ارسال ۴۲ هزار عنوان کتاب به ۱۳ استان کم برخوردار

ارسال ۴۲ هزار عنوان کتاب به ۱۳ استان کم برخوردار

ارسال ۴۲ هزار عنوان کتاب به ۱۳ استان کم برخوردار

به گزارش مدل کودک، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تجهیز کتابخانه های مدارس کشور با اولویت کلاس های چندپایه مناطق عشایری، روستایی و مناطق کمتر برخوردار در چارچوب طرح  «کتاب کلاس» اطلاع داد و اظهار داشت: حدود ۴۲ هزار کتاب درس مناسب سه مقطع تحصیلی اول و دوم متوسطه و ابتدایی از جانب ۳۲ ناشر انتخاب و در ۷۲۰ کارتن بسته بندی شده و به مدارس ۷۲۰ مدرسه در ۱۳ استان ارسال می شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، اصغر باقرزاده در مراسم طرح ویژه «کتاب کلاس» که در موسسه منادی تربیت وابسته به معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد اظهار نمود: طرح تجهیز مدارس کمتر برخوردار و مدارس عشایری کشور که در اقدام اولیه مصادف با اجرای نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران صورت می گیرد، تعداد ۴۲ هزار جلد کتاب در سه مقطع تحصیلی از کتابهای مورد تأیید در سامانه رشد برای ۷۲۰ مدرسه جهت توزیع در ۱۳ استان کشور در ۷۲۰ کارتن بسته بندی شده است.
وی ادامه داد: مبلغ ریالی این بسته ها ۲۵ میلیاردریال است و از کتاب های ۳۲ ناشر استفاده شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این برنامه به صورت تدریجی تا هفته کتاب و کتابخوانی در آبان ماه سالجاری ادامه دارد اظهار داشت: البته انتظار می رود ارگان های مربوطه همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افراد خیر در این اقدام ما را یاری کنند.
باقرزاده به نگاههای جدید موسسه فرهنگی منادی تربیت اشاره نمود و اظهار داشت: در دوره جدید موسسه منادی تربیت، چاپ کتابهای نوبت اول در این موسسه از شش ماه گذشته تا اردیبهشت ماه شامل ۴۲ عنوان کتاب است که برای نوبت اول در این موسسه به چاپ رسید. توجه به کیفیت در محتوا و به روز شدن و توجه به مشکلات و نیازهای جامعه و مخاطبان از آن جمله توجه به امور بانوان و زنان و دختران مجموعه نوجوانه است که در ۱۴ عنوان در مراحل آماده سازی برای مخاطب نوجوان، اولیاء و مربیان و در دستور کار موسسه قرار گرفته است.
وی افزود: شروع تولید کتاب صوتی و کتاب های الکترونیک و شروع فرایند مطالعه تجدید طراحی و تولید کتابهای پرفروش موسسه هم در برنامه های موسسه قرار دارد و در همین راستا تعداد ۳۰ عنوان تجدید چاپ صورت گرفته است. تولید اسباب بازی های فکری و نوشت افزار ایرانی اسلامی هم شروع شده و تولیدات مربوطه در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همینطور جزئیات برگزاری دوره ترویج کتاب و کتابخوانی را اعلام نمود و اظهار داشت: دوره ترویج کتاب و کتابخوانی توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای حدود ۳۰۰ هزار نفر از فرهنگیان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش در رشته های شغلی مختلف از حوزه ستادی تا مدرسه در همه استان های کشور درحال برگزاری است.
باقرزاده اضافه کرد: در اجرای دوره یاد شده، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاریهای لازم را با این معاونت داشته باشد. در این دوره ۱۲ ساعت ضمن خدمت آموزشی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده و دارای شش سرفصل شامل مساله شناسی، آشنایی با اجزای کتاب، مخاطب شناسی، روش های مطالعه، روشهای ترویج و آشنایی با نحوه تشکیل باشگاه کتاب است. این دوره با هدف ترویج هر چه بیشتر کتابخوانی برگزار می گردد و وزارت فرهنگ متعهد شده است به شرکت کنندگانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خدمات شایانی را عرضه کند.
ایشان در ادامه با اشاره به اینکه ۳۴ هزار و ۲۷۴ مدرسه ما دارای کتابخانه هستند که اطلاعاتشان را در سامانه نورینو ثبت کرده اند اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد مدارس ما کتابخانه دارند و از سازمان نوسازی خواسته ایم در مدارس جدیدی که می سازند حتما به ساخت نمازخانه و کتابخانه توجه داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به طرح کتاب مدرسه برای مدارس روستایی و چندپایه اظهار داشت: ۱۰ هزار کلاس درس عشایری داریم که برای ۶۰۰۰ کلاس درس طرحی اجرا می شود و سازه کتابخانه برای این مدارس تهیه و ارسال می شود. در مرحله اول سازه کتابخانه برای ۳۰۰ کلاس چندپایه ارسال می شود و در مراحل بعدی مابقی مدارس به تدریج دارای کتابخانه خواهند شد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~