رئیس كمیته امداد اعلام كرد احقاق حقوق مددجویان در مراجع قضایی

رئیس كمیته امداد اعلام كرد احقاق حقوق مددجویان در مراجع قضایی

رئیس كمیته امداد اعلام كرد احقاق حقوق مددجویان در مراجع قضایی

به گزارش مدل کودک، رییس کمیته امداد با اشاره به امضای تفاهم نامه های همکاری میان کمیته امداد و بخش های مختلف قوه قضاییه، اظهار داشت: همکاری کمیته امداد و قوه قضاییه، موجبات آرامش خاطر محرومان را فراهم می آورد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، همایش ملی «حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان» با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، آیت الله محسن کازرونی، رییس هیات امنا و اعضای هیات امنای کمیته امداد و سیدمرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد انجام شد.
رییس کمیته امداد در این همایش با تبریک اعیاد ماه رحب خصوصاً میلاد امیرالمومنین علی(ع)، تقارن این اعیاد با دهه مبارک فجر را سبب برکت این ایام دانست و اظهار داشت: در این روزها یاد شهدای انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم، شهدای جبهه مقاومت خصوصاً سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی را گرامی می داریم.
وی با گرامیداشت یاد و نام موسسان و پیشکسوتان کمیته امداد مرحوم عسگراولادی، مرحوم شفیق، مرحوم نیری، مرحوم والی و دیگر درگذشتگان عرصه امدادگری و خدمت به نیازمندان، اضافه کرد: دغدغه امام راحل(ره) درباب نیازمندان سبب شد که تنها ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با نفس قدسی ایشان، کمیته امداد تشکیل گردد.
بختیاری با اشاره به اینکه برگزاری همایش «حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان» در امتداد جلب مشارکت دیگر نهادها و دستگاهها در یاری رسانی به محرومان انجام شده است، افزود: در تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز در کنار تکیه اصلی کمیته امداد به کمک های مردمی، ایفای نقش توسط دولت و مجلس و دیگر دستگاهها در امر کمک به محرومان مورد توجه قرار گرفته است.
رییس کمیته امداد با تقدیر از نقش خیران خصوصاً مراکز نیکوکاری در پیشبرد هرچه بهتر اهداف کمیته امداد، اظهار نمود: مراکز نیکوکاری بصورت محله محور و مسجدمبنا فعالیت می نمایند و با شناخت دقیق از نیازمندان هر محله، به آنان خدمت رسانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد بزرگترین شبکه مددکاری کشور را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار مددکار و همین طور ۹۸۰۰ مرکز نیکوکاری با این نهاد همکاری می کنند.
بختیاری بر اهمیت تعامل و هم افزایی با سه قوه در امتداد حل مشکلات نیازمندان اصرار کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات حقوقی به خانواده های نیازمند با همکاری قوه قضاییه و تفاهم نامه با کانون کارشناسان دادگستری، مرکز وکلای قوه قضاییه، شوراهای حل اختلاف، سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان زندان ها با قوت در حال انجام می باشد.
رییس کمیته امداد ضمن اشاره به همکاری این نهاد با انجمن پشتیبانی از زندانیان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد افزود: سال قبل ۶۲ هزار پرونده مددجویان در زمینه های حقوقی و قضایی با همکاری قوه قضاییه رفع و رجوع شد و امسال نیز تا حالا به ۶۳ هزار پرونده مددجویی رسیدگی شده است.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی با اهمیت ترین هدف کمیته امداد در سالهای اخیر است، اضافه کرد: با احقاق حقوق مددجویان در مراجع قضایی، تا حالا تعداد زیادی از آنان به توانمندسازی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده اند.
بختیاری با اشاره به اینکه همکاری کمیته امداد و قوه قضاییه در امتداد خدمت به محرومان موجبات آرامش خاطر این اقشار نیازمند را فراهم می آورد، افزود: در برنامه پنج ساله هفتم در تلاشیم مواردی گنجانده شود تا این خدمات گسترده تر و بهتر ارائه شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد در این همایش که بصورت ویدئوکنفرانس با حضور مسئولان استانی در سراسر کشور برگزار شد، علاوه بر مسئولان قضایی و مدیران کمیته امداد، خیران برجسته و حامیان ایتام نیز حضور داشتند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~