معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد حمایت مالی از دانش آموزان نخبه و مبتکر

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد حمایت مالی از دانش آموزان نخبه و مبتکر

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد حمایت مالی از دانش آموزان نخبه و مبتکر

به گزارش مدل کودک، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: پژوهش ‎سراها تنها بعنوان یک محیط یادگیری برای انجام پژوهش نیست، بلکه فرصتی برای دانش آموزان فراهم می ‎آورند تا ایده ‎های خویش را به آنجا برده و تبدیل به محصول کنند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، محمد مهدی کاظمی در اختتامیه سومین دوره جشنواره پژوهش سرای دانش آموزی کشور که در بندرعباس برگزار شد، در این پژوهش‎سراها حمایت مالی از دانش آموزان نخبه و مبتکر صورت می‎گیرد. همینطور بستری فراهم می‎شود تا ارتباط دانش آموزان با دانشگاه‎ها و مراکز علمی و پژوهشی برقرار ‎شود این در حالیست که فرصتی هم برای ثبت اختراعات دانش آموزان به وجود می‎آورند.
کاظمی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره یک میلیون و ۶۹۱ هزار دانش آموز از سراسر کشور در دوره‎های تحصیلی ابتدایی و متوسطه شرکت کردند و این فرصت فراهم گردید که دانش آموزان استعدادها و ایده‎های خویش را بشناسند و عرضه کنند.
وی اظهار داشت: باید کارکرد پژوهش‎سراها به سمت افزایش بهره وری و تغییر رویکرد به سمت مراکز رشد و نوآوری و همینطور خانه‎های خلاق با رویکرد دانش بنیان سوق داده شود. سال جاری سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است، بنابراین در این سال طبیعتا باید بیشتر به این مقوله بپردازیم.
کاظمی اظهار داشت: عزیزان ما در گام دوم انقلاب هستیم و دهه‎های آینده در ارتباط با نسل نوجوان و جوان ما است. امروز باید این نسل برای دهه‎های آینده تربیت شوند تا بتوانند آینده کشور را در راه پیشرفت و توسعه علمی که دارد ادامه دهند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: در راه تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهم‎ترین عوامل آن تربیت نیروی انسانی است و نیروی انسانی توانمند، خلاق و نوآور که در موقعیت جدید و زیست بوم جدید بتواند برای آینده کشور تربیت شود و این نیروی انسانی در مدارس و توسط معلمان تربیت می‎شوند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~