اتمام امتحانات نهایی امروز

اتمام امتحانات نهایی امروز

اتمام امتحانات نهایی امروز

مدل کودک: امروز آخرین امتحان نهایی نوبت خردادماه انجام شد و بگفته معاون وزیر آموزش وپرورش نمرات بطور معمول همیشه در نیمه اول تیر ماه به کارنامه می رسند.
محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پایان امتحانات نهایی در روز پنجشنبه ۲۵ خرداد، درباره ی انتشار نمرات اظهار داشت: نمرات بطور معمول همیشه در نیمه اول تیر ماه به کارنامه می رسند. هم اکنون نیز نمرات تعدادی از دروس تعیین شده و عمده تصحیح ها انجام شده است. درس به درس متفاوت می باشد.
وی همین طور درباره ی نحوه اعتراض دانش آموزان نسبت به نمرات خود، توضیح داد: دانش آموزان نیز می توانند بوسیله پنجره واحد آموزش وپرورش به آدرس my.medu.ir نمرات خودرا ببینند و اگر اعتراضی دارند آنجا ثبت کنند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، امسال امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم و همین طور متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در نوبت خرداد، از ۳۱ اردیبهشت شروع و با برگزاری آخرین امتحان طی امروز پنجشنبه ۲۵ خرداد، پرونده امتحانات نهایی خرداد ماه سال جاری بسته شد.
بنا بر اظهارات مسئولین آموزش و پرورش، افراد امین و مسلط به موضوع تدریس و آزمون، برای طراحی سوالات این آزمونها انتخاب شده بودند و طراحی تمام سوالات چه آزمون های داخلی و چه خارجی در فضای قرنطینه کامل انجام شد. هچنین پس از طراحی سوالات، سوالات رمزنگاری شده و یک روز پیش از آزمون برای روسای حوزه های برگزاری امتحانات ارسال شده بود. بطوریکه امنیت رمزنگاری ها بسیار بالا بوده و قفل این رمزها مگر با رمز اصلی به هیچ عنوان قابل بازگشایی نبود.
تکثیر سوالات در روز برگزاری امتحانات نیز در اتاق قرنطینه بعد از دریافت رمز انجام و مسئولان معتقد بودند با این سازوکار امکان لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را به صفر رساندند.
تصحیح الکترونیکی برگه های امتحانات نهایی از خرداد سال قبل بصورت آزمایشی برای حوزه های خارج از کشور و از دی ماه ۱۴۰۱ برای یک حوزه در هر استان انجام شد و از خرداد امسال، تصحیح دستی برگه ها به کلی جمع و تصحیح برگه ها در کل کشور بصورت الکترونیکی انجام شد.
در تصحیح الکترونیکی، مصحح دوم نظرات مصحح اول را نمی بیند و اگر اختلاف نظری بین مصحح اول و دوم وجود داشته باشد به مصحح سوم ارجاع داده می شود. همین طور سه نوبت، راهنمای تصحیح به سوالات ارسال می شود و برای مصححینی ابلاغ صادر می شود که مورد تایید گروههای آموزشی باشند. نهایتاً جمع نمره هر صفحه را سامانه انجام می دهند و نمره نهایی را هم سامانه، جمع و ثبت می کند.
در همین راستا قبل تر محسن زارعی رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش وپرورش از برخورد با۵۰۰ مورد تقلب و تخلف در امتحانات نهایی آگاهی داده و تصریح کرده بود: این موارد تقلب و تخلف شامل همراه داشتن جزوه، یادداشت، بی نظمی در جلسه و همراه داشتن وسایل الکترونیکی است؛ در این خصوص پرونده تشکیل و به مراجع نظارتی نیز این پرونده ها ارجاع داده شده است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~