مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام كرد تسویه بزرگترین بدهی نظام بانکی توسط تامین اجتماعی با کمک دولت

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام كرد تسویه بزرگترین بدهی نظام بانکی توسط تامین اجتماعی با کمک دولت

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام كرد تسویه بزرگترین بدهی نظام بانکی توسط تامین اجتماعی با کمک دولت

به گزارش مدل کودک، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بعد از گذشت دو سال از عمر دولت، سازمان با همکاری و همراهی بی نظیر دولت سیزدهم توانسته است قدمهای بلندی در راه غلبه بر تعدادی از جدی ترین چالش های این سازمان بردارد؛ همچون انجام بزرگ ترین تسویه بدهی با نظام بانکی با مبلغی بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان که با تأدیه بدهی بی سابقه ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و نیز پرداخت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری ممکن شده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، با تبیین برخی دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم، اظهار داشت: بعد از گذشت دو سال از عمر دولت، سازمان تامین اجتماعی با همکاری و همراهی بی نظیر دولت مردمی سیزدهم توانسته است قدمهای بلندی در راه غلبه بر تعدادی از جدی ترین چالش های این سازمان بردارد.
این پیام می افزاید: هفته منتهی به ۸ شهریور ماه سالروز ترور شهیدان والامقام رجایی و باهنر به دست منافقین کوردل که در تقویم کشور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده، فرصتی است مغتنم تا با گرامیداشت یاد و خاطره آن خدمتگزاران صدیق جمهوری اسلامی ایران و ضمن تقدیر از زحمات و مجاهدت های خدمتگزاران مردم در دولت مردمی سیزدهم، مروری بر دستاوردهای دولت خدمتگزار در عرصه رفاه و تامین اجتماعی داشته باشیم.
دولت سیزدهم از همان ابتدا با شعار تحقق عدالت و با رویکرد مردمی سازی حکمرانی پا به میدان خدمت گذاشت و به تبع آن سازمان تامین اجتماعی نیز در دوره جدید مدیریتی خود با رویکرد تحولی، تحقق عدالت اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی را سرلوحه برنامه های خود قرار داد و با تدوین ۸ راهبرد کلان، مسیر پیش روی این سازمان را برای خدمت به ملت شریف ایران ترسیم کرد.

گام های بلند در راه غلبه بر جدی ترین چالش های تامین اجتماعی در دولت سیزدهم

امروز بعد از گذشت دو سال از عمر دولت، سازمان تامین اجتماعی با همکاری و همراهی بی نظیر دولت مردمی سیزدهم توانسته است قدمهای بلندی در راه غلبه بر تعدادی از جدی ترین چالش های این سازمان بردارد؛ همچون انجام بزرگ ترین تسویه بدهی با سیستم بانکی با مبلغی بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومان که با تأدیه بدهی بی سابقه ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و نیز پرداخت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری ممکن شده است. این اقدام بزرگ درحالی که ناترازی منابع بزرگ ترین چالش سازمان تامین اجتماعی است، آثار مختلفی داشته که یکی از آنها پیشگیری از تحمیل هزینه سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومانی بابت تسهیلات بانکی به منابع متعلق به بیمه شدگان است. همین طور سازمان موفق شد که با استفاده از منابع حاصل از حمایت های دولت خدمتگزار در حوزه بازپرداخت بدهی های بیمه ای دولت، افزایش سرمایه ۴۵ هزار میلیاردی را در راستای منافع بیمه شدگان در بانک رفاه کارگران رقم بزند که این افزایش سرمایه نیز در نوع خود در تاریخ سیستم بانکی کشور بی سابقه بوده است.

در ادامه این پیام آمده است: علاوه بر این از آنجاکه درآمد پایدار از مؤلفه های اساسی در صندوق های بیمه اجتماعی و ضامن استمرار تعهدات این صندوق ها در قبال بیمه شدگان است؛ به سبب تکلیفی که در اصل ۲۹ قانون اساسی و سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه پوشش فراگیر بیمه ای برعهده سازمان تامین اجتماعی گذاشته شده است، برای پوشش بیمه ای حدود ۲۷ درصد از جمعیت کشور که تا حالا به دلیلهای مختلف تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار نگرفته اند، برنامه ریزی لازم انجام شد. بر این اساس از زمان استقرار دولت مردمی سیزدهم تا امروز بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار بیمه شده جدید تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند که این اتفاق ذیل طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و برخی بیمه های خاص رقم خورده تا سالانه بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع پایدار به سازمان افزوده شود.

