معاون وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد ضرورت به روزآوری روش های سوادآموزی

معاون وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد ضرورت به روزآوری روش های سوادآموزی

معاون وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد ضرورت به روزآوری روش های سوادآموزی

به گزارش مدل کودک، کرمان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: جا دارد این مساله را به روزآوری نماییم چه در تعریف سواد یا در روش ها که البته به مفهوم اتمام مأموریت اول نهضت و گذر از بیسوادی پایه نیست.
علیرضا عبدی امروز هشتم خردادماه در جلسه تبیین نخستین رویداد “رهیافت های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید” در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار نمود: آموزش و تعلیم و تربیت در جهان امروز تغییرات بسیار گسترده ای را به لحاظ اجتماعی درک می کند و طبیعتا این تغییرات سریع مطالبات آموزشی مضاعفی در سطح اجتماع مطالبه می کند.
وی با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی در سال ۱۳۵۸ که تاسیس شد، آن زمان در بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدودا ۴۷ درصد باسواد داشتیم، اضافه کرد: هم اکنون وضعیت باسوادی در کشور قابل قبول است و به ۹۷.۱ درصد رسیده و از طرفی جمعیت کشور دو برابر نسبت به سال ۵۸ است.
عبدی خاطرنشان کرد: کشور بار دیگری به نام اتباع دارد و نهضت سوادآموزی یک میلیون نفر از اتباع را در سالهای گذشته با سواد کرده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: فرمان امام (ره) در رابطه با نهضت سوادآموزی یکی از متعالی ترین تفکر و نوآوری ها در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت است و این پیام چشم انداز بسیار روشنی می دهد.
وی اظهار نمود: خواندن و نوشتن تعریفی بود که در زمان گذشته برای سواد تعریف می شد و مسائل مبتلابه آن مقطع زمانی را این رشد حل می کرد و پاسخگوی خیلی از مسائل آن مقطع بود اما امروز در تعریف چهارم سواد قرار داریم و به روزآوری تعاریف طبیعتا بر اساس اقتضائات روز جامعه اتفاق می افتد.
عبدی با اشاره به اینکه اگر تحول علمی را با زیرساخت مردمی تجربه نکنیم، خیلی از مشکلات کنونی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: فضای مجازی و نداشتن سواد والدین نسبت به این فضا و اتفاقات پیرامونی، بحران ها و مسائل گاها لاینحلی برای جوانان و نوجوانان ما رقم زد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ضمن اشاره به پایین بودن اطلاعات خیلی از افراد در حوزه های مختلف اظهار داشت: دنیا دارد به سمت متاورس می رود، روش ها تغییر می کند اما در آموزش های همگانی ما فضا این نیست.
وی ضمن اشاره به تأثیر شبکه ارتباطی اظهار نمود: امکان دارد فردی در حوزه مالی سواد داشته و در حوزه ارتباطی نداشته باشد بنابراین باید در تبادل اطلاعات به این سواد دست پیدا کنیم و این یک جریان جدید در دنیاست که باید به آن برسیم و امام (ره) این مساله و جریان مردمی و حرکت همگانی را دیده و تاکید دارند هر کس بیسواد است باید یاد بگیرد.
عبدی بیان نمود: جا دارد این مساله را به روزآوری نماییم چه در تعریف سواد یا در روش ها که البته به مفهوم اتمام مأموریت اول نهضت و گذر از بیسوادی پایه نیست.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بیسوادیِ پایه همچنان در کشور وجود دارد و یکی از علل، عدم انسداد بیسوادی است. افراد بازمانده از تحصیل زیادی در کشور به علل مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داریم و آموزش و پرورش دارد بار بسیار زیادی را از جاهای دیگر متحمل می شود.
وی با اشاره به اینکه باید مطالبه از جریان علوم تربیتی کشور در زمینه تعریف جدید سواد و فضای جدید دنیا اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: بخشی از کار توسعه گفتمانی، بخشی تبلیغ و بخش دیگر حضور اساتید و اصحاب قلم و ایده پردازان در این مورد است.
عبدی ضمن اشاره به این که رویداد رسا، یک جریان بین المللی است، اظهار داشت: باید بازتعریفی در افق ها و روش ها داشته و دست به دست هم داده و به این اتفاق که دولت دنبال تحول است، کمک نماییم. ضمن این که این توان را داریم به سرعت به نقاط مطلوبِ متصور است.
او در آخر تصریح کرد: کرمان به لحاظ علمی جایگاه ویژه ای در کشور دارد و دانشگاه باهنر جزء دانشگاه های برند کشور است و از این استان انتظار داریم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~