سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال آینده

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال آینده

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد کنکور اختصاصی تربیت معلم از سال آینده

به گزارش مدل کودک، سرپرست وزارت آموزش وپرورش با اعلان اینکه اجرای سند تحول باید از یک تکلیفِ «بخشی» به «دغدغه ملی و فرابخشی» تبدیل گردد، اظهار داشت: برای این مهم لازم است که اجرائی سازی سند به عنوان اولویت و محور کلیدی برنامه هفتم توسعه کشور قرار گیرد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش وپرورش در دیدار شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری که در نخستین روز هفته بزرگداشت مقام معلم صورت گرفت، گزارشی از اقدامات سرآمد و تحولی وزارت آموزش وپرورش در سال ۱۴۰۱ و برنامه ­های پیش رو در محضر مقام معظم رهبری ارائه داد.
مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش امروز چهارشنبه مشروح سخنان رضامراد صحرایی در این دیدار را منتشر نموده است که در پی می آید:

صحرایی با اعلان اینکه جمع حاضر نمایندگانی از معلمان سراسر کشور، معلمان نمونه کشوری، مدیران ارشد نظام تعلیم و تربیت، مدیران کل آموزش وپرورش استان­ها و رؤسای دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان امیدآفرین و همین طور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، شهدای حرم و شهدای سلامت هستند، اظهار داشت: در این محفل، یاد استاد شهید مطهری و ۴۰۰۰ معلم و ۳۶ هزار دانش آموز شهید دفاع مقدس و دانش آموزان شهید واقعه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) را گرامی می داریم. شهیدان نامدار انقلاب را یادمان نمی­رود، شهید رجایی، شهید باهنر و شهید بهشتی که هر یک به مثابه امتی بودند و همه از آموزش وپرورش برخاستند.
وی آموزش وپرورش را فراگیرترین «دستگاه انسان پروری و کانون آینده سازی» عنوان نمود و اظهار داشت: نظام فکری، اعتقادی و هویت ملّی ما اساساً در مدرسه شکل می ­گیرد. «مدرسه»، امروز تنگه احد انقلاب اسلامی است! چه این که امروز می بینیم با شروع آهنگ تحول در نظام آموزشی، پروژه «اعتمادزدایی از نظام تعلیم و تربیت» و «تعطیل سازی مدرسه» در دستور و اولویت دشمن قرار گرفته است.
وی افزود: در یک سال اخیر، به رغم همه دشمنی ها و کاستی ها، شاهد اقدامات با رویکرد تحولی در نظام تعلیم و تربیت بودیم که گوشه­ ای از آنها به اختصار به عرض می رسد.

راهبری پروسه تحول و اجرائی سازی سند تحول بنیادین
سرپرست وزارت آموزش وپرورش در مورد «راهبری پروسه تحول و اجرائی سازی سند تحول بنیادین»، اظهار داشت: برای راهبری و تسهیل امر تحول از سطح ستاد تا مدرسه اقدامات زیادی انجام شد که تعدادی از مهم ترین آنها عبارتند از: تحول در ساز و کار برنامه ریزی وزارتخانه و ایجاد سامانه پایش اسناد و برنامه های راهبردی در راستای انطباق دهی برنامه واحدهای وزارت با اهداف و راهکارهای این سند، تهیه نگاشت­ های «نهادی، قانونی و رسانه ای» و مهم تر از همه «نگاشت مدرسه ای سند تحول»، تصویب ردیف اختصاصی بودجه برای اجرای سند تحول آموزش وپرورش بعد از ۱۱ سال، ایجاد شبکه انسانی اجرائی سازی سند تحول به عنوان هسته سخت تحول آفرین برای ایفای نقش در گفتمان سازی، آموزش با توانمندسازی ۱۵۰۰ نفر به عنوان «رهیاران تحول» با تکیه بر معلمان جوان و شروع پروسه آموزش سند تحول بنیادین به ۲۰۰ هزار معلم در سال ۱۴۰۲.

