فردا برگزاری جشن شکوفه ها برای ۱ و نیم میلیون کلاس اولی

فردا برگزاری جشن شکوفه ها برای ۱ و نیم میلیون کلاس اولی

فردا برگزاری جشن شکوفه ها برای ۱ و نیم میلیون کلاس اولی

به گزارش مدل کودک، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با بیان این که جشن شکوفه ها فردا، پنج شنبه، ۳۱ شهریورماه برای کلاس اولی ها در سراسر کشور برگزار می گردد اظهار داشت: تلاش می نماییم باتوجه به قرار گرفتن جشن شکوفه ها بین اربعین حسینی و مناسبت های دهه آخر ماه صفر، فضایی توام با نشاط معنوی فراهم نماییم.
معصومه نجفی پازوکی در گفتگو با ایسنا، در رابطه با تمهیدات درنظر گرفته شده برای تقویت کیفیت آموزش بخصوص برای کلاس سومی ها که دوسال اول تحصیلشان را در دوران کرونا و به صورت مجازی گذرانده اند اظهار نمود: معتقدم باید طرح جبران و تثبیت یادگیری طی سال تحصیلی ادامه یابد.
وی اضافه کرد: البته دانش آموزان بعد از ۱۴ فروردین ماهِ سال جاری مدتی را به مدرسه آمدند و ارتباطی میان آنها با مدرسه برقرار شد. در واقع یک مانور بازگشایی بعد از ۱۴ فروردین داشتیم، درست است که همه دانش آموزان به مدرسه نیامدند، اما یک آمادگی بوجود آمد تا حالا هم برای شروع سال تحصیلی مشکل حادی نداشته ایم.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش ها به مدت دو سال غیرحضوری بوده و طبیعتا کیفیت آموزش پایین آمده است اظهار داشت: طرح جبران و تثبیت یادگیری در تابستان اجرا شد، اما خب همه دانش آموزان پوشش داده نشدند و این طرح باید در طول سال تحصیلی ادامه یابد. حالا که معلم سرکلاس درس است می تواند به خوبی امر شناسایی را انجام دهد که کدام دانش آموزانش نیاز فوری و جدی دارند.
نجفی اضافه کرد: وقتی دوره تثبیت در طول سال برگزار شود، به دلیل این که دانش آموز در مدرسه حاضر است، می شود کیفیت کار را بالاتر برد. تابستان تجربه ای برای شروع کار بود.
وی ضمن اشاره به این که برپایه آمار و گزارشات شفاهی که از استان ها گرفتیم، وضعیت دانش آموزان حاضر در دوره تابستانی بهتر شده و یک سطح بالاتر رفته است اظهار نمود: دوره تثبیت، دوره مفیدی بوده و همین که دوره ها الزامی و الزامی نبود اما خانواده ها پای کار آمدند و فرزندشان را در تابستان به سرکلاس آوردند نشان داده است برگزاری این دوره ها لازم و اثرگذار بوده است.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: استمرار این دوره ها در سال تحصیلی پیش رو و شناسایی دقیق وضعیت موجود می تواند کمک کننده باشد. ما بودجه کیفیت بخشی داریم که این مسیر را بتوانیم ادامه دهیم.
نجفی آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایی را اعلام نمود و اظهار داشت: تا روز گذشته هشت میلیون و ۷۰۴ هزار و ۳۲۱ دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت نام کرده اند که از این میزان یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۰۷ نفر کلاس اولی هستند. این درحالی است که سال قبل حدود هشت میلیون دانش آموز ابتدایی داشتیم ولی سال جاری به حدود ۹ میلیون رسیده است.
وی با بیان این که جشن شکوفه ها فردا، پنج شنبه، ۳۱ شهریورماه برای کلاس اولی ها در سرتاسر کشور برگزار می گردد اظهار داشت: تلاش می نماییم با عنایت به قرار گرفتن جشن شکوفه ها بین اربعین حسینی و مناسبت های دهه آخر ماه صفر، فضایی توام با نشاط معنوی فراهم نماییم.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: پیشبینی کردیم موکب نقاشی، شعرخوانی و بازی های آموزشی داشته باشیم که بچه ها در فضای راحت تری بتواند سال تحصیلی را شروع کنند.
به گفته نجفی برای سال جاری با چالش معلم مواجه بودیم، اما با تمهیدات انجام شده کلاس بدون معلم در وره ابتدایی نخواهیم داشت.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~