مردم کره جنوبی یک یا دو سال جوان تر می شوند

مردم کره جنوبی یک یا دو سال جوان تر می شوند

مردم کره جنوبی یک یا دو سال جوان تر می شوند

به گزارش مدل کودک، مردم کره جنوبی به لطف قانون جدیدی که روز گذشته (پنج شنبه) تصویب گردید و هدف آن استانداردسازی نحوه محاسبه سن در این کشور است، از نظر اسناد رسمی یک یا دو سال جوان تر می شوند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، هم اکنون برای مردم کره جنوبی معمول است که نه تنها یک سن، بلکه سه سن داشته باشند – یک “سن بین المللی”، یک “سن کره ای” و یک “سن تقویمی”.
اما به منظور پایان دادن به سردرگمی ناشی از این سیستمِ سه تاییِ محاسبه سن، بخصوص در اسناد رسمی و مدارک پزشکی، پارلمان این کشور حکم داده است که از ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی، تمام اسناد رسمی باید از استاندارد “سن بین المللی” استفاده نمایند.
مقامات معتقدند که روش های مختلف محاسبه سن افراد، منجر به آشفتگی مداوم و هزینه های اجتماعی و اقتصادی غیرضروری شده است. درخواست ها برای استاندارد کردن شمارش سنی از زمانی برجسته شد که مقامات بهداشت و درمان این کشور مجبور شدند برای تنظیم دستورالعمل ها و خط مشی های واکسن کرونا از سن بین المللی به جای سن کره ای استفاده نمایند.
این استانداردسازی که به دنبال مذاکرات طولانی صورت می گیرد، کره جنوبی را با اغلب کشورهای جهان همسو می کند و اختلافات قانونی ناشی از استفاده از سه سیستم مختلف را می کاهد.
کره جنوبی سه روش برای شمارش سن دارد. این کشور از سال ۱۹۶۲ برای فرآیندهای قانونی و اداری از سیستم شمارش “سن بین المللی استفاده” می کند، روشی که به تعداد سال هایی که از تولد نوزاد می گذرد اشاره دارد و از صفر آغاز می شود – یعنی همان سیستمی که در اغلب کشورهای دیگر استفاده می شود.
اما در روش رسمی دیگرِ شمارش سن معروف به “سن تقویمی”، نوزادان در سن صفر به دنیا می آیند و در اول ژانویه سالانه یک سال به سن شان افزوده می شود حتی اگر تا روز اول ژانویه سال جدید هنوز یک ساله نشده باشند. برای مثال بر طبق این سیستم متولدین دسامبر (ماه دوازدهم میلادی) ۲۰۲۰ تا ژانویه سال بعد (۲۰۲۱) یک ساله محسوب می شوند، حتی اگر کوچکتر باشند. این روش به طور عمده برای تعیین سن قانونی برای حوزه های حقوقی است که درصد قابل توجهی از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد و بخصوص برای خدمت سربازی الزامی یا محاسبه سن قانونی برای مصرف الکل و سیگار استفاده می شود.
همینطور سومین سیستم، سن سنتی کره ای است که در آن همه افراد در بدو تولد یک سال دارند و بدون توجه به تاریخ تولد، در روز سال نو یک سال بزرگتر می شوند.
اغلب مردم از سن کره ای که ریشه در چین دارد در زندگی روزمره و مراودات اجتماعی خود استفاده می نمایند، در حالیکه “سن بین المللی” بیشتر برای مسائل قانونی و رسمی استفاده می شود – بعنوان مثال، هنگام برخورد با قوانین مدنی.
اما از این پس طبق تارنمای مجلس و اسناد در ارتباط با این لایحه، قانونی که روز پنجشنبه تصویب گردید، استفاده از “سن بین المللی” را در تمام حوزه های قضایی و اداری استاندارد می کند.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در این بیانیه آمده است: دولت های ایالتی و محلی باید شهروندان را تشویق کنند تا از “سن بین المللی” خود استفاده نمایند و تبلیغات لازم را برای آن انجام دهند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~