معاون سازمان تاكسیرانی تهران عنوان كرد اعلام نرخ نهایی سرویس مدارس

معاون سازمان تاكسیرانی تهران عنوان كرد اعلام نرخ نهایی سرویس مدارس

معاون سازمان تاكسیرانی تهران عنوان كرد اعلام نرخ نهایی سرویس مدارس

به گزارش مدل کودک، معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد گلایه والدین از گرانی نرخ سرویس مدرسه در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: برمبنای آخرین مصوبه کارگروه ماده ۱۸ نرخ نهایی سرویس مدارس اعلام شده و گرفتن مبلغ بیش از نرخ مصوب شورای شهر تهران تخلف است.
علی محتشمی پور در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به گلایه برخی والدین دانش آموزان در مورد گرانی نرخ کرایه سرویس مدرسه اظهار داشت: سرویس مدرسه یا به عبارتی سرویس حمل و نقل دانش آموزی تابع بخشنامه سرویس مدارس و دستورالعمل اجرائی سرویس مدرسه مصوب هیات وزیران است که تکالیف مشخصی را برای دستگاه های مختلف در نظر گرفته است که براین اساس سازمان تاکسیرانی شهر تهران به عنوان مرجع صدور پروانه برای پیمانکار سرویس مدرسه و صدور مجوز برای ناوگان سرویس است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متولی نظارت بر قراردادهای پیمانکاران با مدارس و والدین است، اضافه کرد: تا سال تحصیلی ۹۸ سرویس فعال مدرسه داشتیم اما با بروز پدیده کرونا و تعطیلی مدارس عملا سرویس مدرسه معلق شد و این روند تا شروع سال تحصیلی جدید و شروع فعالیت حضوری مدارس ادامه داشت که طبیعتا پس از دو سال وقفه برای شروع مجدد سرویس مدرسه با مشکلات و کمبودها مواجه شدیم.

محتشمی پور با اشاره به اینکه دقت داشته باشید که سرویس مدرسه کسب و کاری آزاد است و این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه می شود و بنابراین آنها در هنگام قبول یا رد خدمات دهی در سرویس مدارس، نسبت به بررسی صرفه و صلاح اقدام می کنند، افزود: قیمت و نرخ کرایه سرویس مدرسه، تعیین کننده وضعیت خدمات رسانی به دانش آموزان است یعنی بعبارتی اگر قیمت نرخ کرایه سرویس مدرسه پایین باشد، این عمل با استقبال والدین روبرو می شود اما راننده ها ناراضی شده و به کسب و کارهای موازی رو می آورند یا بالعکس با افزایش نرخ کرایه، رانندگان برای ارائه خدمات دیر جذب شده اما والدین ناراضی خواهند بود.
ترافیک و میزان سفر تاثیر مستقیمی بر نرخ کرایه سرویس مدارس دارند
معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: واقعیت این است که پس از رشد و فراگیری مسافربرهای اینترنتی، خیلی از کسب و کارها همچون رانندگی سرویس مدرسه، گرفتار دستخوش شد؛ بگونه ای که اگر الگوریتم قیمت گذاری این مسافربرهای اینترنتی را مشاهد نماییم، می بینم که تعیین قیمت ارتباط مستقیمی با پیک ترافیک دارد و در این خصوص در مسیرهای عادی در زمان اوج ترافیک قیمت های چند ده هزار تومانی دریافت می شود و در زمان ترافیک معمولی نیز قیمت های سفر به شدت کاسته می شود، پس بعبارتی دیگر ترافیک و میزان سفر تاثیر مستقیمی بر نرخ کرایه دارند و این در شرایطی است که ما در جلسات و بررسی های مختلف پیش بینی می کردیم که مسافربرهای اینترنتی با نرخ کرایه ای که دریافت می کنند، گلوگاه ما در امر سرویس مدرسه باشند؛ چونکه با افزایش کرایه ها، رانندگان را به سمت خود جلب می کنند و این مسئله سبب می شود که تمام کسب و کارهای فعال در حمل و نقل گرفتار عارضه شوند.
اعلام نرخ نهایی سرویس مدارس
وی با اشاره به اینکه بر طبق آخرین مصوبه کارگروه ماده ۱۸، قرار شد که نرخ کرایه سرویس مدرسه ۳ تا ۸ میلیون تومان باشد که در بیشترین حالت برای هر دانش آموز برای ۹ ماه استفاده از سرویس مدرسه ۸ میلیون تومان باید پرداخت گردد، اظهار داشت: با محاسبه این نرخ برای ۴ دانش آموزی که سوار سرویس مدرسه می شوند، مشخص می شود که روزانه ۱۴۰ هزار تومان درآمد سفر سرویس مدرسه با محاسبه رفت و آمد، سرویس مدرسه باید اظهار داشت که هر سفر برای راننده سرویس مدرسه به ازای جابجایی ۴ دانش آموز طی ۹ ماه، ۷۰ هزار تومان است که این نرخ معادل یک سفر تک سفر معمولی در یک مسیر نزدیک در مسافربرهای اینترنتی است.

