کنکور ۱۴۰۳ چگونه برگزار می شود؟

کنکور ۱۴۰۳ چگونه برگزار می شود؟

کنکور ۱۴۰۳ چگونه برگزار می شود؟

مدل کودک: خوزستان معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور درباب نحوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ و سالهای پس از آن توضیحی ارائه داد.

دکتر حسن مروتی در حاشیه نشست مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور با مسئولان اجرائی و حفاظتی برگزاری آزمون نوبت دوم سراسری ۱۴۰۲ که امروز (۳۰ اردیبهشت ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴ و ۱۵ تیرماه برای پذیرش مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و امروز با حضور در استان خوزستان با نمایندگان تام الاختیار برگزاری کنکور سراسری جلسه اجرا شد. این جلسه، کارگاهی توجیهی است و تمام مواردی که در رابطه با کنکور در پیش داریم را با نمایندگان در بین خواهیم گذاشت، با هم تبادل نظر می نماییم و به ابهامات و سوالات پاسخگو خواهیم بود و اهتمام می نماییم کنکور خوبی برگزار نماییم.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: کنکور یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها است و سرنوشت تعداد زیادی از بچه ها با کنکور رقم می خورد و ما به عنوان مجریان برگزاری کنکور باید تمام تمهیدات لازم را بیندیشیم. کنکور مراحل مختلفی دارد و تعدادی از این اقدامات همچون طراحی سوالات و مشخص کردن مکان برگزاری آزمون، قبل از برگزار آزمون به انجام می رسد. برخی اقدامات نیز حین کنکور به انجام می رسد همچون تعیین محیط مناسب و قرنطینه سوالات.

مروتی اظهار داشت: اگر پیش بینی نماییم ممکنست تقلبی صورت گیرد و یا افرادی بخواهند خارج از ضابطه در آزمون سراسری شرکت نمایند، برای جلوگیری از آن باید تمهیداتی صورت گیرد. در نهایت نیز اقداماتی همچون جمع آوری و اسکن پاسخنامه ها و دفترچه ها و استخراج نتایج نهایی، بعد از برگزاری کنکور به انجام می رسد. در نهایت نیز درصورتی که داوطلب در نوبت اول نیز شرکت کرده است دو نتیجه با هم مقایسه می شود و نتیجه بالاتر ملاک قرار می گیرد و سوابق آموزش وپرورش نیز احصا می شود.

تاکید بر ایجاد سابقه تحصیلی و تاثیر ۴۰ درصدی در کنکور

وی بیان کرد: امسال سوابق تحصیلی آموزش وپرورش تاثیر قطعی ۴۰ درصدی در نتیجه کنکور دارد. کنار هم قرار گرفتن همه این مراحل، نمره کل فرد را مشخص می کند و در نهایت رتبه تعیین و انتخاب رشته به انجام می رسد.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور درباب داوطلبانی که تا حالا سابقه ایجاد نکرده اند، عنوان کرد: داوطلبانی که هنوز سابقه تحصیلی خودرا ترمیم نکرده اند، حتما به آموزش وپرورش مراجعه کنند و ترمیم و یا سابقه ایجاد کنند برای اینکه تاثیر سابقه تحصیلی ۴۰ درصد قطعی است. امیدواریم همه داوطلبان مستعدی که حقشان است وارد دانشگاه ها شوند و در آینده ضمام امور کشور به دست شان سپرده شود.

کنکور سال های آتی چگونه برگزار می شود؟

وی اظهار داشت: تا حالا برمبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال ۱۴۰۳، سابقه تحصیلی پایه دوازدهم تاثیر قطعی ۵۰ درصدی دارد. در کنکور سال ۱۴۰۴، سابقه تحصیلی پایه یازدهم و دوازدهم تاثیر ۶۰ درصدی دارد و از سال ۱۴۰۵ به بعد سابقه تحصیلی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم تاثیر ۶۰ درصدی در کنکور دارد.

مروتی در پاسخ به این که آیا کنکور ۱۴۰۳ نیز دو مرحله ای است؟ اضافه کرد: این را فعلا در پیش گرفته ایم اما مجلس شورای اسلامی نظراتی دارد و موضوع را به شورای سنجش و پذیرش که مرکب از وزرا و نمایندگان مجلس است، موکول کرده اند. تا بررسی دوباره صورت گیرد، هر چه نتیجه باشد را برای کنکور سال ۱۴۰۳ اعلام خواهیم کرد اما تا حال حاضر تا وقتی این جلسه برگزار نشده است، قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا می نماییم.

تغییر شیوه برگزاری آزمون از کاغذی به هوشمند

وی اظهار داشت: در پیش بینی هایی که برای سازمان سنجش کرده ایم حتما باید آزمون ها از شیوه کاغذی به هوشمند برسد. حالا طراحی سوال بصورت هوشمند است و از همه طراحان سوال و اساتید آموزش وپرورش دعوت می نماییم که سوالات خودرا در سامانه ای که در سازمان سنجش به وجود آمده است، عرضه کنند. این سوالات پالایش می شوند و سوالات خوب استخراج و ممیزی به انجام می رسد و بانک سوالات تشکیل می شود. پس از آن در نظر است که باتوجه به نرم افزارها و سخت افزارهای فراهم شده در سازمان سنجش، بتوانیم آزمون را بصورت الکترونیکی برگزار نماییم.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور در این صورت، همان لحظه افراد می توانند متوجه شوند که چند درصد درست پاسخ داده اند. این آزمون بصورت آزمایشی در چند جای کشور برگزار شده است و امیدواریم در سال های آتی و خصوصاً در هدف گذاری سال ۱۴۰۳، آزمون را هوشمند برگزار نماییم.

دکتر علی محمد آخوندعلی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در حاشیه این جلسه اظهار داشت: ایمنی آزمونی که پشت سرگذاشتیم زبان زد بود و به استان هایی مثل خوزستان اشاره شد و خوشبختانه در برگزاری کنکور، مساله خاصی نداشتیم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~