حوزه تربیت معلم و نیروی انسانی
صحرایی با اشاره به کارهایی که در زمینه تربیت معلم و نیروی انسانی انجام شده است، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان سالی پُربار را گذراند. هیئت امنا بعد از ۱۱ سال و برای نخستین بار با حضور رئیس­ جمهور محترم تشکیل شد و ۱۹ مصوبه بن­ بست ­شکن و گره­ راهگشا داشت. از تصویب سند تقویت کمی و کیفی و اصلاح آرایش درونی دانشگاه گرفته تا مجوز جذب هزار دکتر معلم ممتاز به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان و تصویب نظامنامه جامع فرهنگی-تربیتی دانشجومعلمان و آیین ­نامه صلاحیت­ های حرفه ­ای آنان.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش افزود: دانشگاه فرهنگیان با جذب اعضای هیئت علمی جدید در یک سال نسبت دانشجو به استاد را از «۱۱۱ به یک» به «۸۹ به یک» کاهش داده است. نهضت تولید منابع درسی تربیت معلم را برای تألیف بیش از ۱۵۰۰ کتاب تربیت معلم در سراسر کشور راه انداخته و بیش از ۱۱۰۰ کانون و انجمن دانشجویی، فرهنگی و ورزشی را فعال کرده است. طبق برنامه مصوب دانشگاه، دانشجومعلمان در صورتی فارغ­ التحصیل می­ شوند که حداقل ۱۲ مهارت را متناسب با ساحت­های ششگانه فرا بگیرند.
وی اشاره کرد: در سال قبل چند هزار دانشجومعلم به زیارت اربعین و اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و راهیان مقاومت اعزام شدند. برای شکل­ گیری هویت معلمی، برنامه­ های مختلفی اجرا شد. قرآن، حجاب، ولایت و نماز از ارکان شکل­ گیری هویت معلمی هستند. همه این­ها در کنار آموزش فنون معلمی و اجرای طرح صلاحیت­ سنجی حرفه معلمان تضمین ­کننده تربیت معلمانی مطلوب برای آینده ایران عزیز خواهند بود.
صحرایی با اعلان اینکه پروسه شناسایی و جذب نیروی انسانی نیز وارد عرصه جدیدی شده­ است، اظهار داشت: ما معتقدیم هیچ «آموزش خوبی» جایگزین «گزینش بد» نمی­ شود.

اجرای قانون رتبه بندی فرهنگیان

میانگین حقوق فرهنگیان به عدالت در نظام پرداخت نزدیک تر شد
سرپرست وزارت آموزش وپرورش با اشاره به این که با همه شدت و ضعف ها، بالاخره قانون «رتبه ­بندی معلمان» به اجرا درآمد و دولت محترم در این شرایط سخت، بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به این مهم اختصاص داد؛ اظهار داشت: میانگین حقوق فرهنگیان به عدالت در نظام پرداخت نزدیک تر شد. این مرحله استقرار رتبه ­بندی بود. مرحله اصلی، «استمرار رتبه­ بندی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش» است که مسیر از آن از ارتقای شایستگی های معلمان می گذرد. انشاءالله در سال پیش رو، رتبه­ بندی وارد مرحله تکامل خود خواهد شد.
وی اشاره کرد: همین جا لازم می دانم که در حضور مقام عظمای ولایت از همه‌ی معلمان کشور صمیمانه تشکر کنم که در امتحان بزرگ فتنه ترکیبی- شناختی اخیر سربلند بیرون آمدند و اجازه ندادند که آتش فتنه ها دامن گیر تعلیم و تربیت کشور شود.

گسترش عدالت تربیتی و ایجاد نصیب برابر آموزشی و پرورشی
صحرایی با اشاره به حوزه گسترش عدالت تربیتی و ایجاد نصیب برابر آموزشی و پرورشی اظهار داشت: در سالی که گذشت بر اجرای عدالت آموزشی و تربیتی کوشیدیم و به فضل الهی کم­ توفیق نبودیم. با اهمیت ترین اقدامات انجام شده عبارتند از: تعیین تکلیف ۱۰۰ درصد بازماندگان از تحصیل با راه اندازی سامانه «شهید محمودوند» و جذب ۵۰ درصد از افراد شناسایی شده واجد شرایط، گسترش زیرساخت های آموزشی و پرورشی با بهره ­برداری از حدود ۱۳ هزار کلاس درس با کمک خیرین مدرسه ساز، افزایش تعداد مدارس سمپاد، استثنایی و عشایری و جهش در سرانه ورزشی مدارس با شروع ساخت ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه­ ای.

