معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان به ۹۸ و نیم درصد

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان به ۹۸ و نیم درصد

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان به ۹۸ و نیم درصد

به گزارش مدل کودک، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان خبرداد و اظهار داشت: این آمار در سالهای قبل از انقلاب ۵۶ درصد بوده و امروز به ۹۸.۵ درصد رسیده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، صادق ستاری فرد با حضور در رویداد رسانه ای «چه سفرها کرده ایم» اضافه کرد: بنده افتخار می کنم که دانش آموز و معلم عشایری بوده ام و از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده ام و از سال ۱۳۸۴ به کسوت معلمی در آمده ام.
وی در تشریح پیشرفت های آموزش و پرورش در دوران انقلاب اسلامی، نگاه به پیشینه فعالیتهای گذشته را لازمه شئون برنامه ریزی دانست و اظهار داشت: مهم ترین شاخصه برای سنجش فعالیتهای آموزش و پروش نرخ پوشش تحصیلی است که نشان دهنده وضعیت عدالت آموزشی و تربیتی است.
معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی در سال ۱۳۵۷ و در سالهای قبل از انقلاب اسلامی ۵۶ درصد بوده است، افزود: سیستم آموزشی پیش از انقلاب خدمات آموزشی خویش را به ۵۶ درصد دانش آموزان لازم التعلیم عرضه کرده است و امروز این خدمت به برکت وجود انقلاب اسلامی به ۹۸.۵ درصد رسیده است؛ از طرفی ایجاد نهضت مدرسه سازی رشد بی نظیری داشته و نسبت به پیش از انقلاب این آمار به ۱۲ برابر رسیده است.
ستاری فرد خاطرنشان کرد: مبحث تعلیم و تربیت معلمان در گذشته با دانش سرا دنبال می شد که این روند با ایجاد دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجویان تربیت معلم با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری دانشجو معلمی و ۱۰۰ پردیس دانشجویی متحول شد.
او حضور دانش آموزان در المپیادهای علمی را یاد شده قرار داد و اظهار داشت: تازه ترین حضور دانش آموزان ما در المپیادهای علمی به تازگی با کسب ۲۰ مدال طلای دانش آموزان رقم خورد که نشان دهنده دانش بنیان شدن آموزش و پرورش است.
معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با تاکید براینکه رشد علم از علوم پایه شکل می گیرد، اضافه کرد: سال جاری برای اولین بار طی سالهای گذشته در رشته ریاضی آمار تعداد دانش آموزان ما از منفی خارج شد و رشد پیدا کرد؛ این رشد در رشته فنی و حرفه ای هم رقم خورد که در سالهای آینده باعث تربیت نیروی انسانی آموزش دیده برای بازار کار خواهد شد.

ستاری فرد شهادت ۳۷ هزار دانش آموز و ۳۴ هزار معلم در دوران دفاع مقدس را پشتوانه محکم نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: این آمار نشان داده است که مجموعه آموزش و پرورش نسبت به انقلاب احساس وظیفه می کند. خوشبختانه در این سال ها نسبت دانش آموزان دختر رشد خوبی داشته و در همین راستا تعداد کارکنان و معلمان زن به ۵۵ درصد رسیده است. بنابراین آموزش و پرورش ظرفیت مهمی را جهت استفاده از بانوان متعهد فراهم نموده است و با طرح جدیدی که در آموزش و پرورش دنبال می شود سطح کیفیت آموزش ارتقاء پیدا خواهد نمود.
لازم به ذکر است، رویداد رسانه ای «چه سفرها کرده ایم» در روزهای دهه فجر به تبیین دستاوردها و پیشرفت ها انقلاب اسلامی می پردازد. در این رویداد رسانه ای که از جمعه ۱۴ تا ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ برپا خواهد شد، مسئولان کشوری و لشکری از راه استودیوی پخش زنده تلویزیونی و غرفه های مستقر خبرگزاری های رسمی کشور به تببین دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~