کیفی سازی فعالیتهای تخصصی سمن های جوانان

کیفی سازی فعالیتهای تخصصی سمن های جوانان

کیفی سازی فعالیتهای تخصصی سمن های جوانان

به گزارش مدل کودک، مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیتهای داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، عضویت در سازمان های مردم نهاد جوانان را تمرینی برای مشارکت موثر جوانان در جامعه دانست و اظهار داشت: از دیگر فواید عضویت در سازمان های مردم نهاد، آشنایی جوانان با فعالیتهای مختلف این سازمان ها و در نتیجه کشف حوزه فعالیت مورد علاقه شان است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، کامل نواب در سومین رویداد توانمندسازی همنا که بامداد امروز در بندرعباس شروع شد اظهارکرد: یکی از مأموریت های وزارت ورزش و جوانان صدور مجوز فعالیت سازمانهای مردم نهاد جوانان و توانمند سازی این سازمان هاست.
وی ادامه داد: در جهت توانمندسازی سمن های جوانان برنامه های مختلفی صورت می گیرد که خوشبختانه دراین برنامه ها که جوانان حضور دارند غالبا با موضوعات کلیدی، مفید و کاربردی روبرو می شویم و این گونه نشست ها معمولاً به دور از حاشیه و اتلاف وقت است.
مدیرکل مشارکتهای اجتماعی و فعالیتهای داوطلبانه جوانان در ادامه ضمن اشاره به اهمیت جامعه مدنی در جهان امروز خاطرنشان کرد: تا هنگامی که نظام دو قطبی بر جهان حاکم بود، دولت ها مهم ترین بازیگران بین المللی بودند، اما از زمانی که آخرین مرحله جهانی شدن آغاز شد، بازیگران جدیدی در نظام بین الملل ظاهر شدند که روند تصمیم گیری در نظام بین الملل را متحول ساختند و محور قدرت را از دولت به جامعه مدنی منتقل کردند.
وی ضمن اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد بعنوان کنشگران فرهنگی و اجتماعی در جامعه امروز اظهار داشت: سازمان مردم نهاد جوانان می بایست خود به صورت داوطلبانه کارشان را انجام دهند و البته لازم است که ما در حوزه توانمندسازی سمن ها گام برداریم.
کامل نواب حضور در جمع دوستانی که خود کنشگرهستند را پرارزش دانست و اضافه کرد: عضویت در سازمان های مردم نهاد جوانان در واقع تمرینی برای مشارکت موثر جوانان در جامعه است و از دیگر فواید آن آشنایی جوانان با فعالیتهای مختلف این سازمان ها و در نتیجه کشف حوزه فعالیت مورد علاقه شان است.
مدیرکل مشارکتهای اجتماعی و فعالیتهای داوطلبانه جوانان در ادامه به شبکه سازی فعالیت سمن ها در حوزه های تخصصی اشاره و اظهار داشت: تشکیل شبکه های تخصصی و موضوعی سازمان های مردم نهاد جوانان همچون برنامه های مهم اداره کل مشارکت های اجتماعی و فعالیتهای داوطلبانه جوانان است که با هدف هم افزایی و توانمندسازی سمن های جوانان در حوزه های فعالیت تخصصی برنامه ریزی شده است و با این اقدام تلاش در کیفی سازی فعالیتهای تشکل ها و سمن های جوانان در حوزه های تخصصی را داریم.
کامل نواب اضافه کرد: در نظر داریم در این شبکه های تخصصی علاوه بر سمن های جوانان که مجوز خویش را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده اند، فرصتی فراهم نماییم تا دیگر مجموعه ها و تشکل ها مانند گروههای جهادی و سایر سازمان های مردم نهاد که زیرمجموعه وزارت ورزش وجوانان نیستند هم بتوانند از این بستر استفاده نمایند.
به گزارش اداره کل مشارکتهای اجتماعی و فعالیتهای داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، او در آخر ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص این که “حلقه های میانی، نقش توانمند کردن ظرفیت های مردمی را برعهده دارند” بر تحقق ارتباط مردم با دولت از راه حلقه های میانی تصریح کرد و اظهار داشت: باید با توانمند کردن مردم به کمک حلقه های میانی، زمینه حضور هر چه بهتر آنها در حل مسائل کشور را فراهم نمود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~