ثبت نام ۹۰ درصد دانش آموزان دوم تا ششم

ثبت نام ۹۰ درصد دانش آموزان دوم تا ششم

ثبت نام ۹۰ درصد دانش آموزان دوم تا ششم

مدل کودک: بر اساس اعلام رییس ستاد مرکزی ثبت نام دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش، درحالی ثبت نام بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان در پایه های دوم تا ششم دبستان انجام شده است که هنوز حدود ۲۳ درصد کلاس اولی ها برای ثبت نام در این پایه اقدام نکرده اند.
سید مجتبی هاشمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تعداد یک میلیون و ۶۹۰ هزار و ۷۸۸ نفری دانش آموزان پایه اول در سال قبل اظهار داشت: باتوجه به آمار کلاس اولی ها در سال گذشته، می توان تخمین زد که آمار کلاس اولی های امسال نیز در همین حدود است. با اینحال تا حالا یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۳۶۷ کلاس اولی در این پایه ثبت نام کرده اند.
رییس ستاد مرکزی ثبت نام دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش، افزود: درحقیقت می توان گفت حدود ۷۷.۳ درصد از دانش آموزان کلاس اولی ثبت نام خودرا تکمیل کرده اند و باقی دانش آموزان کلاس اولی هنوز ثبت نام نکرده اند.
رییس ستاد مرکزی ثبت نام دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش، درباره ی اتخاذ تدابیری بمنظور ثبت نام ۱۰۰ درصدی دانش آموزان پایه اول دبستان اشاره کرد: جلساتی را برای پیگیری این امر برگزار کرده ایم. ستاد پروژه مهر کارهای خودرا طبق برنامه انجام داده است اما قسمتی از این فعالیت ها منطبق با نوع عملکرد استانها، شرایط و منطقه جغرافیایی استانها و یا وجود ایراداتی که فعلا برایمان روشن نیست، عقب مانده است. ما جلساتی را با استانها برای پیگیری این امور و انتقال شرایط موجود برگزار کرده ایم و هنوز هم درحال برگزاری هستیم.
وی درباره ی آمار ثبت نام در سایر پایه های ابتدایی نیز توضیح داد: سال قبل یک میلیون و ۶۹۰ هزار و ۷۸۸ دانش آموز در پایه اول داشتیم که این تعداد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به پایه دوم ابتدایی می روند. هم اکنون از این تعداد حدود ۹۲.۱ درصد یعنی یک میلیون و ۵۵۷ هزار دانش آموز برای پایه دوم ابتدایی ثبت نام کرده اند.
بگفته هاشمی، سال قبل یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۵ دانش آموز در پایه دوم ابتدایی درس خوانده اند که قاعدتا همین تعداد امسال به پایه سوم ابتدایی می روند.
رییس ستاد مرکزی ثبت نام دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش، درباره ی آمار ثبت نام در مقطع سوم و چهارم ابتدایی توضیح داد: هم اکنون ۹۴.۹ درصد دانش آموزان یعنی یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۴۲ نفر در پایه سوم ابتدایی ثبت نام کرده اند همین طور از آنجا که تعداد دانش آموزان پایه سوم در سال قبل یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۸۳ نفر بود، این تعداد امسال باید به پایه بالاتر یعنی پایه چهارم بروند. از این تعداد تا حالا ۹۴.۱ درصد یعنی یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۰۱ نفر در پایه چهارم ثبت نام کرده اند.
بنا بر اظهارات وی، سال قبل یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۲۵۴ دانش آموز در پایه چهارم ابتدایی درس خوانده اند که امسال وارد مقطع پنجم ابتدایی می شوند، با اینحال ۹۵.۷ درصد از این تعداد یعنی یک میلیون و ۳۶۴ هزار و ۸۷۵ دانش آموز تا حالا برای پایه پنجم ثبت نام خودرا قطعی کرده اند.
هاشمی همین طور اظهار داشت: تعداد دانش آموزان پایه پنجم ما در سال قبل یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۲۲۰ نفر بود که امسال از این تعداد ۹۵.۴ درصد یعنی یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۳۹ نفر در پایه ششم ابتدایی ثبت نام کرده اند.
مشکل عدم ثبت نام در مدرسه به سبب منطبق نبودن منطقه محل سکونت دانش آموز با منطقه آموزش و پرورشی مدرسه رییس ستاد مرکزی ثبت نام دانش آموزان وزارت آموزش وپرورش در پاسخ به این پرسش که شما قبل تر اعلام کردید دانش آموزانی که منطقه محل سکونت آنها با منطقه آموزشی و پرورشی مدرسه همخوانی ندارد اما به لحاظ جغرافیایی محل سکونت آنها نزدیک مدرسه است می توانند در مدارس ثبت نام کنند پس چرا همچنان این مشکل برای خیلی از دانش آموزان وجود دارد؟ اشاره کرد: ستاد ثبت نام برای همین مورد وبرای انجام هماهنگی های لازم تشکیل شده است. امسال سال گذر ماست چونکه امسال برای انجام فرآیندهای در رابطه با ثبت نام باید با شرایط احراز محل سکونت هماهنگ می شدیم اما برای سال آینده وضعیت خیلی مطلوب تر است چونکه احراز سکونت بصورت سامانه ای اتفاق افتاده است و این هماهنگی برای انجام ثبت نام دانش آموزان انجام شده است.
وی در عین حال اظهارکرد: با این وجود ستاد ثبت نام در کل کشور در ادارات ارزیابی عملکرد مستقر است و مردم در صورت بروز چنین مشکلاتی می توانند مسائل خودرا به ستادهای ثبت نام گزارش دهند تا مشکلات آنان رفع گردد.
ثبت نام اتباع تا کی ادامه دارد؟ هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا اتباع غیر ایرانی فقط تا ۱۰ شهریور فرصت دارند تا برای ثبت نام در مدارس اقدام کنند؟ توضیح داد: این که فرصت ثبت نام در سامانه “سهما” تا چه زمانی است را باید از وزارت کشور پرسید اما فرآیند ثبت نامی که بر عهده آموزش وپرورش است همچنان به انجام می رسد و برقرار است. ما آماده خدمت رسانی به اتباع غیر ایرانی تا آخرین نفری که ثبت نام کنند، هستیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~