بودجه ۶۱ میلیاردی بیمه سلامت برای ترك اعتیاد؛ کدام خدمات ترک اعتیاد زیر پوشش بیمه است؟

بودجه ۶۱ میلیاردی بیمه سلامت برای ترك اعتیاد؛ کدام خدمات ترک اعتیاد زیر پوشش بیمه است؟

بودجه ۶۱ میلیاردی بیمه سلامت برای ترك اعتیاد؛ کدام خدمات ترک اعتیاد زیر پوشش بیمه است؟

به گزارش مدل کودک، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به این که بیمه ها خدماتی را در درمان اعتیاد پوشش می دهند که سرپایی باشند و شامل سم زدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات روان درمانی گروهی و فردی و… است، اظهار داشت: البته ملاک پرداخت هزینه های درمان اعتیاد برای بیماران زیر پوشش سامانه الکترونیک، بر مبنای تعرفه های دولتی است.
دکتر مهدی رضایی در گفتگو با ایسنا، درباره پوشش بیمه ای خدمات ترک اعتیاد، اظهار داشت: خدمات درمان و کاهش صدمه اعتیاد به بیماران مبتلا به اختلال مصرف مواد از سال ۱۳۹۳ (به جز سال ۱۳۹۸ که بودجه ای برای این طرح اختصاص نیافت) در مراکز مجاز دولتی، عمومی غیر دولتی، خصوصی، خیریه و موقوفه طبق آخرین تعرفه تصویب نامه سالیانه هیئت وزیران عرضه می شود.
کدام خدمات ترک اعتیاد زیر پوشش بیمه است؟ او افزود: بر مبنای مصوبه هیئت دولت، بیمه ها خدماتی را در این حوزه پوشش می دهند که سرپایی باشد که شامل سم زدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات روان درمانی گروهی و فردی و… است. در خدمات سرپایی درمان اعتیاد، سهم بیمه ۷۰ درصد است و حتی برای افراد بی بضاعت هم بیمه درمان اعتیاد تا ۹۰ درصد قابل پوشش است ولی مرجع این که این فرد بی بضاعت شناخته شود، معرفی نامه سازمان بهزیستی است تا با پوشش ۹۰ درصدی خدمت دریافت نمایند.
وی ادامه داد: ثبت اطلاعات مراکز عرضه دهنده خدمات درمان ترک اعتیاد در سامانه اینترنتی پرونده الکترونیکی بیمه درمان اختلال مصرف مواد (پایا) شامل مراحل مختلف بیمه درمان اعتیاد نظیر اطلاعات هویتی و ثبت نام اولیه افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد به شکل آنلاین صورت می گیرد.
ثبت اطلاعات بیماران با رعایت اصل محرمانگی رضایی تصریح کرد: اطلاعات نوع درمان انتخابی و مراحل درمانی، اطلاعات مرکز درمان، تشکیل پرونده الکترونیکی بیمه درمان اختلال مصرف مواد و… همگی با رعایت اصول محرمانگی و امنیت ثبت می شود.
او در رابطه با مراکز عرضه دهنده خدمات درمان ترک اعتیاد، خاطرنشان کرد: درخواست عقد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد در جلسات کمیته نظارت استانی با حضور نماینده بیمه سلامت و با عنایت به اولویت ها و کیفیت خدمات عرضه شده در مرکز، نیاز منطقه ای و تجمع تعداد مراکز متقاضی، بررسی و مرکز انتخاب می شود و توسط کمیته استانی جهت انعقاد قرارداد به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می گردند.
۴۶۱ مرکز ترک اعتیاد طرف قرارداد بیمه سلامت وی با تکیه بر این که صرفاً مراکزی که در کمیته ذکر شده انتخاب شوند، امکان ثبت اطلاعات ارائه ی خدمت در سامانه پایا را خواهند داشت، اظهار نمود: بر این اساس تا آذر سال ۱۴۰۱ تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه در مجموع ۴۶۱ مرکز است که شامل ۱۱ مرکز غیردانشگاهی، ۴۰ مرکز دولتی دانشگاهی، ۲ مرکز خیریه و ۳۰۸ مرکز خصوصی است.
بودجه ۶۱ میلیاردی بیمه سلامت برای ترک اعتیاد معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، بیان نمود: ملاک پرداخت هزینه های درمان اعتیاد برای بیماران زیر پوشش سامانه الکترونیک، بر مبنای تعرفه های دولتی است. میزان بودجه در نظر گرفته شده برای درمان ترک اعتیاد امسال حدود ۶۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان بوده است که تا پایان آبان ماه سالجاری سازمان بیمه سلامت حدود ۵۱ میلیارد و ۵۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در این حوزه هزینه کرده است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~