معاون راهبردی قرارگاه ملی جمعیت كشور: ۲۵ رشته دانشگاهی در حوزه جمعیت وجود دارد

معاون راهبردی قرارگاه ملی جمعیت كشور: ۲۵ رشته دانشگاهی در حوزه جمعیت وجود دارد

معاون راهبردی قرارگاه ملی جمعیت كشور: ۲۵ رشته دانشگاهی در حوزه جمعیت وجود دارد

به گزارش مدل کودک، لرستان معاون راهبردی قرارگاه ملی جمعیت کشور اظهار داشت: ۲۵ رشته دانشگاهی در حوزه جمعیت وجود دارد.
حجت الاسلام مسلم منفرد امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری بروجرد که با عنوان جوانی جمعیت در سالن آمفی تئاتر فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت یک مسئله تخصصی و دارای ابعاد گسترده است.
وی اشاره کرد: در دنیا مسئله رشد و جوانی جمعیت میان رشته ای جلو می رود و الان ۲۵ رشته دانشگاهی در مورد جمعیت وجود دارد.
معاون راهبردی قرارگاه ملی جمعیت کشور اشاره کرد: در نظام مسائل جمعیت بیش از هزار کلان مسئله احصا شده و بیش از ۱۰ سال بوده که رویکرد نظام از کاهش و کنترل جمعیت به عنوان افزایش جمعیت و ترویج فرزندآوری تغییر یافته است.
منفرد افزود: در مسئله جمعیت نباید گرفتار بخشی نگری شویم، در مسئله افزایش جمعیت اقتصاد قابل انکار نیست ولی اقتصاد یک مسئله از پازل افزایش جمعیت است.
وی با اعلان اینکه در مسئله جمعیت نگاه باید همه جانبه باشد چون به درک مسئله کمک می نماید، اضافه کرد: در دهه ۶۰ نرخ باروری ۶.۴ بوده یعنی هر ۱۰ خانواده ۶۴ فرزند داشته است.
معاون راهبردی قرارگاه ملی جمعیت کشور بیان کرد: بی نظیرترین سقوط جمعیتی در دنیا را ایران داشت که از دهه ۷۰ سند چشم انداز ۲۰ ساله ای را سه ساله طی کرد.
منفرد افزود: در مقطعی پس از دهه ۶۰ به سمت کاهش جمعیت رفتیم که سیاست کاهش جمعیت در خارج از مرزها برای کشور ما بسته شد.
وی اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته برای ایجاد تعادل در جمعیت جهان کشورهای جهان سوم را به کاهش جمعیت و کشورهای اروپا و آمریکا را به افزایش جمعیت تشویق کردند.
معاون راهبردی قرارگاه ملی جمعیت کشور اشاره کرد: هشت سازمان بین المللی که نخستین و مهم ترین آن سازمان بهداشت جهانی بود پای کار آمدند تا کاهش جمعیت صورت گیرد.
منفرد اشاره کرد: برای عضویت در سازمان های جهانی باید کشورهای جهان سوم سیاست کاهش جمعیت را اعمال کنند، اشتباه همگانی این بود که سیاست مقطعی کاهش جمعیت را در کشور به یک فرهنگ دائمی تبدیل کردیم.
وی افزود: نرخ باروری در سال ۷۹ به ۲.۱ رسید یعنی پدر و مادر یک فرزند دارند، وضعیت رشد جمعیت بسیار اسفناک است.
معاون راهبردی قرارگاه ملی جمعیت کشور بیان کرد: امروز هر ۱۰ خانواده ۲۱ فرزند دارد که نسبت به دهه ۶۰ کاهش شدیدی دارد، نرخ باروری کشورهای منطقه از ایران بیشتر است.
منفرد افزود: امروز سن ازدواج بالا رفته و نرخ طلاق افزایش دارد، در خیلی از استانها جمعیت شهرنشین شده اند و جمعیت روستایی کم شده است.
وی اظهار داشت: بیشتر جمعیت ما در سال های آتی سالمند خواهد بود، بیشتر جمعیت کشور ما در سال ۱۴۲۵ بالای ۶۵ سال است و با کاهش نیروی کار روبرو خواهیم بود.
معاون راهبردی قرارگاه ملی جمعیت کشور اشاره کرد: امروز در شرایطی هستیم که کارشناسان از آن تحت عنوان پنجره جمعیتی نام می برند یعنی این که دوسوم جمعیت کشور نیروی کار است.
منفرد با اعلان اینکه امروز جوانان به پیشرفت های علمی و فناوری دست پیدا کرده اند، افزود: چرخاندن چرخ اقتصاد به دست نیروی جوان است و باید برای جوانی جمعیت اقدامات جدی صورت گیرد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~