۷۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه های اجتماعی

۷۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه های اجتماعی

۷۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه های اجتماعی

به گزارش مدل کودک، مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی کشور مشمول قانون تأمین اجتماعی و بیمه شده تأمین اجتماعی بودند و الان با توجه به عرضه خدمات نوین و جذب حداکثری و پوشش بیمه ای جدید، بیشتر از ۷۰ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش حمایت های اجتماعی هستند که عمده ترین آنها سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار داشت: ازاین رو توسعه خدمات کیفی و کمی در بحث خدمات بیمه ای و درمانی بسیار مهم و با وجود تنگناهای اقتصادی گسترش این خدمات مغفول نمانده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سعید حاجی سلطانی در نشستی خبری با اشاره به اینکه موسسه حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی یکی از مهم ترین موسسات تابعه سازمان است و نقش خطیری در احقاق حقوق بیمه شدگان و شناسایی مطالبات پرداخت نشده کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی و بررسی ادعای صحت و سقم بیمه شدگان جهت اشتغال در شرکت ها را دارد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است و مسئولیت اصلی آن پوشش بیمه شدگانی است که از کارفرمایان مزد دریافت می کنند و به صور مختلف نزد سازمان بیمه می شوند؛ مهم ترین آن بیمه الزامی است.
مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه این سازمان با توجه به اهمیت و تنوع و عرضه خدمات، ۱۸ نوع خدمت به جامعه مخاطب عرضه می کند، اظهار داشت: این تنوع در خدمات مسئولیت و وظیفه خطیری برعهده کارکنان و مسؤلان سازمان گذاشته است تا در کنار انجام وظایف خود، نگاهی جامع به مخاطبان داشته باشد. ازاین رو با توجه به این که یکی از اسناد بالادستی موردتوجه در سازمان، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است، این سند می تواند چراغراهی پرارزش برای غلبه بر چالش ها و مشکلات رفاه و تأمین اجتماعی و تحقق اصول ۳، ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی باشد.
حاجی سلطانی ضمن اشاره به تعامل دو سویه ای که میان سازمان و کارفرمایان، فعالیت های تجاری بین مخاطبان و تحریمهای ظالمانه و رشد قیمت ارز و مشکلاتی که در جامعه مخاطب وجود دارد، اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی طبق ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی مهم ترین منابعی که می تواند کسب کند، وصول حق بیمه ماهیانه از کارفرمایان است.
وی با اشاره به اینکه می طلبد اقدامات اصلاحی با رویکرد تعالی و تحول و عدالت خواهی در دستور کار مسؤلان قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و هوشمندسازی فعالیتها در بستر IT و پیشرفت هایی که درمورد امکانات و تجهیزات وجود دارد، این مورد برای سازمان ایجاد می شود که ما هم متسثنی از قواعد نباشیم و همانند سازمان های دیگر به سمت بستر IT و خدمات غیرحضوری سوق پیدا نماییم.
مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی ضمن اشاره به این که مهم ترین موردی که در سازمان به علت پایداری منابع وجود دارد بحث پوشش بیمه ای است و مورد توجه مسؤلان سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد، اظهار داشت: گسترش چتر بیمه ای باعث ایجاد منابع برای سازمان می شود و رسیدن به این منابع ساز و کارهایی دارد که باید به درستی صورت گیرد تا برپایه بخشنامه ها و دستورالعمل ها این مطالب صورت گیرد.
حاجی سلطانی اعتقاد دارد که راهبرد مشکل ناترازی و ناپایداری صندوق های بیمه ای و بازنشستگی در همه ۲۲ صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی کشور مشمول قانون تأمین اجتماعی و بیمه شدگان تأمین اجتماعی بودند و الان با توجه به عرضه خدمات نوین و جذب حداکثری و پوشش بیمه ای جدید، بیشتر از ۷۰ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش حمایت های اجتماعی هستند که عمده ترین آنها سازمان تأمین اجتماعی است. ازاین رو توسعه خدمات کیفی و کمی در بحث خدمات بیمه ای و درمانی خیلی مهم است و با وجود تنگناهای اقتصادی گسترش این خدمات مغفول نمانده است.
مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: اقداماتی که میتوان درمورد پایداری منابع داشته باشیم، از دو طریق پوشش بیمه ای و گسترش چتر حمایتی و ایجاد منابع پایدار می باشد.
حاجی سلطانی ضمن اشاره به تعامل دو سویه بین سازمان و کارفرمایان، به ایجاد میز خدمت و تکریم ارباب رجوع و ایجاد کارگروه های ویژه برای کارگاه های بزرگ، اشاره نمود و اظهار داشت: حدود ۳۲ هزار کارگاه بالای ۵۰ نفر در کشور وجود دارد که حدود ۹۰ درصد از این کارگاه ها از راه نمایندگانشان با سازمان در ارتباط هستند و سازمان تأمین اجتماعی با توجه به شرایطی که در دوره فعالیت اقتصادی جدید برای خیلی از این کارگاه ها پیش آمده است، تلاش مضاعفی دارد تا بعنوان پشتوانه امنیتی بیمه شدگان و کارفرمایان بتواند امور و شرایطی که بستر راحت تری را برای پرداخت حق بیمه این افراد فراهم آورد.
وی افزود: اقداماتی که از راه سازمان صورت می گیرد بعنوان اسناد بالادستی موردتوجه موسسه حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی قرار می گیرد و یکی از مهم ترین بخش های سازمان در ارتباط با احقاق حقوق بیمه شدگان، موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی است که در سال ۷۲ طبق تبصره ۳۱ تاسیس شده و در جهت اجرای ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی در خصوص رسیدگی و بازرسی اسناد و مدارک کارفرمایان جهت احقاق حقوق بیمه شدگان و بررسی صحت و سقم اشتغال آنها و مطالبات پرداخت نشده آنها به سازمان فعالیت می کند. طبق اساسنامه فعالیت اصلی موسسه حسابرسی، تأمین نیازهای اساسی سازمان تأمین اجتماعی شامل بخش ها و واحدهای تابعه و بازرسی فعالیت کارفرمایان است.
مدیرعامل موسسه حسابرسی تأمین اجتماعی درمورد بازرسی کارگاه ها هم توضیح داد: بازرسی کارگاه ها مشکل است و ساز و کار انجام همه بازرسیها به لحاظ صورت برداری امکان ندارد بنابراین بازرسی کارگاه های بزرگ از راه بازرسی دفاتر قانونی صورت می گیرد.
حاجی سلطانی ضمن اشاره به این که رسالت موسسه حسابرسی در قسمت بازرسی دفاتر قانونی، بازرسی بیمه ای دفاتر شرکت هاست، تصریح کرد: شرکت هایی که دارای شناسه ملی هستند و ثبت شرکتها شدند و دفاتر قانونی پلمب شده در اختیارشان است، این بازرسی صورت می گیرد. یکی از مهم ترین اقدامات در دستور کار ما، حرکت در بستر هوش مصنوعی است تا با کلیه پیشرفت ها بتوانیم هرچه زودتر به سمت مکانیزه شدن پیش برویم و بعنوان بازوی توانمند در بحث بررسی صحت و سقم و انجام مأموریت در جهت سوابق بیمه شدگان است و این مورد در چشم انداز برنامه پنج ساله موسسه تعریف شده است. اصلاح و بروزرسانی آیین نامه ها و دستورالعملها و توسعه ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتقای سخت افزارها و توسعه نرم افزارهای کاربردی و بهبود مستمر وضعیت انجام بازرسی دفاتر قانونی از دیگر برنامه هاست.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~