قاسم پور خبر داد تشکیل کارگروهی برای اصلاح فرآیند صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج در مجلس

قاسم پور خبر داد تشکیل کارگروهی برای اصلاح فرآیند صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج در مجلس

قاسم پور خبر داد تشکیل کارگروهی برای اصلاح فرآیند صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج در مجلس

به گزارش مدل کودک، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی با محوریت اصلاح فرایند صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و خانواده اطلاع داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، فاطمه قاسم پور، عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی توئیترش نوشت:
«پس از ابلاغ مصوبات هیأت مقررات زدایی، یکی از مباحثی که در کمیسیون اجتماعی بررسی کردیم، فرایند صدور مجوز مشاوره ازدواج و خانواده بود.
هیأت با رویکرد تسهیل عرضه مجوز و تاکید بر نظارت پسینی، در همه بخش ها همچون مشاوره ازدواج و خانواده عمل کرده و احراز صلاحیت دریافت مجوز را تا حد قابل توجهی کاهش داده، اما مسأله آن است که با عنایت به اهمیت مبحث مشاوره ازدواج و مشاوره در رابطه با خانواده، این رویکرد می تواند صدمه های جدی داشته باشد و سبب شود افراد و مراکزی مجوز دریافت نمایند که کمترین صلاحیتی در این حوزه ها ندارند.
این در حالیست که در فرایند دریافت مجوزهای مشاوره ازدواج و خانواده در کنار کاستن از موانع، باید از کاهش کیفیت مشاوره یا ورود افراد کم تجربه به این عرصه مهم مراقبت شود. علاوه بر این، در رابطه با صدور مجوز «مراکز» مشاوره ازدواج و خانواده برای سازمان بهزیستی و وزارت جوانان و سازمان نظام روانشناسی شرایط متفاوتی برای موضوعات یکسان تعریف شده.
جهت اصلاح مصوبات، طی تعامل نظارتی با وزیر اقتصاد، کارگروهی با محوریت مرکز پژوهشها و حضور دستگاههای مرتبط تشکیل شده تا به سرعت موارد اصلاحی مرتبط را احصاء کند و در مصوبات هیأت اعمال شود که ان شاءالله نتایج اقدامات را اطلاع رسانی خواهم کرد.»

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~