با دانش آموزان پساکرونایی چگونه رفتار کنیم؟

با دانش آموزان پساکرونایی چگونه رفتار کنیم؟

با دانش آموزان پساکرونایی چگونه رفتار کنیم؟

به گزارش مدل کودک، یک مدیر مدرسه و کارشناس حوزه آموزش و پرورش ضمن برشمردن خصوصیت های دانش آموزان پساکرونایی، سفارش هایی برای معلمان و خانواده ها برای نحوه مواجهه با دانش آموزان در هفته های ابتدایی بازگشایی مدارس داشت و اظهار داشت: باید به دانش آموزان فرصت بدهیم تا خویش را بازیابی کرده و به استقلال عمل برسند.
آفاق صیدی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در مدرسه خودمان، از هفته پایانی شهریورماه، برگزاری جلسات جداگانه ای با والدین، معلمان و دانش آموزان به منظور آشنایی و هماهنگی بیشتر انجام شد و برگزاری چنین جلساتی برای سایر مدارس در ایام ابتدایی بازگشایی مدارس ضروری به نظر می آید اظهار نمود: سال جاری با دانش آموزانی مواجهیم که با دانش آموزان پیش از دوران کرونا تفاوت دارند.
وی ادامه داد: دانش آموز قبل کرونا با دانش آموز پساکرونا گویی دو شخص هستند و ما با یک شخص واحد برخورد نمی نماییم که پیش از کرونا او را دیده بودیم.
این مدیر مدرسه و کارشناس حوزه آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که دوره دو سال و نیمه کرونا، اثراتی بر روح و روان افراد جامعه بر جای گذاشته است که قابل انکار نیست اظهار داشت: دانش آموزان ما، دانش آموزان سابق نیستند و از ابعاد متعدد تفاوت دارند. قدرت تاب آوری آنها کمتر شده است و ساعات کمتری را می توانند در کلاس درس بنشینند. آنها در دو سال قبل در کلاس آنلاین بودند و هر زمان خسته می شدند دوربین شان را خاموش می کردند یا در رختخواب دراز می کشیدند و وقتی ناچار می شدند به سوالی پاسخ دهند، دوربین خویش را باز کرده و می نشستند.
صیدی اضافه کرد: دانش آموزانِ امروز، یک شلختگی دارند و آن دانش آموزانِ مرتب و منظمی که پیش از کرونا داشتیم را کمتر می بینیم. تا اینها را به سیستمی برگردانیم که از شلختگی خارج و تابع نظم و قانون شوند، مدتی زمان لازم است و معلم ها باید مدارا کنند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموز در خانه راحت بود و علیرغم انکه تاکید داشتیم لباس فرم مدرسه به تن کنند و در کلاس آنلاین حاضر شوند اما این امر در همه مدارس و کلاسهای درس رعایت نمی شد اظهار داشت: مساله مهم دیگر، کمک خانواده ها به فرزندشان در انجام تکالیف است. شاید بتوان گفت خانواده هایی که این کار را انجام نمی دادند اندک بودند. ما از خانواده ها بسیار درخواست می کردیم که فقط نظاره گر باشند، اما می دیدیم که این گونه نیست و گاهی در بعضی کلاس ها حاضر و از بچه ها سوال می کردم و شاهد بودم چشم دانش آموز به سمت اعضای خانواده می گشت تا پاسخ را به او بگویند و او جواب بدهد.
این مدیر مدرسه و کارشناس حوزه آموزش و پرورش افزود: به همکارانم سفارش می کنم صبور باشند و شروع سال تحصیلی را با مدارا آغاز کنند تا بتوانیم رفته رفته بچه ها را به نظم پیش از کرونا برگردانیم.
صیدی ضمن اشاره به این که از اولیاء خواستیم بچه ها را به مدرسه بسپارند و با ما همکاری کنند اظهار داشت: سفارش به همه خانواده ها اینست که به بچه ها فرصت بدهند تا به یک استقلالی برسند، مسئولیت پذیری داشته باشند و خودشان چه از نظر درسی و چه انضباطی پاسخگوی کار خود باشند.
وی ادامه داد: یک سفارش دیگر این که از دانش آموزان انتظار داریم با جدیت بیشتری به درس های خود بپردازند. دانش آموزان ما حالا با روحیه بهتری در مدرسه حضور می یابند و باید قدرت تاب آوری، قدر ت تحمل و احساس وظیفه شناسی خویش را تقویت نمایند. باید فرصت دهیم مستقل باشد و مهارت حل مساله را در وجود وی بپرورانیم.
این مدیر مدرسه و کارشناس حوزه آموزش و پرورش افزود: بعنوان معلمی که ۴۰ سال در سیستم تعلیم و تربیت کار کرده از والدین انتظار داریم این فرصت را در اختیار معلمان قرار دهند و اجازه دهند تا ما با روش متعادل، دوستانه و بانشاط، روحیه دانش آموزان را به آنها برگردانیم. بطور قطع می دانیم که این کار طول می کشد اما خانواده ها به ما فرصت دهند و فرزندانشان را به ما به بسپارند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~