راه اندازی رشته راهبری جرثقیل در هنرستانهای کاردانش

راه اندازی رشته راهبری جرثقیل در هنرستانهای کاردانش

راه اندازی رشته راهبری جرثقیل در هنرستانهای کاردانش

مدل کودک: معاون دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش از راه اندازی رشته «راهبری جرثقیل» در هنرستان های کاردانش آگاهی داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، احمدرضا دوراندیش اظهار داشت: بر طبق نیازسنجی انجام شده و برنامه درسی تصویب شده در کمیته کاردانش شورای عالی آموزش وپرورش، رشته راهبری جرثقیل در شاخه کاردانش راه اندازی و اجرا می شود.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش اضافه کرد: «راهبر جرثقیل» از مجموعه مشاغل حوزه حمل و نقل زمینی است که شایستگی هایی از قبیل، بکارگیری تجهیزات جرثقیل، بکارگیری ادوات هیدرولیکی جرثقیل، راه اندازی و هدایت جرثقیل و باربرداری برمبنای دیاگرام کاری دستگاه، کاتالوگ خوانی و روش استفاده از کاتالوگ های سرویس و نگهداری جرثقیل، سرویس و نگهداری دستگاه، بازرسی قسمت های مختلف و اجرای نکات ایمنی و حفاظتی کار با دستگاه جرثقیل را به عهده دارد.
وی با اعلان اینکه باتوجه به توسعه کشور، در ایران بیش از پیش جرثقیل تلسکوپی و چرخ زنجیری در صنایع، پتروشیمی، فولاد، بنادر، سکوها، انبار و کارگاه ها نیاز است، افزود: جهت راه اندازی و راهبری یک جرثقیل نیاز به نیروی کار ماهر در سطوح مختلف صلاحیت حرفه ای هستیم.
دوراندیش در آخر اظهار داشت: طراحی و راه اندازی این رشته در شاخه کاردانش در امتداد تامین نیروی متخصص و کارآمد است که برنامه ریزی آن در کمیته کاردانش با حضور ذی نفعان و مشارکت کنندگان این حوزه همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه جرثقیل داران، نماینده مجمع خیرین و… به تصویب رسید.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~