال آموزشم را می گذارنم، می گویم به هیچ وجه نباید به دانش آموزی که بامداد مدرسه بوده، بگوییم بنشین پای تلویزیون درس گوش بده. ما امسال با بچه هایی مواجه هستیم که بامداد به مدرسه می روند؛ بدین سبب طرح تحولی مدرسه تلویزیونی کلاس درس نیست، ترکیب آموزش و بازی است. آن قدر محتوایش جذاب است که بچه ها همانطور که دوست دارند کارتون ببینند، منتظر پخش شوند.
عبدالعالی درباره ی ی نوع پرداختن به پایه های مختلف و درس ها با بیان شروع پخش مدرسه تلویزیونی از دوم مهر، توضیح داد: حجم کنداکتور شبکه به ما دو انتخاب داد؛ پرداختن به همه درس ها و بسیار کوتاه و یا پرداختن به دروسی که ضعف بچه ها در آن بیشتر است. بدین سبب ما سراغ درس هایی رفتیم که بیشتر نیاز به آموزش داشتند. در همه پایه ها کلاس قرآن را داریم که از دوم مهر مشاهده خواهید کرد.
او اضافه کرد: بنده نماینده بیش از ۱۵۰ نفر هستم که در ایام اخیر بصورت شبانه روزی مشغول تولید در نزدیک به ۱۰ استودیو هستند. پایه اول تا نهم را داریم. به زودی در همین پاییز برای پایه های متوسطه دو هم برنامه خواهیم داشت. در سه شیفت ضبط می شود. آرزوی ما هم این است در پاییز به متوسطه دوم برسیم.
مدیر شبکه آموزش درباره ی شبکه های کمکی برای پخش مدرسه تلویزیونی توضیح داد: این برنامه ظاهرش در شبکه آموزش است اما در فازهای بعدی کانال هایی به شبکه آموزش اضافه خواهد شد. یک شبکه ۲۴ ساعت دارد. بامداد که بچه ها مدرسه هستند و شب هم باید بخوابند. بدین سبب ساعات ما محدود است. به محظ این که کنداکتور پر شد، وارد کانال ها جدید شبکه آموزش خواهیم شد و از شبکه های تخصی مخاطب کودک و نوجوان هم کمک خواهیم گرفت که قسمتی از این محتوا را داشته باشند.
عبدالعالی تصریح کرد: طرح مدرسه تلویزیونی که در آن دو سال و نیم اجرا شد، یک طرح اورژانسی برای مقابله با ویروس کرونا بود که مثل یک بیمارستان سرپایی افتتاح شد. امروز ما بجای بیمارستان سرپایی یک رستوران جذاب داریم. لبریز از بازی، سرگرمی، معما، مسابقه و قصه است. شهرهای مختلف و مدرسه های مختلف با هم رقابت می کنند. مدرسه تلویزیونی ویژه همه مناطق ایران است با تکیه بر بچه های عزیز مناطق کم برخوردار.
او درباره ی انتقادی که به تعدادی از معلم های مدرسه تلویزیونی در دو سال اخیر وارد شد، توضیح داد: معلمی که سر کلاس خوب درس می دهد، ممکنست نتواند روی آنتن تلویزیون خوب درس دهد. ما بجای معلم از معلم بازیگر استفاده می نماییم. دختر و پسر کودک و نوجوان امروز نمی تواند نیم ساعت پای تلویزیون بنشیند و درس گوش کند؛ به ویژه پس از کرونا که بچه ها خسته شده اند. پس الان پذیرای این نوع آموزش نیستند. اپیزودهای ما ۲۰ دقیقه ای است و در بین آموزش همراه با سرگرمی، پویانمایی، قصه، معما و نمایش هم پخش می شود. تلفیقی از آیتم های چنددقیقه ای است که موضوع را آموزش می دهد. معلم امروز، بازیگر است و عضوی از بازی بچه هاست. آموزش درست دنیای امروز، آموزش بدون درد است. مثل آمپولی که بدون درد تزریق می شود. تحمل خیلی از کلاس های آموزشی امروز برای بچه ها دردناک است.
عبدالعالی در آخر اظهار داشت: یکی از بارزترین خاصیت های طرح مدرسه تلویزیونی کنداکتورش است. تمام بچه های دبستان رأس ساعت معینی پای تلویزیون می نشینند. اگر در شبکه های مختلف اعلام گردد که کلاس شروع شده، بچه ها متوجه می شوند. کنداکتور بسیار منظمی وجود دارد که بچه ها بتوانند درتمام سال برنامه ریزی داشته باشند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~