محتشمی پور با اشاره به اینکه برمبنای مسافت، ترافیک و… نرخ کرایه سرویس مدرسه بین ۳ تا ۸ میلیون تومان در ۹ ماه تعیین شده است که البته گزارشاتی از گرفتن کرایه های ۱۸، ۲۰ و ۳۰ میلیون تومان نیز به ما رسیده است، اظهار نمود: دقت داشته باشید که مبنای تعیین نرخ کرایه سرویس مدرسه، سال ۱۴۰۰ است و بر طبق مصوبه شورا اجازه داده شده بود که تا سقف ۳۵ درصد به میانگین ۲۵ درصد نرخ افزایش یابد که این اختلاف سه تا ۸ میلیونی نرخ کرایه سرویس مدرسه هم از اینجا نشأت می گیرد که در بعضی مناطق همچون منطقه ۱۹ آموزش و پرورش، از نظر جغرافیایی تراکم جمعیت بالا نیست و ترافیک کمی در معابر شاهد می باشیم و همین طور تمرکز مدارس و منازل را شاهد می باشیم پس برای خدمات مدرسه این منطقه افزایش نرخ کمتری را شاهد می باشیم و بطور متوسط نرخ کرایه همه خدمات مدارس بین ۱۷ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.
اخذ مبلغ بیش از نرخ مصوب بابت سرویس مدارس از والدین تخلف است
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر گرانی و افزایش قیمت بر روی زندگی رانندگان سرویس مدرسه نیز تاثیر گذاشته است، اضافه کرد: در این میان شاهدیم که مبالغ بیشتری بین والدین و شرکت های سرویس مدارس منتقل می شود که این برخلاف مصوبه شورا و تخلف است؛ اما برمبنای قانون، ناظر قراردادهای سرویس مدارس، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است که باید بر این مبالغ میلیونی نظارت کند؛ اما اگر تخلفی در مورد نحوه خدمات دهی بود همچون عدم نصب برچسب سرویس مدرسه و… رسیدگی آن برعهده شهرداری تهران و مشخصا سازمان تاکسیرانی است.
با بحران کمبود راننده سرویس مدارس مواجه هستیم
معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه عارضه اصلی در تعیین نرخ کرایه سرویس مدرسه، اثرگذاری سامانه های هوشمند مسافربری در این کسب وکار است، اظهار داشت: وقتی نرخ کرایه را برای جذاب و بصرفه کردن سفر برای راننده بالا می بریم، خانواده ها ناراضی می شوند و وقتی نرخ کرایه را برای رضایت خانواده ها کاهش می دهیم، راننده ای جذب نمی شود؛ بگونه ای که ما برای سرویس مدرسه در سال تحصیلی جاری سه مرتبه فراخوان صادر کردیم که در مجموع حدود ۲۰۰۰ نفر راننده اعلام آمادگی کردند در حالی این رقم برای سال ۹۸، حدود ۱۸ هزار نفر بود و برای سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش شهر تهران اعلام نمود که به ۲۰ هزار راننده سرویس مدرسه نیاز دارد در صورتیکه فقط ۲۰۰۰ نفر به فراخوان پاسخ دادند و ما با بحران مواجه هستیم و این خلاء و فاصله ناشی از کسب و کارهای موازی است.
۳ بسته تشویقی برای جذب راننده سرویس مدارس
دعوت از والدین برای فعالیت در سرویس مدارس
محتشمی پور افزود: بر همین مبنا شهرداری تهران مشوق هایی را برای رانندگان سرویس مدرسه در نظر گرفته است تا رانندگان تشویق شوند که در این ناوگان فعال شوند که برمبنای رایزنی های انجام شده، هر خودرو سرویس مدرسه از تخفیف ۷۰ درصدی طرح ترافیک برخوردار می باشد و همین طور سهمیه سوخت معادل سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی برای آنها پرداخت می شود. همین طور سازمان تاکسیرانی مزایای تاکسیرانان همچون بیمه تکمیلی و… را برای رانندگان سرویس مدرسه فعال خواهدنمود و حتی امسال به سراغ اولیاء رفته و به آنها پیشنهاد دادیم که به عنوان سرویس مدرسه فعال باشند و زمانی که فرزند خودرا به مدرسه می رسانند، سه دانش آموز دیگر را نیز جابجا کنند که اگر والدین پای کار بیایند، افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.
نمی توانیم رانندگان را مجبور نماییم که در سامانه سرویس مدرسه فعال شوند
وی با اشاره به اینکه نمی توانیم رانندگان را مجبور نماییم که در سامانه سرویس مدرسه فعال شوند، اظهار داشت: دعوت از والدین دانش آموزان برای فعالیت در سامانه سرویس مدرسه بسیار اتفاق خوبی است چونکه خیلی از خانواده ها درایام کرونا تمایل دارند که فرزندانشان را خودشان به مدرسه ببرند و حالا در این راه می توانند سه دانش آموز دیگر را نیز جابجا کنند که اگر این استقبال ایجاد شود، در آینده ای نزدیک یک سامانه ایمن خواهیم داشت.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~