شناسایی ۱۹۰۰ نوزاد دارای اختلال شنوایی طی هشت ماه آمار پشت نوبتی های بهزیستی برای کاشت حلزون تا آخر سال صفر می شود

شناسایی ۱۹۰۰ نوزاد دارای اختلال شنوایی طی هشت ماه آمار پشت نوبتی های بهزیستی برای کاشت حلزون تا آخر سال صفر می شود

شناسایی ۱۹۰۰ نوزاد دارای اختلال شنوایی طی هشت ماه آمار پشت نوبتی های بهزیستی برای کاشت حلزون تا آخر سال صفر می شود

به گزارش مدل کودک، معاون پیش گیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از شناسایی ۱۹۰۰ نوزاد دارای اختلال شنوایی طی هشت ماه سال جاری آگاهی داد و اظهار داشت: تعدادی از این نوزادان در صورت نیاز برای انجام کاشت حلزون به وزارت بهداشت معرفی می گردند که تا حالا نوزادانی که به این وزارتخانه معرفی شده اند این خدمت را دریافت کرده اند.
افروز صفاری فرد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدامات مداخله ای شنوایی برای پیش گیری از معلولیت شنوایی نوزادان که در قالب یک طرح از سال ۱۳۸۴ در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است، اظهار داشت: بر طبق این طرح نوزادان باید تا یک ماهگی مورد غربالگری شنوایی قرار گیرند، تا سه ماهگی تشخیص اختلال شنوایی برایشان صورت گیرد و تا ۶ ماهگی نیز مداخلات توانبخشی دریافت نمایند تا از عوارض ناشی از اختلالات شنوایی همچون اختلالات گفتاری، ارتباطی و شناختی و… در امان باشند.

وی با اشاره به ۶۳۰ واحد غربالگری شنوایی فعال در سطح کشور، اظهار داشت: از زمان ابتدای اجرای این طرح حدود ۱۳ میلیون نوزاد تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند که حدود ۳۸ هزار نوزاد دارای اختلال شنوایی شناسایی شده اند.

به گفته معاون پیش گیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، در ۸ ماه سال جاری نیز برای ۶۶۵ هزار نوزاد غربال شنوایی صورت گرفت که از این تعداد ۱۹۰۰ نوزاد دارای اختلال شنوایی شناسایی شد.

شناسایی سالانه ۳۰۰۰ نوزاد دارای اختلال شنوایی

ارسال فهرست نوزان نیازمند عمل کاشت حلزون به وزارت بهداشت

صفاری فرد با اشاره به این که سالانه حدود ۳۰۰۰ نوزاد دارای اختلال شنوایی در کشور شناسایی می شود، اشاره کرد: در صورت نیاز به سمعک، توسط ادیولوژیست ها سمعک برای افراد تجویز می شود یا برای کاشت حلزون به وزارت بهداشت معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به وضعیت کاشت حلزون و پشت نوبتی ها برای انجام این عمل اظهار داشت: هر سه ماه یکبار فهرست نوزدان نیازمندِ انجام کاشت حلزون از طرف بهزیستی به وزارت بهداشت ارائه می شود چونکه این وزارتخانه در تلاش است پشت نوبتی برای دریافت خدمت کاشت حلزون را به صفر برساند، به طوریکه هم اکنون فهرست تمامی نوزدان نیازمند به انجام کاشت حلزون در ۶ ماهه اول سال به این وزارتخانه ارائه شده است.

معاون پیش گیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: تا حالا نوزادانی که بمنظور انجام کاشت به وزارت بهداشت معرفی شده اند خدمت خودرا دریافت کرده اند، اما از وضعیت کاشت حلزون افرادی با سن بالاتر اطلاعی در دست بهزیستی نیست.

صفاری فرد با اعلان اینکه بر طبق اطلاعات موجود به تعداد کافی پروتز برای کاشت حلزون تهیه شده و معاونت درمان وزارت بهداشت بر به صفر رساندن پشت نوبت کاشت حلزون تاکید دارد، تصریح کرد: مقرر است تا اواخر زمستان امسال آمارهای کاشت حلزون به صفر برسد.

عمل کاشت حلزون «رایگان» است

وی درباب پرداخت هزینه کاشت حلزون نیز اظهار داشت: بتازگی کاشت حلزون بصورت رایگان توسط وزارت بهداشت به انجام می رسد اما قبل از این قسمتی از هزینه کاشت حلزون توسط بهزیستی و بخشی توسط خانواده پرداخت می شد.

معاون پیش گیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اصرار کرد که کاشت حلزون مشروط بر این که نوزاد پس از عمل کاشت تربیت شنیداری و خدمات توانبخشی شنیداری و گفتاری را دریافت کند، موثر است. با کاشت حلزون می توان گفتار را به کودک بازگرداند و مشکلات ارتباطی او را برطرف کرد. باید توجه گردد افرادی که از انجام کاشت حلزون جواب نگرفته اند، یا خدمات توانبخشی پس از کاشت را دریافت نکرده اند یا در سنین بالای ۵ سال عمل کاشت برایشان انجام شده است؛ برای اینکه شانس بهبودی برای افرادی که در سن بالای ۵ سال این عمل را انجام می دهند کمتر است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~