گسترش علم نافع و آموزش های کاربردی
سرپرست وزارت آموزش وپرورش «گسترش علم نافع و آموزش های کاربردی در محتوای آموزشی» یکی از با اهمیت ترین راهبردهای وزارت آموزش وپرورش در سال ۱۴۰۱ دانست و تعدادی از اقدامات مهم در این رابطه را برشمرد که عبارتند از: به سازی و بروزرسانی برخی از کتاب های درسی با محوریت «سواد رسانه ای، جوانی جمعیت و خانواده و مسئله محور کردن کارهای یادگیری»، غنی سازی و متنوع سازی محتوای آموزشی با تولید و تامین بیش از ۵۰۰۰ محتوای چندرسانه ایِ مکمل کتاب های درسی بصورت رمزینه، تصویب «نقشه راه اجرائی سازی اسناد تحولی ناظر به برنامه درسی در سطح مدرسه»، شروع پروسه بازطراحی «جدول عناوین دروس و توزیع زمان آموزش» با تمرکز بر تقویت محتوای آموزشی نافع، تقویت آموزش های مهارتی و تنوع بخشی به فرصت های تربیت و یادگیری، افزایشی شدن درصد جذب دانش آموزان به رشته ریاضی پس از ۹ سال سیر نزولی و رشد بیش از ۲ درصدی سهم آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش.

هویت و سبک زندگی دانش آموز
وی اظهار داشت: برای اعتلا و تقویت هویت و سبک زندگی ایرانی – اسلامی، کاهش لطمه های اجتماعی دانش آموزان، تقویت نقش و جایگاه خانواده در فرایندهای تربیتی و بسترسازی برای خلق تمدّن نوین اسلامی اقدامات و کارهای مختلفی صورت گرفت که همچون می توان به این موارد اشاره کرد: تدوین «نظام واره شایستگی های مشترک و عمومی نظام تربیت رسمی عمومی» بر پایه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی با محوریت چهار شایستگی اصلی «هویت اسلامی- ایرانی، ارتباط مسئولانه و مؤثر، تفکّر و مدیریتِ خود، تقویت «هویت انقلابی» با درج اسناد لانه جاسوسی در شش کتاب درسی و مستندسازی و تکمیل موارد قبلی و رونمایی از مجموعه چندرسانه ای «راز سفارت»، فعال سازی ظرفیت سرودهای انقلابی و ملی با مشارکت بیش از ۵۰۰۰ گروه سرود آئینی، فرهنگی و تربیتی، برگزاری نخستین دوره جشنواره «عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم سلیمانی» با شرکت ۲۰ درصد دانش آموزان، طراحی و استقرار نظام پیشگیری، تشخیص و توانبخشی کودکان و دانش آموزان، شروع اجرای طرح «کانون مدرسه» با هدف گسترش کمی و کیفی کارهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به عنوان بازوی تربیتی مدارس برای کشف و شکوفایی استعدادهای هنری و ادبی و فکری، دستیابی به درخشان ترین جایگاه ایران از زمان حضور در المپیادهای بین المللی با کسب ۲۰ مدال طلای انفرادی، اجرای برنامه های متنوع تربیت عبادی و اعتقادی همچون ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس در قالب طرح «نور چشم رسول».
صحرایی سایر فعالیت ها در زمینه «هویت و سبک زندگی دانش آموز» را بصورت زیر برشمرد:
برگزاری فراگیر جشن تکلیف دانش آموزی در سراسر کشور [همین جا لازم می دانم از لطف حضرتعالی در میزبانی جشن عبادت دختران نومکلف که رویدادی به یادماندنی خلق کرد، صمیمانه سپاسگزاری کنم]، رشد ۵ برابری حضور روحانیون طرح امین در ۲۵ هزار مدرسه، گسترش اردوهای دانش آموزی با رویکرد تربیتی به میزان بیش از چهار میلیون نفر-روز در قالب سفرهای تربیتی، اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و زیارت اولی ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری ۲۵ هزار یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی، استقرار «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک»، تدوین «نظام نامه تربیتی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» و تحت پوشش قرار گرفتن حدود ۲۸ هزار مهدکودک و مرکز پیش دبستانی مطابق با ضوابط جدید و تامین ۷۰ درصد از کاغذ مورد نیاز برای چاپ کتب درسی از تولید داخل برای نخستین بار.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش اشاره کرد: همین جا و قبل از ارائه بخش بعدی گزارش، لازم می­دانم از تلاش ­ها و فعالیت ­های جناب آقای دکتر نوری، صمیمانه تشکر کنم. آنچه ارائه شد در حقیقت گوشه­ ای بود از عملکرد دوره مدیریتی این برادر مخلص و سخت­کوش همه مدیران و معلمان از ستاد تا صف در سراسر کشور.

