در گفت وگو با مدل كودك اعلام شد شاداب سازی و بهسازی ۸۰ هزار کلاس درس در مهر

در گفت وگو با مدل كودك اعلام شد شاداب سازی و بهسازی ۸۰ هزار کلاس درس در مهر

در گفت وگو با مدل كودك اعلام شد شاداب سازی و بهسازی ۸۰ هزار کلاس درس در مهر

مدل کودک: رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، از شاداب سازی و بهسازی حدود ۸۰ هزار کلاس درس در مهرماه سال جاری آگاهی داد.
حمیدرضا خان محمدی در گفت و گو با ایسنا، از رشد ۱۰۴ درصدی در ساخت و تحویل فضاهای آموزشی و پرورشی آگاهی داد و اظهار داشت: بعد از تحویل ۱۱۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی به استعداد بیش از ۵هزارکلاس درس توسط ریاست جمهور در دهه فجر۱۴۰۱، با برنامه ریزی انجام شده حدود ۲۰۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی به استعداد ۱۰ هزار کلاس درس در مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید.
معاون وزیر آموزش وپرورش با اعلان اینکه شاخص تحویل پروژه های آموزشی و پرورشی کلاس درس است که سرانه فضای آموزشی بر طبق آن تعریف می شود، اضافه کرد: تعداد کلاس تحویل شده در دو سال اول دولت سیزدهم نشان از رشد ۱۰۴ درصدی خدمات دولت در این شاخص است. نهضت مدرسه سازی باوجود همه تنگناها در ۹ ماهه گذشته شتاب قابل قبولی را تجربه کرده است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اشاره کرد: بدنبال تحویل بیش از ۵ هزار کلاس درس در بهمن ماه ۱۴۰۱، برنامه ریزی مناسب برای مهر ماه صورت گرفت و با روند در پیش رو امیدواریم ۲۰۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی به استعداد ۱۰ هزار کلاس درس تحویل دانش آموزان شود. البته پیش بینی ها بر طبق برنامه ریزیهای انجام شده نشان از تحقق این امر دارد و تا شروع سال تحصیلی تمامی تلاش ها بر تحقق هدف گذاری انجام شده صورت می گیرد.
وی با تأکید بر توجه ویژه به هویت و معماری ایرانی ـ اسلامی و ساخت مدارس بزرگ مقیاس بیان کرد: تکالیف و رویکرد های سند تحول در حوزه ساخت مدارس در دوره ی جدید بیشتر مورد توجه قرار گرفت. برای رسیدن به سرانه استاندارد فضای آموزشی و ایجاد محیط یادگیری مورد انتظار سند تحول به ویژه دستیابی به مدرسه کانون پیشرفت محله باید به هویت درون و بیرون مدرسه توجه داشته باشیم که این مساله با تدوین دستورالعمل لازم و پیوست فرهنگی ساخت و تحویل مدارس در دستور کار قرار گرفته است. همین طور ساخت مدارس بزرگ مقیاس با رویکرد تحولی نیز در امتداد رسیدن به استانداردهای سرانه فضا و ایجاد فضای مناسب برای تربیت دانش آموز مورد انتظار سند تحول مورد توجه قرار گرفته است.
خان محمدی در ادامه به اجرای طرح شهید عجمیان اشاره نمود و اضافه کرد: در قانون ساخت و تجهیز مدارس جدید تکلیف سازمان نوسازی مدارس کشور است اما به جهت ظرفیتهای موجود در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با همراه کردن گروههای جهادی و نهادهای مرتبط همچون بنیاد برکت، بنیاد علوی، بسیج دانشجویی، بسیج فرهنگیان، سازمان بسیج سازندگی، جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، آستان قدس رضوی، بسیج دانش آموزی، رسانه ملی و سایر گروههای جهادی و مردمی، بهسازی و شاداب سازی مدارس درحال استفاده را در دستور کار قرار داده ایم. با استقبال قابل توجه، این طرح به یک اتفاق و رویداد ملی امیدآفرین ناشی از ایمان و اعتقاد هموطنان به موضوع مقدس مدرسه سازی تبدیل گشته است.
وی اضافه کرد: مزین شدن طرح به نام یک شهید جهادی نقطه اتکایی برای استقبال همه گروههای هدف تبدیل گشته است و برکات آن در روند کار به خوبی مشهود است. پیش بینی ما در تابستانه طرح شهید عجمیان مشارکت ۱۰ هزار گروه جهادی بوده است که حالا بیش از ۱۵ هزار گروه مشغول فعالیت هستند.
خان محمدی با اشاره به هدف گذاری بهسازی و شاداب سازی ۲۰ هزار مدرسه مشتمل بر ۱۰۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: با حجم و سرعت کارهای در دست اجرا، پیش بینی می شود حدود ۸۰ هزار کلاس درس در مهرماه سال جاری تحویل دانش آموزان شود.
این معاون وزیر آموزش و پرورش، درباب شیوه های جدید در ساخت مدارس اشاره کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور در دولت جدید روش های جدید ساخت و صنعتی سازی به عنوان یکی از رویکرد های اساسی و پایه که کمتر مورد توجه قرار گرفته بود را در دستور کار قرار داده است، پس باتوجه به دستور رئیس جمهور در مسافرت به شهرستان بهارستان که قرار شد ۱۰ مدرسه ۱۵ کلاسه جهت مهر آینده در این شهرستان ساخته شود، با حمایت جوانان نخبه ساخت آنها را بصورت صنعتی سازی در دستورکار داده ایم، امیدواریم استمرار این پروسه سبب حل مسأله مدرسه سازی شده و ۱۵۰ کلاس درس مذکور تا مهرماه آماده تحویل شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ظرفیتهای موجود در سازمان نوسازی مدارس کشور را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: حجم تعهدات خیرین قابل تقدیر است. در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز کشور که در تیرماه اخیر با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار گردید، شوق و استقبال خیرین مشهود بود ولی انتظار این افراد که رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در حضور دکتر مخبر اعلام کرد، تحقق سهم دولت و تکمیل پروژه های خیرین است. در همین راستا تلاش هایی در دولت انجام شده و پیشنهادهای خوبی هم در برنامه هفتم توسعه مطرح گردیده است که امیدواریم با تحقق آنها شتاب مدرسه سازی بیش از پیش شود.
وی با اشاره به این که تمام تلاش ها در ادارت کل نوسازی مدارس کشور تحویل شایسته پروژه ها بدون کمترین نقصی خواهد بود، اشاره کرد: به استانها اعلام شده است در تحویل مدارس به پیوست فرهنگی ابلاغ گردیده توجه گردد تا دانش آموزان با محیطی پویا و زنده روبرو شوند. توجه به نمادهایی چون پرچم و نقشه ایران، تصاویر و کلام شهدا و بزرگان، جملات متنوع و موثر، محیط آرایی، فضای سبز، آماده سازی کتابخانه و نمازخانه مدرسه در این پیوست مورد تاکید است و از همه دستگاه های موثر انتظار حمایتهای لازم را داریم.
خان محمدی در انتهای سخنان خود از استانداران خواست مساعدت ویژه ای درباب افتتاح مدارس در شهریور ماه داشته باشند و اظهار داشت: انتظار این است نصب انشعابات مدارس جدید پیش از شروع سال تحصیلی صورت گیرد تا دانش آموزان بدون مشکل سال تحصیلی جدید را شروع کنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~