افزایش حقوق بازنشستگان

همین طور توسعه خدمات، به رغم وجود برخی موانع و مشکلات در حوزه های مختلف حکمرانی از همان ابتدای دوره فعالیت دولت سیزدهم مورد تاکید ریاست جمهوری بوده و ما نیز در سازمان تامین اجتماعی این راهبرد را در دستور کار قرار داده ایم. بر این اساس، قبل از هر چیز باید به تعهدات قانونی خود در همه حوزه ها به خوبی عمل می کردیم. بدین سبب در سال اول فعالیت، افزایش ۵۷ درصدی حداقل مستمری بازنشستگان و افزایش ۳۸ درصد به اضافه ۵۵۰ هزار تومان سایر سطوح را در دستور کار قرار دادیم که سال قبل به همت دولت و مجلس انقلابی رقم خورد.
موسوی در ادامه پیام خود آورده است: برای سال جاری نیز افزایش ۲۷ درصدی برای حداقل بگیران و ۲۱ درصد به اضافه ۲۵۰ هزار تومان برای سایر سطوح تصویب گردید که تا امروز تمام تعهدات در موعد مقرر انجام شده است و درحالی که در شروع دوره جدید، ماهانه چندهزار میلیارد تومان کسری نقدینگی برای پرداخت تعهدات وجود داشت، اما امسال و در ۵ ماهه گذشته همه تعهدات سازمان بدون هیچ استقراضی انجام شده است. همه اینها نشان داده است که کوشش برای پایداری منابع شروع شده و ادامه می یابد و امیدواریم در سالهای آینده با پایدارتر شدن منابع، تمرکز سازمان بیشتر روی سرمایه گذاری و تدبیر آینده بیمه شدگان و عمل به تعهدات بین النسلی سازمان باشد.

بر طبق این پیام، توسعه در بخش درمان نیز یکی از اولویت های قطعی سازمان تامین اجتماعی در دو سال قبل بوده است. اکنون روزانه بیش از یک میلیون هزار خدمت سرپایی و افزون بر ۱۳ هزار خدمت بستری در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان عزیز ارائه می شود. علاوه بر این، یکی از اقدامات سازمان در دوره جدید مدیریتی، توسعه زیرساخت های درمان مستقیم بوده و درحالی که در سال ۱۴۰۰ بودجه این بخش ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده، در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۹۵۰۰ میلیارد تومان و امسال به ۱۱ هزار و پانصد میلیارد تومان رسیده است. همین طور پارسال ۲۱ پروژه توسعه و ایجادی در بخش درمان به بهره برداری رسید و طبق برنامه ریزی انجام شده، امسال نیز ۲۹ مرکز درمانی ایجادی یا توسعه ای یا جایگزین به بهره برداری خواهد رسید که عمده این طرح ها در مناطق کمتر برخوردار و محروم اجرا شده است.

خدمات ناباروری از سال قبل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت

افزایش رقم وام به ۲۰ میلیون تومان

این پیام می افزاید: توسعه خدمات در بخش درمان غیرمستقیم نیز به موازات بخش درمان مستقیم دنبال شده است و در این خصوص طی دو سال اخیر، سازمان تامین اجتماعی جهت رفاه حال بیمه شدگان، توسعه ظرفیتهای درمان غیرمستقیم را نیز به عنوان راهبرد مهم خود مورد توجه قرار داده است. در جهت طرح تعالی جمعیت، خدمات ناباروری از سال قبل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و رشد ۱۲ برابری در تشکیل پرونده های ناباروری صورت گرفت که تا امروز حدود ۴ هزار میلیاردریال به این حوزه اختصاص داده شده است. در توسعه خدمات به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز درحالی که قبل از استقرار مدیریت جدید، سهم سازمان از حق بیمه تکمیلی بازنشستگان ۲۳ هزار تومان بود، هم اکنون سهم سازمان به ۵۰ درصد حق بیمه و معادل ۱۰۲هزار و ۵۰۰ تومان از کل حق بیمه ۲۰۵ هزار تومانی رسیده است که جهت پرداخت این سهم برای حدود ۶ میلیون بازنشسته و مستمری بگیر، سالانه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است. یک خدمت دیگر در عرصه بازنشستگی، بحث تسهیلات قرض الحسنه برای این افراد است که رقم ریالی این تسهیلات در این دولت با هفت میلیون تومان شروع شد و پارسال به ۱۲ میلیون تومان و امسال هم به ۲۰ میلیون تومان افزوده شد.

