مراقب دلچرکینی های پیش آمده در ارتباطات فامیلی باشید

مراقب دلچرکینی های پیش آمده در ارتباطات فامیلی باشید

مراقب دلچرکینی های پیش آمده در ارتباطات فامیلی باشید

به گزارش مدل کودک، یک روانشناس، در رابطه با اختلافاتی که گاها در مهمانی ها و میان عروس یا داماد خانواده با سایر اقوام رخ می دهد و تأثیر آن بر زندگی مشترک زوجین، اظهار داشت: دید و بازدید و حضور در مهمانی ها جزو رسومات است اما اگر این مهمانی ها تبدیل به دلخوری و دلچرکینی شوند بطور قطع به زندگی مشترک زوجین صدمه خواهند زد.

شبنم طلوعی در گفتگو با ایسنا، با تکیه بر این که زوجین باید دلخوری هایی که گاها میان خانواده و اقوام همسر و آنها رخ داده را جدی گرفته و درصدد رفع این دلخوری ها برآیند، اظهار نمود: اغلب اوقات زمانی که زوجین بعد از چندین مرتبه رفت و آمد با رفتار یا گفتار تندی از جانب اقوام همسر مواجه می شوند اعلام می کنند که دیگر علاقه ای به حضور در خانه فلان اقوام ندارند که این امر نشانه خوبی برای تداوم زندگی مشترک نیست.

وی ضمن اشاره به این که در چنین شرایطی گاها زن یا شوهر به همسر خود می گوید «من مهمانی فلان فامیل نمی آیم، خودت تنهایی رفت و آمد کن» و یا این که همسر به اجبار تلاش می کند زن یا شوهر را به مهمانی اقوام خود ببرد، خاطرنشان کرد: زوجی که به اجبار همسر خویش را به مهمانی که قلبا راضی به حضور در آن نیست می برد، بطور قطع رابطه را به سمت باخت می کشاند. زندگی مشترک یا “برد ـ برد” و یا “باخت ـ باخت” است، ازاین رو اجبار برای حضور طرف مقابل در مکانی که تمایل به حضور ندارد، اساسا اشتباه است.

به گفته طلوعی، بیان جملاتی به همسر از این قبیل که «من دوست ندارم پایم را خانه فلان فامیل تو بگذارم» و یا «من دوست ندارم خانه فلانی بیایم و تو تنها رفت و آمد کن» نشان دهنده رابطه خراب بین زوجین است و در چنین شرایطی ضروریست که این رابطه بررسی شود.

این روانشناس با یادآوری این که لازم است در ابتدا زوجین به صورت فردی مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود این عدم تمایل یا به عبارتی نفرت از رفت و آمد با اقوام همسر ریشه در چه دارد، توضیح داد: این عدم تمایل به رفت و آمد می تواند تداوم زندگی مشترک را با خطر مواجه کند. بطور قطع اگر این اختلافات حل نشوند، ارتباط با اقوام طرفین به ثبات نرسد و تحت یک سری قوانین اجرا نشود، پیشبینی در مورد ماندگاری این زندگی مشترک به سمت منفی می رود.

وی اعتقاد دارد که زوجین باید به این آگاهی برسند که دود این قطع ارتباط ها با اقوام همسر در نهایت به چشم خود زوجین می رود و اینطور نیست که فقط به میزبان صدمه برساند و به میزبان بی احترامی شود بلکه زندگی مشترک را در ترازوی نامیزانی قرار می دهد.

طلوعی در انتهای سخنان خود با تکیه بر این که سفارش به تنهایی رفت و آمد کردن زوجین با اقوام آخرین چاره و راه چاره است چونکه رسیدن به این مرحله به معنای خطر زندگی مشترک است، تصریح کرد: زوجین حتما باید در صدد رفع این دلخوری ها برآیند و به فکر حل مشکلات این چنینی باشند چونکه قطع ارتباط با اقوام به هنگام طلاق رخ می دهد، حال تصور کنید زوجین داخل زندگی مشترک هستند و رفت و آمدها قطع شده است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~