سردار جلالی خواستار شد استقرار ساختار پدافند غیرعامل در سطوح مختلف وزارت کار

سردار جلالی خواستار شد استقرار ساختار پدافند غیرعامل در سطوح مختلف وزارت کار

سردار جلالی خواستار شد استقرار ساختار پدافند غیرعامل در سطوح مختلف وزارت کار

مدل کودک: رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم استقرار ساختار پدافند غیرعامل در سازمان های زیرمجموعه و سطوح مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود.
به گزارش مدل کودک به نقل از پایداری ملی، سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست کمیته پدافند غیرعامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور وزیر و اعضای شورای معاونین این وزارتخانه، روسای سازمان های تابعه و معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار گردید، اظهار داشت: اهتمام، اقدامات و رویکرد دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته در موضوع پدافند غیرعامل قابل توجه است.
سردار جلالی اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه چند بُعدی است که حیطه مسئولیتی وسیعی در اختیار دارد بطوریکه کارهای آن در ابعاد مختلف به موضوع پدافند غیرعامل ارتباط دارد خصوصاً در عرصه های فعالیتی زیرساختی توجه به الزامات پدافند غیرعامل لازم است.
پدافند غیرعامل متولی لایه دفاع در عرصه های کشوری
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه توضیح داد: در بحث امنیت و پدافند غیرعامل سه لایه ایمنی، امنیت و دفاع تعریف می شود که مسئولیت لایه دفاع در عرصه کشوری بر عهده سازمان پدافند غیرعامل کشور و مسئولیت لایه های امنیت بر عهده دستگاه های امنیتی و در لایه ایمنی علاوه بر وظایف خود دستگاه، بر عهده وزارت کار است که بتواند آنرا تولی گری، رصد و پایش، کنترل و هدایت کند.
ضرورت بازبینی ملاحظات ایمنی وزارت کار
وی ادامه داد: نارسایی در لایه های ایمنی عمدتاً موجب وقوع حوادث و اتفاقات در عرصه های صنعتی، زیستی و بیولوژیک شده که برای جلوگیری از چنین حوادثی در وزارت کار، نیازمند بازبینی مبنایی در ملاحظات ایمنی برمبنای وظایف قانونی سازمان پدافند غیرعامل و وزارت کار هستیم که منجر به تقویت حوزه های HSE شود.
حمله به زیرساخت های حیاتی در دستورکار دشمنان
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به حملات گسترده سایبری زیرساختی در یک سال اخیر اشاره و تصریح کرد: در طول این مدت شاهد حملات گسترده DDOS به زیرساخت های خدمات رسان با هدف قطع دسترسی شهروندان به خدمات بودیم که وزارت ارتباطات با حجم عمده ای از این حملات مقابله موثری انجام داد.
سردار جلالی با اشاره به اینکه زیرساختی حیاتی شمرده می شود که بیشترین ارتباطات را با مردم داشته باشد، اشاره کرد: از همین رو حمله به چنین زیرساخت هایی بیشتر در دستور کار دشمنان است. نمونه های آنرا در حمله به سامانه مدیریت سوخت و شهرداری تهران شاهد بودیم.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه از این منظر، سامانه های خدمات رسان وزارت تعاون، کار، رفاه اجتماعی بسیار حائز اهمیت می باشد، گفت: از همین رو تامین امنیت و ادامه کارکرد این سامانه نیز اهمیتی دوچندان دارد.
وی با اشاره به اینکه بخشی مهمی از پدافند سایبری به ملاحظات امنیتی برای جلوگیری از نفوذ بر می گردد، اشاره کرد: توجه به دسترسی ها و استقرار یک نظام کارآمد مبتنی بر احراز صلاحیت دسترسی به سیستم های سایبری بسیار ضرورت دارد. این اقدامات، راه نفوذ و “آسیب از درون” را مسدود خواهدنمود.
بگفته سردار جلالی، تجربه نشان میدهد که در همه دستگاهها خصوصاً زیرساخت های حیاتی خدمت رسان، نیازمند بازبینی در عرصه الزامات امنیتی شبکه های سایبری که به مردم خدمت می کنند، هستیم.
لزوم توجه به ایمنی و استقرار نظام عملیاتی پدافند شیمیایی
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به این که باتوجه به گستردگی کارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قسمتی از زیرمجموعه های این دستگاه، در بخش صنایع شیمیایی و پتروشیمیایی فعال می باشند، اشاره کرد: با عنایت به این که این وزارتخانه، خود متولی مباحث مربوط به ایمنی است، باید برای استقرار نظام عملیاتی پدافند شیمیایی و ملاحظات آن در زیرساخت های صنعت شیمیایی و پتروشیمیایی، زیرمجموعه خود اهتمام بیشتری داشته و برای آن سازوکار و برنامه پیش بینی شود.
وی با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل خصوصاً حوزه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی بر لزوم احصا و پیاده سازی ایمنی در عرصه حمل و نقل دریایی، متناسب با نیازها و تهدیدات متصور این صنعت در کشور اصرار کرد.
تقدم بهداشت بر درمان در مقابله با اپیدمی ها
سردار جلالی با اشاره به نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظام سلامت، گفت: بدنبال این هستیم که بحث بهداشت محوری در مقابله با اپیدمی ها را در این وزارتخانه به عنوان کارفرمای سلامت نهادینه شود. در دولت گذشته شاهد اتخاذ راهبرد درمان محور در سیستم سلامت بودیم که حاصل آن وضعیت گاهی آشفته در مواجه به کرونا بودیم.
وی با اشاره به لزوم آمادگی در مقابل تهدیدات زیستی مانند کرونا، اشاره کرد: نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور به ما کمک خواهدنمود در مقابل مخاطرات و تهدیدات زیستی آماده باشیم. این امر ارتقای آمادگی دستگاه های بهداشتی و درمانی را برای رصد و مقابله با تهدیدات زیستی می طلبد.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، توضیح داد: با عنایت به این که سهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سیستم سلامت همچون مراکز درمانی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی بسیار حائز اهمیت می باشد، باید با بکارگیری تجربیات و اقدامات انجام شده در مقابل حوادث و رخدادهای زیستی همچون کرونا، از ظرفیتهای این وزارتخانه برای کسب آمادگی برای مقابله با تهدیدات زیستی به بهترین شیوه استفاده گردد.
لزوم استقرار ساختار پدافند غیرعامل در سطوح مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
سردار جلالی با تأکید بر لزوم استقرار ساختار پدافند غیرعامل در سازمان های زیرمجموعه و سطوح مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشاره کرد: امید است بتوانیم بر طبق پروسه در نظر گرفته شده، شاهد یک برنامه عملیاتی اجرائی برای بخش های مختلف وزارت کار در عرصه های پدافند غیرعامل با تأکید بر حوزه های سایبری، شیمیایی، زیستی و سلامت و در ادامه انجام رزمایش های لازم برای احصای لطمه پذیری ها و کسب آمادگی خصوصاً در زیرساخت ها، مقابل تهدیدات باشیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~