وزیر كار و رفاه: راندمان اقتصادی صندوق های بازنشستگی، مطلوب نمی باشد

وزیر كار و رفاه: راندمان اقتصادی صندوق های بازنشستگی، مطلوب نمی باشد

وزیر كار و رفاه: راندمان اقتصادی صندوق های بازنشستگی، مطلوب نمی باشد

به گزارش مدل کودک، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر عدالت محوری در بخش های مختلف سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: وقتی به سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی رهبر معظم انقلاب توجه می نماییم، در می یابیم که بیت الغزل این سیاست ها، تحقق عدالت است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، مرتضوی ضمن تبریک اعیاد با سعادت ماه شعبان المعظم و فرارسیدن سال نو، خطاب به مدیران سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: رویکرد شما رویکرد اجتماعی و سازمان شما سازمان تامین اجتماعی است. تامین اجتماعی برمبنای آموزه های دینی و بیانات امامین انقلاب، با اهمیت ترین شاخصه اش عدالت است. عدالت بنا به تعبیر تعدادی از متکلمین و علما، وضع شی در مکان مناسب و بنا بر یک تعبیر دیگر اعطای حق به ذی حق است و ما موظفیم هر آن کس که حقی بر ما دارد، حق او را ادا نماییم.
وی ضمن اشاره به این که بنیان جمهوری اسلامی مبتنی بر آرمان عدالت است، اظهار داشت: در مقدمه و اصول گوناگون قانون اساسی و قوانین موضوعه، بارها به اهمیت موضوع عدالت اشاره شده است. از طرفی سرلوحه بعثت انبیا و انتصاب به منصب امامت، مقوله عدالت است. اجرای عدالت در زمینه رفاه و تامین اجتماعی از وظایف حاکمیت است؛ یعنی تامین اجتماعی نوعی حکمرانی اسلامی است. پس وقتی به سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی رهبر معظم انقلاب توجه می نماییم، می بینیم که بیت الغزل این سیاست ها تحقق عدالت است.
مرتضوی ضمن اشاره به این که تامین اجتماعی یعنی بسترسازی برای تضمین حداقل معاش مردم، اظهار داشت: البته رقابت در درآمد، در نظام اسلامی آزاد است و تا جایی که به تکاثر و ثروت اندوزی بواسطه رانت تبدیل نشود، از نظر علمای اسلامی امری پسندیده است. به همین خاطر در قانون اساسی، اقتصاد را سه وجهی دیده اند؛ اقتصاد آزاد یعنی هر کس برای افزایش درآمدش تلاش می کند و دولت هم برای این مورد بسترسازی می کند. وجه دوم اقتصاد تعاونی است و وجه سوم هم اقتصاد دولتی که به انفال برمی گردد. بدین سبب بر طبق این سه محور باید به درآمد و مکنت و زندگی مردم دقت کنیم.
وی با تاکید بر این که رفاه اجتماعی از رهگذر اقتصاد اسلامی و پویایی اقتصادی به وجود می آید، اظهار داشت: اقتصاد باید در خدمت رفاه اجتماعی باشد. متأسفانه هم اکنون راندمان حوزه اقتصادی صندوق های بازنشستگی، مطلوب نمی باشد. رهبر انقلاب در نشست های مختلف در تذکراتی که مرتب به مسئولین می دهند، به مقوله راندمان در اقتصاد توجه ویژه دارند. تاکید ایشان این است که اقتصاد پویا، اقتصاد دانش بنیان است و اقتصاد دانش بنیان ستون فقرات اقتصاد هر کشوری است. اقتصاد دانش بنیان یعنی اقتصادی که رقابت پذیر و اشتغال آفرین باشد و راندمان مطلوب داشته باشد؛ یعنی منابع و مصارف با یکدیگر سازگاری داشته باشند. بدین سبب مدیران شرکت های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی باید به مقوله راندمان بصورت جدی بیاندیشند.
مرتضوی ضمن اشاره به این که جایگاه هایی که در اختیار ماست در حقیقت امانت است و مدیران شرکت های اقتصادی باید اهلیت پذیرش مسئولیت را داشته باشند، اظهار داشت: در اقتصاد اهلیت داشتن یعنی ایجاد ارزش افزوده و اگر ارزش افزوده ایجاد نکنیم در دنیا و آخرت مورد مؤاخذه قرار می گیریم. ما باید بتوانیم موانع و گلوگاه ها را شناسایی نماییم و هنر مدیریت یعنی همین عبور از موانع.
وی ادامه داد: این که می گوییم صندوق های بازنشستگی از دولت طلبکار هستند؛ از باب تکالیف و تعهداتی است که بوجود آمده است، اما اساس کار در سازمان تامین اجتماعی این است که بوسیله منابع حق بیمه، هر روز توان این صندوق بین النسلی را افزایش بدهیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛ مرتضوی با تاکید بر اهمیت برخورد مناسب با مردم در شعب و ادارات تامین اجتماعی، اظهار داشت: باید تلاش نماییم خداوند حبّ مردم را در قلب ما بیشتر کند. باید با تواضع و خلق خوش با مردم برخورد نماییم و این به این معنا نیست که حق کسی را ناحق نماییم. باید به مردم احترام بگذاریم و متصدیان و کارشناسان این حوزه در مقابل مردم تواضع داشته باشند و با خلق خوش با آنها برخورد کنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~