در شستا چه می گذرد؟

در بخش سرمایه گذاری نیز سازمان تامین اجتماعی با توجه به وظیفه حاکمیتی خود در جهت رونق تولید و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و همین طور افزایش تولید و سود حاصل از سرمایه گذاری در جهت حفظ دارایی های سازمان و تامین آتیه بیمه شدگان، طی دو سال قبل اقدامات قابل توجهی را در این عرصه رقم زده است. در همین راستا شاهد رشد۵۰ درصدی سود خالص در عملکرد تجمیعی در سال مالی ۱۴۰۱ و نیز رشد ۴۳ درصدی فروش در عملکرد تجمیعی هلدینگ ها در سال مالی ۱۴۰۱ بوده ایم که این روند افزایشی همچنان استمرار خواهد داشت. همین طور در شروع دوره جدید مدیریتی، ۹۰ پروژه در شستا طراحی شده که قسمتی از آن توسعه ای و ترمیمی و ۳۶ پروژه ایجادی است که با حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا خواهد شد. از نتایج برنامه های تحولی حوزه سرمایه گذاری سازمان شامل رشد تولید گروه شستا در سال ۱۴۰۱ به نحوی بوده که در این سال ۲۲ شرکت رکورد تولید تاریخ فعالیت خودرا ثبت کرده اند، ۳۲ شرکت رکورد تولید ۵ سال اخیر را ثبت کرده اند، ۴۵ شرکت نسبت به سال قبل افزایش تولید داشته اند، ۱۹ شرکت بیش از درصد ظرفیت اسمی تولید داشته اند و ۳۶ شرکت نیز بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت عملی خود تولید داشته اند و همین طور تولید ۱۲۰ قلم محصول دارویی جدید ساخته شده است که ۴۴ قلم آن برای اولین بار در کشور انجام شده است.

۹۷ درصد نسخه ها الکترونیکی نوشته می شود

در ادامه پیام موسوی آمده است: در سازمان تامین اجتماعی ما بر آنیم که پیشران تحول، توسعه هوشمندسازی است. بر این اساس در حالیکه تا قبل از استقرار دولت مردمی سیزدهم، حدود ۳۰ خدمت در بستر الکترونیک ارائه می شد و در نسخه الکترونیک هم حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد نسخ به شکل الکترونیک دریافت می شد، امروز ۵۷ خدمت را در بستر الکترونیک و در درگاه ملی خدمات الکترونیک دولت ارائه می دهیم که از پردرخواست ترین خدمات موردنیاز کارفرمایان، بازنشستگان و بیمه شدگان است. در عرصه نسخه الکترونیک نیز بیش از ۹۷ درصد نسخه نویسی و بیش از ۹۸ درصد موارد نسخه پیچی بصورت الکترونیک صورت می گیرد و پایداری سیستم نسخه الکترونیک نیز به بالای ۹۹ درصد رسیده است.

خوشبختانه همه شواهد و قرائن موید این است که دولت مردمی سیزدهم نسبت به توانمندسازی صندوق های بیمه گر اجتماعی دغدغه مند است و بر این اساس از شروع استقرار دولت جدید، بر مشکلات صندوق های بازنشستگی تمرکز ویژه شده است.
در آخر این پیام آمده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد شهدای والامقام دولت خصوصا شهیدان رجایی و باهنر، این ایام را به اعضای دولت خدمتگزار و مردمی سیزدهم و همکاران خدوم مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی تبریک و تهنیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای همه کارگزاران خدوم دولت جمهوری اسلامی ایران، توفیق بیش از پیش برای خدمت هرچه بیشتر و بهتر به ملت شریف ایران را مسئلت دارم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~