اعلام خطرات و مصادیق نادرست مراسم چهارشنبه سوری

اعلام خطرات و مصادیق نادرست مراسم چهارشنبه سوری

اعلام خطرات و مصادیق نادرست مراسم چهارشنبه سوری

به گزارش مدل کودک، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش با اعلان اینکه تلاش می نماییم بوسیله فضای مجازی و مربیان در مدارس خطرات مراسم چهارشنبه سوری را بیان کنیم؛ وگرنه جشن، شادی و حضور بانشاط احتیاج جامعه است اظهار داشت: اگر دانش آموزان مصادیق درستِ این شادی و نشاط را بدانند طبیعتا از بروز اتفاقات ناگوار در این مراسم جلوگیری می شود.
اصغر باقرزاده در گفت و گو با ایسنا، درباره ی برنامه های آموزش وپرورش برای مراسم چهارشنبه سوری ضمن بیان مطالب مذکور اظهار داشت: دانش آموزان ما و خانواده هایشان به این نشاط احتیاج دارند. اگر دانش آموزان مصادیق درستِ این شادی و نشاط را بدانند طبیعتا از بروز اتفاقات ناگوار در این مراسم جلوگیری می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش با اعلان اینکه در همین راستا و در شبکه شاد کانالی طراحی شده که در اختیار قرار می گیرد اظهار داشت: در این کانال هم مباحث تشویقی و ترغیبی برای اوقات فراغتِ مناسب و بدون خطر و هم آگاه سازی درباره ی خطرات گذراندن این روز بصورت نامناسب مطرح می شود.
باقرزاده افزود: این کار با کمک خود دانش آموزان انجام می شود؛ از آنها خواسته ایم هم از جنبه ایجابی که “در این روز چه نماییم بهتر است” و هم از جنبه سلبی که “چه کارهایی نباید انجام دهیم” محتواهایی را تهیه و در کانال بارگذاری کنند. جوایز و تقدیری هم برای برگزیدگان درنظر گرفته شده است.
وی همین طور با اشاره به این که برای ایام عید نوروز نیز با معاونت ابتدایی، اداره کل قرآن، عترت و نماز و سازمان دانش آموزی برنامه خوبی طراحی شده و پای خانواده ها نیز در بین است اظهار داشت: تلاقی تعطیلات با ماه مبارک رمضان را داریم و نیاز است که برنامه ها بصورت چندجانبه طراحی شوند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~