مسیر آتی وزارت آموزش و پرورش
سرپرست وزارت آموزش وپرورش در ادامه بر اهمیت دانش آموز و نیاز وی در کانون برنامه های آموزش وپرورش اصرار کرد و اظهار داشت: این نسل تحولات بسیار وسیع و پیچیده­ ای را تجربه کرده اند. ما باید خاصیت ­های نسل جدید را بشناسیم و دانش آموز را برای آینده تربیت نماییم. برای این امر، ناگزیر باید خلاء ادراکی، ارتباطی و شناختی بین معلمان و متربیان برطرف شود. به نظر می­ رسد باید جور دیگری ببینیم و به تعبیر آن معلم بااخلاص، «خاک باغچه را عوض کنیم»… جاده پیچیده است، و ما هنوز نپیچیده ­ایم. دیگر جای تردید نیست برای نجات فرزندانمان و آماده کردن آن­ها برای آینده و رهانیدن آن­ها از دانش محض و چنگال سرکش فضای مجازی، باید طرح­ های نو دراندازیم.
وی افزود: از رویکرد های اصلی ما تقویت مهارت های پایه زندگی در دانش آموزان، تقویت دوره ­های فنی ­حرفه ­ای و هنرستان ­ها، تمرکز بر برنامه ­های ویژه برای دختران آینده­ ساز و همین طور ترویج سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی است.

تأسیس مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی وزارت آموزش وپرورش در دانشگاه فرهنگیان
صحرایی با اشاره اینکه تربیت معلم، سازنده معلم به عنوان اصلی ترین عامل تحول در آموزش وپرورش است، اظهار داشت: یک کشاورز خوب برای آینده مزرعه خود، از بهترین بذری که در اختیار دارد، استفاده می­ کند. باید بهترین دانش­ آموزان و دانشجویان ما به دانشگاه های تربیت معلم بیایند. برای تربیت معلمان آینده کشور یک برنامه راهبردی داریم. معلم قوی ضامن ایران قوی است. به فضل الهی از سال آینده، کنکور اختصاصی تربیت معلم خواهیم داشت، زمینه جذب بدون کنکور دانش­ آموزان و دانشجویان نخبه و سرآمد، خصوصاً در حوزه­ های فرهنگی، تربیتی و قرآنی را فراهم آورده ­ایم و یک نظام گزینشی ویژه، مبتنی بر استعدادیابی را پیاده­ خواهیم کرد.
وی افزود: کسانی باید به دانشگاه­ های تربیت معلم بیایند که علاوه بر نمره علمی بالا، خلق­ وخو، عرق ­و ­علاقه و «ذات و زیّ» معلمی داشته باشند. با تعیین مدارس وابسته دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، آموزش ­های علمی و عملیِ معلمی را به هم پیوند خواهیم زد. دروس کارورزی و کارآموزی به میزان حداقل ۲۰ واحد افزایش خواهیم داد و برای شکل­ دهی هویت معلمی برنامه منظم و منسجمی طراحی و پیاده سازی خواهیم کرد.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش تضمین کیفیت آموزش و تعلیم تربیت عمومی را در گروی توانمندسازی معلمان فعلی­ دانست و اظهار داشت: با تأسیس مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی وزارت آموزش وپرورش در دانشگاه فرهنگیان، دوره های آموزشی حین خدمت را متناسب با نیازهای روز معلمان و محصلان طراحی و اجرا خواهیم کرد.

