وزیر علوم: چاره ای جز بهره مندی از ظرفیت آموزش مجازی و تلفیق آن با آموزش حضوری نداریم

وزیر علوم: چاره ای جز بهره مندی از ظرفیت آموزش مجازی و تلفیق آن با آموزش حضوری نداریم

وزیر علوم: چاره ای جز بهره مندی از ظرفیت آموزش مجازی و تلفیق آن با آموزش حضوری نداریم

به گزارش مدل کودک، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به ارتقاء میزان مطالعه نسل جدید به علت وجود فضای مجازی، اظهار داشت: تا حدودی نگرانی هایی به خاطر سرانه مطالعه داشتیم، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی رفع شده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی گل در آیین اختتامیه جشنواره “الف تا”، اظهار نمود: با نسل جدیدی روبرو می باشیم که باید چند اقلیم و فضای متفاوت را مدیریت کنند؛ یکی فضای واقعی کلاس، درس و مدرسه و دیگری فضای مجازی که واقعیتی انکار ناپذیر است.
وی ضمن اشاره به آموزش مجازی در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: با نسلی روبرو می باشیم که دوران انتشار کرونا و آموزش مجازی را تجربه کرده است. با نسلی روبرو می باشیم که دائما نوآوری و خلاقیت جدید در زمینه های مختلف را می بیند و تجربه می کند. لاجرم چاره ای نداریم جز این که بعنوان مدیر، معلم، دبیر و آموزگار خویش را با این تغییرات بزرگ تطبیق دهیم و منعطف باشیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آموزش و پرورش و آموزش عالی راهی جز این ندارد که این تغییر اقلیم را بپذیرد. اقلیم آموزشی، فرهنگی، نوآوری خلاقیت و اجتماعی تغییر یافته است و ما راهی جز این نداریم که شیوه های آموزش و پرورش خویش را با این تغییر اقلیم ها تطبیق دهیم چونکه با نسلی سر و کار داریم که با دنیای جدید هوش مصنوعی و علوم شناختی آشنایی داشته و ضریب هوشی خیلی بالایی دارد.
زلفی گل با اشاره به اینکه میزان مطالعه نسل جدید به علت وجود فضای مجازی خیلی ارتقاء یافته است، اظهار داشت: به واسطه این که میزان مطالعه این نسل به علت وجود فضای مجازی خیلی ارتقاء یافته است، آن نگرانی هایی از سرانه مطالعه داشتیم تا حدودی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی جبران شده است. چاره ای جز این نداریم که آموزش حضوری را با مجازی تلفیق نماییم و از ظرفیت آموزش مجازی بهره ببریم. باید باور نماییم شغل های آینده و آینده شغل ها تغییر یافته است و آموزش و پرورش ما و آموزش عالی ما باید خویش را با شغل های آینده و آینده شغل ها تطبیق دهند.
وی خطاب به معلمان حاضر در این مراسم سفارش کرد: بعنوان معلم و هنرآموز، دبیر و آموزگار باید به یاد داشته باشیم که وقتی سر کلاس حاضر می شویم؛ دانشمندان آینده، اندیشمندان، متفکران و پزشکان و به صورت کلی آینده سازان و آینده داران کشور سر کلاس درس ما هستند. آنها را دست کم نگیریم. باید بدانیم که وقتی سر کلاس حاضر می شویم تمام آینده کشور در دست کسانی است که سر کلاس ما نشسته اند پس به اندازه بزرگی آینده سازان و آینده داران باید خویش را بسازیم و علم خویش را بالا ببریم. زمانی جامعه مسیر پیشرفت را خوب طی خواهد نمود که معلمان، استادان، آموزگاران و دبیرا بر صدر بنشینندو

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~