معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش: پیگیری مشکل نیروهای اداری که مشمول رتبه بندی نمی شوند

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش: پیگیری مشکل نیروهای اداری که مشمول رتبه بندی نمی شوند

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش: پیگیری مشکل نیروهای اداری که مشمول رتبه بندی نمی شوند

به گزارش مدل کودک، معاون حقوقی و امور مجلس و نماینده وزیر آموزش و پرورش در سفرهای استانی، سفر به استان خراسان جنوبی را که نخستین مقصد دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت بود، شرح داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در تشریح این دور از سفرهای استانی اظهار داشت: بیست و سوم آذر ماه وارد استان خراسان جنوبی شدیم و از ساعت ۸ بامداد با تشکیل میز ارتباط مردمی پاسخگوی سوالات و مشکلات جامعه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای استان بودیم.
وی تصریح کرد: پیش از انجام این مأموریت، با حضور بر مزار شهدایی که نام و نشان در بی نشانی و گمنامی دارند، ضمن تجدید میثاق برای موفقیت در انجام رسالت از انفاس طیبه شهدا یاری گرفتیم.
احمدی لاشکی ضمن اشاره به این که استقبال بسیار خوبی از جانب مردم داشتیم و در سه روز برگزاری این میز حدود۷۰۰مراجعه کننده را ملاقات کردیم، اظهار داشت: نیروی انسانی، چالش اول وزارت آموزش و پرورش است که برای حل این مشکل به دنبال راهکارهای قانونی هستیم بیشترین مراجعات هم در این خصوص بود بنابراین با عنایت به این که مشکل مشترک همه استان ها است به دنبال راهکاری قانونی برای حل این مشکل هستیم.
وی اضافه کرد: یکی از مطالبات، بحث تعیین تکلیف نهایی نیروهای نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی، خرید خدمات و حق التدریس است که با عنایت به تکالیف قانونی، برخی نیروهای تعیین تکلیف شده اما راهکارهای جدید قانونی هم دنبال می شود.
وی تسهیلات مدارس غیردولتی را از دیگر درخواست های مطرح شده در میز دیدار مردمی برشمرد و افزود: پرداخت مطالبات نیروهای خرید خدماتی هم از دیگر درخواست ها بود که در تماس تلفنی با وزیر مقرر شد با فوریت پرداخت گردد.
احمدی لاشکی اظهار داشت: مشکل چهار هزار و ۳۰۰ نفر از نیروهای اداری آموزش و پرورش که مشمول طرح رتبه بندی معلمان نمی شوند، هم پیگیری می شود تا از محل بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری بتوانیم فوق العاده ویژه برای این افراد به صورت خاص ببینیم تا قدری از این شکاف و فاصله ای که بوجود آمده را جبران نماییم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش یکی از اهداف اصلی سفر را دیدار چهره به چهره عنوان نمود و اضافه کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی حدود ۹۲ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آموزش و پرورش مصوب شده است.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل چهار پروژه همچون مجموعه ورزشی آموزشی شهید شهپر، تکمیل استخر سرپوشیده حاجی آباد زیرکوه، تکمیل سالن ورزشی ریحانه النبی قائنات و تکمیل سالن ورزش شهدای معلم طبس جزو این مصوبات است.
احمدی لاشکی اظهار داشت: حالا پس از حدود یک سال با اعتباری که هفته گذشته تزریق شد، پیشرفت فیزیکی این پروژه ها به بیشتر از ۹۰ درصد رسید.
وی ادامه داد: امید است این چهار پروژه تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد. معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساخت مدرسه ۶ کلاسه بشرویه با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از دیگر مصوبات سفر اول رئیس جمهور است، اظهار داشت: پیشرفت این پروژه هم تابحال قابل توجه بوده که در این سفر بازدید از آن صورت خواهد گرفت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی تکمیل مدرسه شبانه روزی حاجی آباد را از تعهدات وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان برشمرد و اظهار داشت: بر مبنای پیگیری های انجام شده مبالغی برای تکمیل پروژه واریز می شود تا روند کار سرعت گیرد.
احمدی لاشکی اضافه کرد: ساخت چمن مصنوعی در بشرویه از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان بود که در تعهد وزارت نفت می باشد، اما رقم واریزی قابل قبول نبود، شاید یک ششم سهم این وزارت خانه واریز شده که بر مبنای پیگیری های انجام شده سهم واریزی افزایش خواهد یافت.
وی تکمیل پروژه دانشگاه فرهنگیان را از مهم ترین مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور در حوزه وزارت آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان از نظر نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات و فضای فیزیکی نیازمند تقویت است که تابحال ۲۵ میلیارد تومان در اعتبار متمم این مصوبه دیده شده و امید است که در این سفر، پروژه به اجرای نهایی برسد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر ضرورت توجه به مدارس حاشیه شهر هم اظهار داشت: راه اندازی و تکمیل مدارس حاشیه شهر بیرجند از موضوع هایی است که در مسافرت دوم رئیس جمهور به آن پرداخته می شود.
وی اظهار داشت: در روز اول ارتباط مردمی وزارت آموزش و پرورش حدود ۲۰۰ نفر رجوع کننده حضوری داشتیم که همه از قشر معلمان و مدیران مدارس بودند و حتی برخی دهیاران و روسای شوراها هم برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش روستاها درخواست هایی داشتند.
احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: به هر حال هر آنچه ما در مردم عزیز، نجیب، فهمیم، صبور و دوست داشتنی بیرجند و فراتر از آن کل خراسان جنوبی دیدیم؛ انسان های شایسته و دوست داشتنی در کمال شخصیت، ادب و متانت بودند که موضوعاتشان را مطرح نمودند.
وی اظهار داشت: امید است در شورای اداری استان و یا نشست هیئت دولت که به میزبانی استان تشکیل خواهد شد، بهترین مصوبات برای مردم بزرگوار استان تصویب شود که برون رفت از مشکلات باشد و محرومیت از استان رفع گردد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~