باید هر مدرسه را یک «امیدخانه» و «مهارت­ سرا» کنیم
صحرایی با اعلان اینکه به عنوان کسی که از معلمی روستا تا استادی دانشگاه را تجربه کرده­ ام، میدان اصلی تحول را «مدرسه» می­ دانم و معتقدم همه باید به «مدرسه» بازگردیم. باید هر مدرسه را یک «امیدخانه» و «مهارت­ سرا» نماییم، اظهار داشت: عمیقاً بر این باور هستیم که مدیران مدارس «راهبران ارشد تحول» هستند. رشتة تربیت مدیر آموزشگاهی و پردیس تربیت مدیر مدرسه را دایر خواهیم کرد و در آنجا حلقه­ های علمی و جوامع آموزشی برای تربیت «مدیر تراز» شکل خواهیم داد. مصوبه این اقدام نیز از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده است.
وی «خانواده» را یکی از ارکان اصلی در تربیت عنوان نمود و اظهار داشت: خانواده در کنار «مسجد و مدرسه» باید در شکل گیری هویت فرزندان ما نقش آفرینی جدی داشته باشد. پیوند میان این سه رکن مستلزم همراهی و همکاری همه متولیان امر است. این مساله در دستور جدی کار وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

در حال طراحی مسیر رشد معلمی و مشارکت خانواده ها در همه فرآیندهای تعلیم و تربیت هستیم
سرپرست وزارت آموزش وپرورش با اعلان اینکه در دومین گام انقلاب، باید تدبیری نماییم که فاصله کیفی مدارس به حداقل ممکن برسد و کیفیت مدارس عادی دولتی را افزایش بدهیم، به نحوی که خانواده ها دغدغه «فرزندم را در کدام مدرسه ثبت­ نام کنم»، نداشته باشند، اظهار داشت: باید به سمت اصلاح نظام ارزشیابی تحصیلی دانش ­آموزان و سنجش و ارزیابی مستمر شایستگی­ ها و صلاحیت ­های معلمی در قالب نظام رتبه بندی حرکت نماییم. بدنبال اتصال رتبه­ بندی به کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی و ایجاد نظام عادلانه پرداخت برمبنای شایستگی ­های معلمان و درحال طراحی مسیر رشد معلمی و مشارکت خانواده ها در همه فرآیندهای تعلیم و تربیت هستیم.
وی اشاره کرد: «کنکور» فعلی اهداف نظام تعلیم و تربیت را به انحراف می­ کشاند. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ی ضریب تأثیر قطعی سوابق تحصیلی را با قوّت دنبال خواهیم کرد که البته نیازمند همراهی نهادهای متولی است.

اجرای سند تحول باید از یک تکلیفِ «بخشی» به «دغدغه ملی و فرابخشی» تبدیل شود
صحرایی با اشاره به این که اجرای سند تحول باید از یک تکلیفِ «بخشی» به «دغدغه ملی و فرابخشی» تبدیل گردد، اظهار داشت: برای این مهم لازم است که اجرائی سازی سند به عنوان اولویت و محور کلیدی برنامه هفتم توسعه کشور قرار گیرد. باتوجه به تغییرات و رویکرد های جدید حاکم بر شورای انقلاب فرهنگی، حداکثر بهره مندی از این ظرفیت حقوقی و فرهنگی در اجرای سند و استلزامات تحولی مربوط را دنبال خواهیم کرد. «آمال» ما در سند باید به «اعمال» تبدیل شوند. تمرکز جوهره استراتژی است. ایمان داریم که می شود تا ۱۴۰۴ خیلی از کاستی­ ها را با تمرکز بر امر تحول جبران کرد.
سرپرست وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: کرونا به فضل الهی فروکش کرد؛ اما وارد دوره پساکرونا شده ایم و باید تربیت و آموزش را با در نظر گرفتن اقتضائات این دوره تنظیم نماییم، برای حکمرانی فضای مجازی باید با تبدیل تهدیدها به فرصت ها طرحی نو دراندازیم. معلمان به آن گونه ­ای آموزش می­ دهند که آموزش دیده­ اند اگر بخواهیم از فرصت جدید آموزش ترکیبی برای تعمیق و تقویت یادگیری استفاده نمائیم، باید دانشجومعلمان خودرا با این الگوی نوین آموزش دهیم. البته مدرسه و معلم جایگزین ناپذیرند؛ معلمی که بجای تعلیمِ صرف به تربیت هم می پردازد و نقش خودرا از معلم به مربی ـ یعنی از «آموزگار» به «پروردگار» ـ ارتقاء می دهد. باید «کلاس درس» را به «محل یادگیری» تبدیل نماییم، نه آموزش.

