مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: بدنبال تثبیت نظام سهام داری در تامین اجتماعی هستیم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: بدنبال تثبیت نظام سهام داری در تامین اجتماعی هستیم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: بدنبال تثبیت نظام سهام داری در تامین اجتماعی هستیم

به گزارش مدل کودک، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ارتقای شفافیت و کارآمدی در عین ارتقای بازدهی و سودآوری، اولویت های اصلی مدیریت ذخایر و دارایی های بیمه شدگان در عرصه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی در ادامه جلسات نظارتی از حوزه های تخصصی، از بخش اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان بازدید کرد.
وی در این بازدید که با حضور اعضای شورای معاونین و تعدادی از مدیران سازمان برگزار گردید، اظهار داشت: از شروع دوره فعالیت دولت سیزدهم و مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی، صیانت و مدیریت حرفه ای منابع و ذخایر در دستور کار قرار داشته و اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.
موسوی با تکیه بر تقدم رویکرد سهام داری بر بنگاه داری در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ما بدنبال تثبیت نظام سهام داری در سازمان هستیم. بالا بردن ارزش دارایی و ایجاد ارزش افزوده در همه شرکت های تابعه و شرکت های مأموریتی باید مورد توجه قرار گیرد و در همه شرکت ها، مدیریت اقتصادی حرفه ای و میزان موفقیت در ایجاد ارزش افزوده، ملاک و معیار اصلی قضاوت و ارزیابی عملکرد است.
وی ادامه داد: باید متناسب با تحولات اقتصادی و تغییرات حوزه کسب وکار و همین طور متناسب با شرایط ناترازی منابع و مصارف صندوق تامین اجتماعی و برای دوره های بلندمدت و میان مدت برنامه دقیق داشته باشیم.

سوءمدیریت در ادوار گذشته از دلیلهای وجود اشکالات ساختاری برخی شرکت ها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی سوءمدیریت در ادوار گذشته را از دلیلهای وجود اشکالات ساختاری در بعضی شرکتها دانست و اظهار داشت: در بعضی مواقع شاهد می باشیم که برخی شرکتها گویا برای زیان دهی طراحی شده اند و اراده ای برای خارج کردن برخی شرکتها از زیان دهی وجود نداشته است. در این قبیل شرکت ها، نیازمند تلاش مضاعف هستیم و درصورت نیاز باید برای رفع مشکلات چنین شرکت هایی قرارگاه احیاء ایجاد نماییم.
موسوی با اشاره به ظرفیتهای فراوان و ماموریت های گسترده شرکت های تابعه سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: گردشگری سلامت از با اهمیت ترین حوزه هایی است که سازمان تامین اجتماعی می تواند در این زمینه ها فعالیت کند و ظرفیت ها و پتانسیل های بی نظیری در سازمان دراین زمینه وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: ارتقای شفافیت و کارآمدی در عین افزایش بازدهی و سودآوری در عرصه اقتصادی در اولویت قرار دارد. باید سازوکار مؤثری برای نظارت بر شرکتها طراحی شود و با بهره گیری از ابزارهای به روز، نظارت دقیق و همه جانبه بر عملکرد شرکتها داشته باشیم. ما باید برای پیگیری مسائل و عبور از چالش ها در مواردی بر روی یک یا چند موضوع اصلی تمرکز داشته باشیم و نظام اولویت گذاری برای پیشبرد برنامه داشته باشیم و اولویت ها را درست تشخیص دهیم.

توجه به گلوگاه های فساد

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، موسوی افزود: برای شرکت های تابعه سازمان تامین اجتماعی باید نظام مسائل توأم با اولویت بندی دقیق داشته باشیم و مدیران شرکتها در زمان تصدی مسئولیت متعهد به رفع و پیگیری مسایل اصلی و دارای اولویت بالاتر باشند. در موضوع مقابله با فساد نیز باید به گلوگاه های فساد توجه ویژه داشته باشیم.
در این نشست همین طور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی و مدیران کل این معاونت گزارشی از کارهای حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان ارائه کردند و به تشریح برنامه های آینده سازمان تامین اجتماعی در این زمینه پرداختند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~