معلمان مدارس غیردولتی کارت صلاحیت حرفه ای معلمی دریافت می کنند

معلمان مدارس غیردولتی کارت صلاحیت حرفه ای معلمی دریافت می کنند

معلمان مدارس غیردولتی کارت صلاحیت حرفه ای معلمی دریافت می کنند

مدل کودک: رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی بر لزوم گذراندن دوره های آموزشی ویژه معلمان، مدیران، مربیان و سایر کارکنان مدارس غیردولتی تاکید کرد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، احمد محمود زاده در جلسه هم اندیشی با مؤسسان مدارس غیردولتی، اظهار داشت: هر معلمی باید دارای صلاحیت های عمومی و دانش تخصصی و حرفه ای باشد و بتواند متناسب با کتاب های درسی، تدریس کند بنابراین نیاز است که حتما آموزش های لازم را بگذراند. و بدین منظور بخشنامه « ضوابط علمی(صلاحیت و شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه ای ) و گزینش نیروی انسانی (معلمان، مدیران، مربیان و سایر کارکنان) مدارس و مراکز غیردولتی و توانمندسازی، آموزش و ارتقای آنان» به استانها ابلاغ گردیده است.
وی افزود: در این خصوص دوره های مختلف متناسب با ساعت آموزشی با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی هماهنگ شده است تا معلمان مدارس غیردولتی بتوانند از این دوره ها استفاده نمایند.
محمودزاده با اشاره به اینکه تمام معلمان مدارس غیردولتی باید در دوره های آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت و کارت صلاحیت های حرفه ای معلمی را دریافت نمایند، اضافه کرد: دوره های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان از پس از ایام نوروز شروع می شود و تمام معلمان مدارس غیردولتی زیر پوشش این آموزش ها قرار می گیرند.
وی ضمن اشاره به نظارت ویژه بر محتواهای آموزشی در مدارس غیردولتی، اظهار داشت: تمام محتواهای آموزشی مدارس غیردولتی باید از شاخصهای نظارت محتوایی عبور کنند و نباید هر جزوه یا کتاب کمک آموزشی وارد مدارس غیردولتی شود که در این خصوص هم بخش نظارت سازمان و هم بخش ساماندهی کتب کمک آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و هم سامانه ی کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی مکتوب « samanketab.roshd.ir» فعال است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی به مبحث ایمنی ساختمان های مدارس غیردولتی اشاره نمود و اضافه کرد: در این خصوص کارگروه ها با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شده است و تمام مدارس جدیدالاحداث باید بر مبنای استانداردها ساخته شود و همینطور مدارس پیش از سال ۹۸ هم باید استانداردسازی شود که موارد لازم به مؤسسان اعلام شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی ضمن اشاره به مبحث شهریه مدارس غیردولتی بیان نمود: شهریه مدارس غیردولتی بر مبنای الگوی شهریه ساماندهی شده است و برای سال تحصیلی آینده، نگاههای فرهنگی و تربیتی را از فوق برنامه به داخل برنامه آوردیم تا به اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نزدیک تر شویم.
محمودزاده در انتها ضمن تقدیر و تشکر از اکثریت مدارس غیردولتی که در جهت سیاست های وزارت آموزش و پرورش، و سند استراتژیک سازمان، همکاریهای شایسته و خوبی داشته اند، از اندک مدارس غیردولتی که در مورد نیروی انسانی، محتواهای آموزشی و غیرآموزشی، شهریه و… تخلفاتی را دارند، گله کرده و اضافه کرد: برخورد قاطع و جدی در حال انجام می باشد و انشااله ادامه دار خواهد بود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~