دریافت مجوز تأسیس یک پردیس اختصاصی برای تربیت مربی پرورشی
وی با اعلان اینکه رهنمود قرآنی «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه»، سیاست کلیدی نظام آموزش وپرورش است، اظهار داشت: تزکیه و تربیت مقدم بر تعلیم است. جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی توانمند را در دستورکار داریم؛ مجوز تأسیس یک پردیس اختصاصی برای تربیت مربی پرورشی را نیز گرفته­ ایم. خوشبختانه بودجه فعالیت­های فرهنگی و پرورشی را به کمک دولت و مجلس صد درصد افزایش دادیم؛ بااینکه هنوز هم کم است اما نویدبخش یک سال پرنشاط برای دانش ­آموزان عزیزمان خواهد بود. البته، دراین زمینه نیز به کمک و مساعدت همه دستگاه­ های فرهنگی نیاز داریم.
وی با اشاره به اهمیت توجه به هویت ایران اسلامی در نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت: به همه ارکان این هویت و در صدر آنها دینداری و دین اسلام، زبان و ادبیات فارسی، ایران­دوستی، عفاف و حجاب، یاری مظلومان و مقاومت و پایداری، در تمامی ارکان نظام تعلیم و تربیت؛ از محتوا و برنامه درسی گرفته تا تربیت معلم و تامین فضا، توجه ویژه خواهیم کرد. این خاک گهربار پایتخت جهان اسلام است؛ بذرهای پرامیدی در آن خواهیم کاشت. به فضل الهی و یُمن و برکت نظام مردم­ سالارِ ولی ­پایه، ما در آستانه شکل­ گیری تمدن نوین اسلامی هستیم. حساسیت نقش و جایگاه آموزش وپرورش در دستیابی به این مهم را درک می­ نماییم و می ­کوشیم که این ادراک را در همه سیاستمداران و سیاستگذاران نهادینه نماییم.

از حواشی پرهیز خواهیم کرد و به متن خواهیم پرداخت
سرپرست وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه یکی از بزرگ ترین آفت­ های آموزش و پرورش، گرفتارشدن در حاشیه ­ها است، اظهار داشت: آموزش وپرورش باید بر محکمات تمرکز کند و متشابهات را واگذارد. دوست حکیمی، آموزش ها و تربیت ­ها را به یک درخت تشبیه می­ کرد، که وظیفه اصلی آموزش و پرورش، رویاندن ساقه و تنه­ ای است راست، بلند و استوار، متصل به ریشه­ ای زنده و فعّال؛ که بتواند شاخه­ ها و برگ ­های گوناگون را بپرورد، نگاه دارد، سایه بیفکند، ثمره بدهد و ستون وحدت ملّی شود.
وی اشاره کرد: برای ایفای چنین نقشی، استدعا دارم عنایت فرمایید تا وزیر این وزارتخانه، هر که باشد، بطور منظم خدمت حضرتعالی شرفیاب شود تا هم از نور ولایت بهره گیرد و هم آثار و برکاتش در نظام تعلیم و تربیت جاری شود.
در آخر سخنرانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛ مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند: از بیانات این برادر عزیزمان، سرپرست محترم، تشکّر می کنم؛ نکات بسیار عالی و مهمّی را بیان نمودند. آنچه اطّلاع دادند که انجام گرفته مهم می باشد، آنچه هم که گفتند بنا است انجام بدهند و اقدام بکنند بسیار حائز اهمّیّت است. باید همّت کنند؛ اینها همه شدنی است. اگر کسی تصوّر بکند که این بلندپروازی است و رفتن به سمت یک افقهایی است که دستمان به آن نمی رسد، بطور قطع اشتباه کرده. همه اینهایی که گفتند توقّعاتِ ما است و شدنی است؛ همّت میخواهد، کاردانی میخواهد، پیگیری میخواهد و کمک الهی شامل یک چنین حرکتی خواهد بود ان شاءالله.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~