معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم: آموزش عالی فقط یک قدم با آموزش وپرورش شدن فاصله دارد!

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم: آموزش عالی فقط یک قدم با آموزش وپرورش شدن فاصله دارد!

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم: آموزش عالی فقط یک قدم با آموزش وپرورش شدن فاصله دارد!

به گزارش مدل کودک، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اعلان اینکه تنها یک درصد و یک قدم با آموزش وپرورش شدن فاصله داریم، اظهار داشت: ۹۴ درصد از کیک بودجه دانشگاه ها خرج حقوق و دستمزد و هزینه های پرسنلی می شود. ممکنست در آینده به اینجا برسیم که فقط یک اعتباری بگیریم، بعد حقوق ها را پرداخت نماییم و تمام!
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، دکتر علی خطیبی در اجلاس روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری کشور، درباب نحوه اختصاص منابع دانشگاه اظهار داشت: ۹۴ درصد از کیک بودجه دانشگاه ها خرج حقوق و دستمزد و هزینه های پرسنلی می شود. اعتباری که خرج پژوهش می شود سه درصد از کل بودجه دانشگاه است و دو درصد از بودجه دانشگاه نیز هزینه های دانشجویی است.
وی با اعلان اینکه ما با آموزش پرورش شدن، فقط یک قدم فاصله داریم، اظهار داشت: امیدوار هستم من آن روز را نبینم ولی ممکنست در آینده به اینجا برسیم که فقط یک اعتباری بگیریم، بعد حقوق ها را پرداخت نماییم و تمام.
خطیبی ضمن انتقاد از جذب نیروهای شرکتی در دانشگاه ها اظهار داشت: جذب نیروهای شرکتی در دانشگاه ممنوع می باشد. این اتفاقات اعتبارات دانشگاه را می بلعد. در صورتیکه ما ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه تزریق می نماییم.
وی اصرار کرد که باید یک مدل تامین اعتبار برای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها تدوین نماییم.
خطیبی در مورد خوابگاه هایی متاهلی اظهار داشت: توافق نامه ای بین وزارت علوم و وزارت مسکن در مورد راه اندازی ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی منعقد شده است. در مورد خوابگاه های دانشجویان و مسکن اعضای هیئت علمی و… دغدغه ای وجود داشت که باید به آن پاسخ داده می شد. ما محدود بودیم که اراضی دانشگاه ها برای واگذاری به افراد استفاده نشود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن برای این کار استفاده نمائیم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، دانشگاه ها می توانند از این ظرفیت برای مسکن نخبگان و اساتید بهره گیرند.
وی با تأکید بر ضرورت تجمیع حساب های دانشگاه اظهار داشت: اگر تجمیع حساب ها انجام نشود، از اینجا به بعد پرداختی دانشگاه ها صورت نمی گیرد.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع در مورد اعتبارات مقاوم سازی در دانشگاه ها اعلام نمود: ردیف بودجه ای در مورد مقاوم سازی فضاهای فرسوده قرار داده شده است. در بودجه ۱۴۰۱ این بودجه را از عدد ۲۰ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان بصورت اوراق رساندیم. هزار میلیارد تومان از این اوراق نقد شد و در آموزش عالی توزیع شد و امیدواریم قدم خوبی دراین زمینه برداشته شود.
وی خطاب به روسای دانشگاه ها اشاره کرد: باید روسای دانشگاه ها با استاندارها توافق نامه امضا کنند. هر چقدر استاندار برای دانشگاه هزینه کرد، ما نیز در وزارت علوم همان قدر کمک می نماییم. باتوجه به اعتبارات سفرهای استانی، دست استاندارها، پُر است.
خطیبی در مورد موضوع مولد سازی منابع دانشگاه ها اظهار داشت: در دانشگاه ها امکانات گسترده ای وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده نمود. برای مولدسازی این منابع سامانه های به نام «سخا» راه اندازی کرده ایم.
وی اضافه کرد: برای مثال ما در دانشگاه ها اماکن خدماتی رفاهی داریم، که فقط در چند روز تعطیلات نوروز استفاده می شوند. سامانه سخا جهت استفاده اعضای هیئت علمی از خدمات رفاهی طراحی شده است. البته فقط هم خدمات رفاهی نیست. اگر خدمات آزمایشگاهی وجود دارد و یا محصولی مثل خرما، برنج و… در این سامانه بارگذاری شود.
وی همین طور در این جلسه، پیشنهاد تاسیس بانکی برای آموزش عالی ارائه کرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~