واگذاری ۲۳۰۰ کودک برای فرزندخواندگی پارسال

واگذاری ۲۳۰۰ کودک برای فرزندخواندگی پارسال

واگذاری ۲۳۰۰ کودک برای فرزندخواندگی پارسال

به گزارش مدل کودک، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه پارسال ۲۳۰۰ خانواده از راه فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند، اظهار نمود: میزان فرزندخواندگی پارسال نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۵ درصدی همراه بوده است.
سعید بابایی در گفتگو با ایسنا، با بیان این که در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۳۰۰ خانواده از راه فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند، اظهار نمود: از این تعداد ۲۰۷۵ خانواده بدون فرزند (اولویت اول)، ۴۶ بانوی مجرد (اولویت دوم) و مابقی خانواده های دارای فرزند (اولویت سوم) بوده اند. میزان فرزندخواندگی پارسال نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۵ درصدی همراه بوده است.
وی ضمن اشاره به بالاترین میزان فرزندخواندگی به تفکیک استانی اضافه کرد: بیشترین میزان فرزندخواندگی به ترتیب در استانهای تهران، خراسان رضوی و اصفهان انجام شده است و کرمان، مازندران و فارس استانهای بعدی در این حوزه هستند که بیشتر از ۱۰۰ کودک به فرزندخواندگی واگذار شده است.
به قول مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، پارسال بیشتر از ۲۰۰ کودک نیازمند درمان بعنوان فرزندخوانده به خانواده ها واگذار شده اند.
بابایی با اشاره به اینکه بزرگترین چالش در راه فرزندخواندگی تعداد بالای متقاضیان نسبت به تعداد کودکان قابل واگذاری برای فرزندخواندگی است، تصریح کرد: علت این مورد اینست که کودکانی قابل واگذاری به فرزندخواندگی هستند که بی سرپرست یا بدسرپرست، سلب حضانت شده باشند. همه متقاضیان همچنان متقاضی کودکان زیر ۵سال و دارای سلامت هستند در صورتیکه امکان واگذاری بیشتر از ۱۰۰۰ کودک و نوجوان بالای ۵ سال (دارای سلامت) یا زیر ۵ سال نیازمند درمان به فرزندخواندگی وجود دارد، این درحالیست که همچون گذشته متقاضیانی که برای فرزندپذیری این کودکان اعلام آمادگی کنند از نوبت خارج شده و در اولویت رسیدگی قرار می گیرند.
وی ضمن اشاره به این که ۹ هزار و ۳۷۲ خانواده در سال ۱۴۰۱ برای فرزندخواندگی ثبت نام کردند که با احتساب آمار تجمیعی سه سال گذشته، تعداد متقاضیان فرزندخواندگی از ۳۸ هزار خانواده بیشتر است، اظهار داشت: البته از این تعداد حدود ۶۰۰۰ خانواده در سه سال گذشته از نعمت فرزندخوانده برخوردار شده اند.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور این را هم اظهار داشت که در سال ۱۴۰۱ بیشترین متقاضیان همچنان متعلق به استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و کرمان بوده است.
بنابر اظهارات بابایی، ۵۶ درصد متقاضیان، خواهان کودک دختر و ۲۱ درصد خواهان کودک پسر هستند و ۲۳ درصد انتخاب را به سازمان بهزیستی سپرده اند، البته نسبت به سالهای گذشته این تناسب از درصد بالای متقاضیان دختر به این نسبت رسیده است.
وی افزود: همینطور ۶۴ درصد متقاضیان کودک زیر ۲ سال می خواهند که طبیعتا تعداد این کودکان بسیار محدود است. ۲۸ درصد هم متقاضی کودکان ۳ تا ۶ سال هستند و تنها ۸درصد متقاضی کودکان بالای ۶ سال اند که البته نسبت به سال قبل یک درصد رشد داشته است.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۸۳ درصد مخالف پذیرفتن کودکان دارای پدر و مادر مشخص هستند (بدسرپرست) در صورتیکه قاطبه کودکان موجود به این سمت حرکت کرده اند، اظهار داشت: ۲ درصد از متقاضیان، خواهان کودکان دارای معلولیت و ۵ درصد متقاضی کودک نیازمند درمان هستند.
بابایی اضافه کرد: تنها ۵ درصد از متقاضیان مخالف اعلام فرزندخواندگی در زمان مناسب به کودکان خود هستند و هم اکنون بیشتر از ۹۵ درصد متقاضیان اعلام نمودند در زمان مقتضی به کودک اطلاع خواهند داد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~