تعطیلی ۷۳۸ مدرسه غیردولتی

تعطیلی ۷۳۸ مدرسه غیردولتی

تعطیلی ۷۳۸ مدرسه غیردولتی

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تعطیلی و عدم اجازه فعالیت ۷۳۸ مدرسه غیردولتی در سال تحصیلی جدید اطلاع داد و اظهار داشت: ما دانش آموز شش ساحتی می خواهیم؛ در دو اتاق و یک پذیرایی و آشپزخانه که به مدرسه تبدیل گشته، امکان تربیت دانش آموز شش ساحتی وجود ندارد.
احمد محمودزاده در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این که آیا پرونده ثبت نام در مدارس غیردولتی بسته شده است؟ اظهار نمود: هنوز ثبت نام ها قطعی و در سامانه ثبت نام ثبت نشده است اما تا کنون حدود دو میلیون و ۵۰ هزار دانش آموز ثبت نام کرده اند که احیانا بعد از نهایی شدن ثبت نام ها، آمار از این رقم بیشتر شود.
وی ادامه داد: در تعداد دانش آموزان ثبت نام شده، افزایش داشتیم، اما در تعداد مدارس غیردولتی، کاهش داشتیم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با علت کاهش تعداد مدارس غیردولتی اظهار داشت: حدود ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در سطح کشور داشتیم که از این تعداد در مجموع نسبت به سال گذشته، ۷۳۸ مدرسه تعطیل شدند. کاهش تعداد مدارس به علت برخوردهای خودمان بود. ما به مدارسی که از حیث نیروی انسانی و تجهیزات، امکانات و بخصوص فضای آموزشی استاندارد نبودند اجازه ورود به سال تحصیلی جدید را ندادیم و قبلا هم اعلام نموده بودیم.
محمودزاده افزود: علاوه بر این، برخی مدارس، تخلف داشتند که جلویشان را گرفتیم. این مدارس اجازه فعالیت ندارند، برخی تعطیلی موقت دارند، تا در مهلت تعیین شده خودشان را بازسازی کرده و به استانداردهای مدنظر برسانند. ما دانش آموز شش ساحتی می خواهیم و در دو اتاق و یک پذیرایی و آشپزخانه که به مدرسه تبدیل گشته، امکان تربیت دانش آموز شش ساحتی وجود ندارد.
وی تصریح کرد که مدارس غیردولتی باید خودشان را با سندتحول بنیادین همراه کنند که البته خوشبختانه اغلب آنها این گونه اند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~