وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد ورزش ارزش آفرین از راهبردهای اصلی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی

وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد ورزش ارزش آفرین از راهبردهای اصلی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی

وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد ورزش ارزش آفرین از راهبردهای اصلی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی

به گزارش مدل کودک، خوزستان وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ورزش ارزش آفرین یکی از راهبردهای اصلی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی است، اظهار داشت: ورزش دانش آموزی با مهیا کردن بستر لازم برای حضور دانش آموزان در جامعه به شکل گیری شخصیت اجتماعی دانش آموزان و همینطور سلامت جسمی و فکری آنان کمک می نماید.
یوسف نوری امروز (۲۵ بهمن ماه) در آیین افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات فوتبال دانش آموزان پسر متوسطه دوم کشور در شهر آبادان، اظهارکرد: دولت سیزدهم با برنامه های ریزی در حوزه ورزش قهرمانی به ورزش بعنوان یک بستر ارزش آفرین در ابعاد اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می نگرد و بر این اساس آموزش وپرورش از ظرفیت خود برای تقویت و توسعه کمی و کیفی ورزش دانش آموزی بهره برده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اهمیت ورزش ارزش آفرینی در ایجاد گفتمان فرهنگی منسجم در سطح کشور، اظهار داشت: از هر جنبه ای به ورزش نگاه نماییم ارزش آفرین است. از منظر جنبه اعتقادی بزرگان می گویند ورزش واجب است چونکه برای انجام عبادت فردی و اجتماعی فرد احتیاج به سلامت جسمی دارد و این امر از راه ورزش میسر و ممکن می شود. در قسمت اقتصادی هم میتوان با قاطعیت اظهار داشت که افراد ورزشکار به تولید ناخالص داخلی کشور کمک می کنند چون که به ندرت گرفتار بیماری می شوند در نتیجه مصرف دارو کمتر خواهد شد و عمر فرد هم بیشتر می شود؛ در انتها هم کارآمدی و بازدهی کشور به مراتب بالاتر می رود و تولید ناخالص ملی افزایش می یابد.
وزیر آموزش وپرورش افزود: وقتی دانش آموزان در رقابت های بین المللی شرکت می کنند از بعد سیاسی و دیپلماسی اعتبار جهانی برای ما در برخواهد داشت. همینطور داشتن دانش آموزانی شاداب و موثر از مسیر تحصیل تهذیب و ورزش می گذرد. همینطور پیوست فرهنگی لازمه برگزاری برنامه ها و رقابت های ورزشی است و می بایست به صورت ویژه بعد فرهنگی این مسابقات مورد توجه قرار گیرد.
نوری در انتها با تأکید بر این که برگزاری رقابت های ورزشی دانش آموزی مهم ترین بستر تحقق ساحت تربیت زیستی بدنی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است، اضافه کرد: در کنار برگزاری رویدادهای ورزشی دانش آموزی باید برنامه های اردوهای پیشرفت را هم به صورت ویژه دنبال کرد تا دانش آموزان گام دومی با دستاوردها و موفقیت انقلاب اسلامی هم آشنا گردند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~