مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان خبر داد نامه نگاری برای تأمین اعتبار پوشش بیمه ای زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند و بیشتر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان خبر داد نامه نگاری برای تأمین اعتبار پوشش بیمه ای زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند و بیشتر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان خبر داد نامه نگاری برای تأمین اعتبار پوشش بیمه ای زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند و بیشتر

به گزارش مدل کودک، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه از زمان استقرار دولت سیزدهم ۵۴۲ هزار و ۱۳۱ بیمه شده جدید جذب کردیم اظهار داشت: باید به دو مولفه پایداری جمعیتی و مالی برای پایداری صندوق دقت نماییم. ضریب پشتیبانی ما ۱۰ به یک و بیشتر از حدمطلوب است و باید آنرا حفظ نماییم.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، بیت اله برقراری در نشستی خبری ضمن اشاره به تاسیس صندوق در سال ۱۳۸۴ اظهار داشت: آهنگ جذب عضو در صندوق در سنوات گذشته، کند بوده و یکی از علل آن اطلاع رسانی ناکافی بوده است.

وی ادامه داد: اساس فعالیت صندوق، گسترش چتر بیمه ای بر سر همه اقشار جامعه است که در اینجا یک جامعه هدف ۳۰ میلیون نفری روستاییان و عشایر را در برمی گیرد که حدود ۹ میلیون نفر می توانند بعنوان مخاطب مستقیم به عضویت صندوق ما دربیایند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اعلان اینکه عضویت در این صندوق اختیاری است و به همین خاطر باید به نقش ویژه اطلاع رسانی، آگاهی دهی و اقناع مردم برای پیوستن به صندوق توجه کرد اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در توسعه کشور از راه مبارزه با فقر و کاهش فقر مطلق، ارتقای اقتصاد روستایی، حفظ عزت و کرامت، پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها، تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی، تحقق و حفظ امنیت غذایی توسط کشاورزان نقش دارد.

برقراری افزود: اگر چتر بیمه ای گسترده شود بطور قطع در تحقق عدالت اجتماعی اثرگذار خواهد بود. رویکرد ما در این صندوق بر تحول آفرینی و برنامه محوری استوار است و یک برنامه راهبردی عملیاتی را در صندوق برای اولین بار تدوین کردیم.

وی ضمن اشاره به این که ۱۸۰۰ کارگزاری در سرتاسر کشور داریم که برای رشد بهره وری و افزایش بیمه شدگان تلاش می کنند اظهار نمود: از زمان استقرار دولت سیزدهم ۵۴۲ هزار و ۱۳۱ بیمه شده جدید جذب کردیم. سطوح درآمدی را طی دوسال اخیر هرسال ۶۰ درصد افزایش دادیم در حالیکه در سنوات گذشته بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش سطوح درآمدی داشتیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت اجرایی شد و ۲۲ هزار فقره وام به مستمری بگیران را با اعتبار ۹۶ میلیارد تومانی در دست پرداخت داریم. بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران در سه استان اجرا شده است و درحال تسری به دیگر استانها است.

برقراری با اعلان اینکه حدود ۱۷۵ هزار نفر مستمری بگیر داریم که حقوقشان را در سال قبل به صورت متوسط ۴۳ درصد افزایش دادیم و این افزایش برای حداقلی بگیران ۱۹۰ درصد بود اظهار داشت: کارگزاری ها ساماندهی شده اند. همینطور باید به دو مولفه پایداری جمعیتی و مالی برای پایداری صندوق دقت نماییم. ضریب پشتیبانی ما ۱۰ به یک و بیشتر از حدمطلوب است و باید آنرا حفظ نماییم.

وی ادامه داد: رشد متوازن ضریب پوشش بیمه ای، اصلاحات سنجه ای و سطح بندی بیمه ای بعنوان سیاست های وزارت رفاه مدنظرند که ما هم برنامه های تحولی متناظری با آنها در صندوق تدارک دیده ایم.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در رابطه با جایگاه صندوق در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: ما با چالش های بیمه ای صندوق های دیگر مواجه نیستیم، صندوق جوان است و نسبت پشتیبانی خوبی دارد. اما در برنامه هفتم توسعه هم تلاش هایی کردیم که صندوق دیده شود. بعنوان مثال در یک ماده آمده که مطالبات صندوق از دولت همانند دیگر بیمه ها محاسبه و پرداخت گردد. یکی از سوالات مردم این بود که اگر فردی از ۱۸ سالگی وارد صندوق شود چندسال باید بیمه پردازی کند تا بازنشسته شود، در تلاشیم این را در لایحه برنامه هفتم بیاوریم که هرفردی بدون شرط سنی اگر ۳۵ سال خدمت کرد بتواند بازنشسته شود.
برقراری در رابطه با پوشش بیمه تکمیلی مستمری اظهار داشت: سه استان زیر پوشش رفته اند و استقبال خوب بوده و در تلاشیم همه استان ها از این امکان بهره مند شوند.

نامه نگاری برای تأمین اعتبار پوشش بیمه ای زنان غیرشاغل خانه دار روستایی دارای سه فرزند و بیشتر

وی با اعلان اینکه بودجه ما در بودجه سنواتی سه برابر رشد کرده و از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۴۰۰۰ میلیارد تومان رسیده و نشان دهنده توجه و رویکرد دولت در رسیدگی به کشاورزان است اظهار نمود: استان آذربایجان غربی دارای رتبه اول در جذب جمعیت جدید بیمه شدگان است و مورد تشویق قرار گرفت.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اعلان اینکه سطح درآمدی امسال ۵۷ درصد افزوده شد و دو سطح درآمدی جدید ۹ و ۱۰ هم به لیست هشتگانه سطح درآمدی قبلی اضافه گردید اظهار داشت: سطح درآمدی یعنی درآمد فرد چقدر است و درآمدش با کدام سطح متناسب است، برای فرد برپایه همین سطح درآمدی حق بیمه تعیین و دریافت می شود.
برقراری در رابطه با اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و پشتیبانی از خانواده اظهار داشت: در این ماده آمده زنان غیرشاغل خانه دار روستایی و عشایری که سه فرزند و بیشتر دارند می توانند مجانی عضو صندوق شوند و از تولد فرزند سوم به بعد حین بیمه پردازی، دوسال به سنوات بیمه پردازی شان افزوده شود که به تصویب هیئت دولت رسید و ابلاغ گردید. نامه نگاری هایی برای تأمین اعتبار پوشش بیمه ای این گروه انجام شده و به تناسب تخصیص بودجه، افراد مشمول را بیمه می نماییم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~