وزیر آموزش و پرورش: در طرح دیده بان، مدیران با برنامه ها، مبانی و مصادیق تبیین آشنا می شوند

وزیر آموزش و پرورش: در طرح دیده بان، مدیران با برنامه ها، مبانی و مصادیق تبیین آشنا می شوند

وزیر آموزش و پرورش: در طرح دیده بان، مدیران با برنامه ها، مبانی و مصادیق تبیین آشنا می شوند

به گزارش مدل کودک، قم وزیر آموزش وپرورش عنوان کرد: شبکه ای از مدیران مدارس در طرح دیده بان، قرار می گیرند تا با برنامه های تبیینی، مبانی و مصادیق تبیین آشنا گردند و امیدواریم به زودی به آثار باارزش آن برسیم.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح طرح دیده بان که به همت دبیرخانه ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در قم، امروز ۱۷ دیماه در بستر برنامه شاد برگزار شد، اظهار نمود: مقام معظم رهبری بارها پیرامون مبحث جهاد تببین تاکید داشته اند و آنرا بعنوان یک فریضه قطعی و وجودی مطرح نموده اند.
وی افزود: بر همین مبنا آموزش و پرورش به دو دلیل بستر مهمی برای جهاد تبیین است، اول این که پیشرفت هایی که در جمهوری اسلامی ایران مشاهده می کنید و استناد فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه های علمی که در قله قرار داریم، نقش آموزش و پرورش نقش بسیار پررنگی است.
رئیس ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اضافه کرد: دوم این که این پیشرفت ها و موفقیت ها را باید به نسل آینده ساز منتقل نماییم تا نسل دانش آموز در معرض این پیشرفت ها قرار گیرند تا مبادا تحت تأثیر جریان رسانه ای نظام سلطه قرار گرفته و گرفتار یأس و ناامیدی از ادامه کار نشوند.
نوری افزود: برپایه تحقیقات صورت گرفته دشمن به دنبال آنست که پیشرفت های علمی در حوزه های مختلف را پیش چشم مردم جامعه و نسل آینده ساز مملکت، تصنعی نشان دهد، در صورتی که خود آنها پیشرفت های مختلف ایران اسلامی را در عرصه های بین الملل دیده اند و حتی تلاش کردند مدارس را تعطیل کنند.
وی اضافه کرد: کرونا با اینکه لطمه زیادی به بحث تعلیم و تربیت ما زد اما از طرفی دانشمندان ما از ۶ روش به واکسن دست پیدا کردند و ما امروز وضعیت خیلی خوبی نسبت به کشورهای دیگر جهان داریم و در این مقوله هم در قله های جهانی قرار داریم؛ ما باید دانش آموزان را آشنا نماییم با مفاخری که داشته ایم.
وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: در ابتدای انقلاب سرآنه آموزش و پرورش برای هر دانش آموز یک و نیم متر بود و امروز با عنایت به افزایش جمعیت بخصوص در دهه اخیر و مشکلاتی که وجود دارد سرآنه فضای آموزشی به ۵ و دو دهم متر رسیده است و یا در بحث نرخ سوادآموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال در ابتدای انقلاب ۴۷ درصد و امروز به ۹۷ درصد رسیده ایم.
وی اظهار داشت: توطئه های دشمن همچون چهار دهه گذشته ادامه دارد و همانطور که در یکی دو ماه اخیر شاهد بودیم، تلاش کردند مدارس و دانشگاه های ما را به تعطیلی بکشانند اما با هوشیاری مردم بصیر، کادر آموزش و پرورش و تببین رسانه ای این توطئه هم خنثی شد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح دیده بان که باهمت ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش شکل گرفته است، بعنوان یک طرح شبکه ای با مشارکت مدیران مدارس به منظور آشنایی و انتقال برنامه های جهادتببین و مبانی و مصادیق آن به سایر محورها شکل گرفته است و امیدواریم بزودی به آثار پرارزش آن برسیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~