ضرورت توجه به سلامت روحی زنان ایثاگر

ضرورت توجه به سلامت روحی زنان ایثاگر

ضرورت توجه به سلامت روحی زنان ایثاگر

به گزارش مدل کودک، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با تکیه بر این که توجه به سلامت روان و روح زنان ایثارگر مورد نظر ما است، اظهار داشت: بخصوص در دوران کرونا خانواده شهدا و جانبازان عزیز بسیار آسیب دیدند و برگزاری اردوها و سفرها برای این عزیزان می تواند سلامت روحی آنها را افزایش دهد.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در دویست و یکمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که با موضوع زنان ایثارگر برگزار شد، درباب ضرورت برگزاری اردوها و سفرها برای خانواده ایثارگران، اظهار داشت: سلامت روحی و معنوی خانواده شهدا بسیار برایمان مهم می باشد. این عزیزان خصوصاً در دوره کرونا لطمه دیدند و باید برنامه های اردو برای خانواده شهدا و جانبازان عزیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر این که قوانین مربوط به ایثارگران خصوصاً خانواده ایثارگران حتما نیاز به اصلاح دارند و خلأهای قانونی باید ترمیم شوند، افزود: باوجود این که قانون استخدام فرزندان ایثارگران سالها مطرح بود اما در این دولت تحقق یافت و خیلی از وعده های دیگر در این دولت محقق شد. رییس جمهوری تاکید فراوان دارند که از فکر و توان مدیریتی زنان و نقش فرهنگ سازی زنان استفاده گردد. می بینید که در شوراهای عالی زنان منصوب شده اند که این سابقه نداشته است.

خزعلی با اعلان اینکه در سفرهای استانی مساله زنان و خانواده و جلوگیری از لطمه های مورد توجه زنان و خانواده مورد توجه است، اضافه کرد: پیگیر پایش سلامت خانواده شهدا هستیم، صحبت هایی با وزارت بهداشت شده که ان شاءالله به نتیجه برسد. درباب وام قرض الحسنه تا جایی که ممکن باشد باید مساعدت شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در انتهای سخنان خود عنوان کرد: مسأله اشتغال، سلامت، اصلاح قوانین و ثبت خاطرات زنان ایثارگران هم بانوانی که در دفاع، مقاومت و امینت تلاش داشتند و هم کسانی که به شکلی نسبت با ایثارگران داشتند، اولویت ما است. متأسفانه در بخش زنان کمتر کار شده است که باید به آن توجه گردد.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، در بخش دیگر این برنامه زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش وپرورش در زمینه ایثارگران نیز با با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین این حوزه اظهار داشت: ۵۷ درصد از ۳۴ هزار ایثارگر جذب شده در وزارت آموزش و پرورش، زنان ایثار گر هستند. البته آمار ۱۴۰۱ جزو این آمار نیست.

وی همین طور اضافه کرد: بیش از ۲۱ هزار نفر نیز از میان وابستگان شهدا و جانبازان در دستگاه آموزش وپرورش هستند. همین طور از بین ۱۷ هزار شهید زن، ۱۳۰ شهیده فرهنگی داریم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~