معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد غربالگری سلامت روان ۴ میلیون دانش آموز

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد غربالگری سلامت روان ۴ میلیون دانش آموز

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد غربالگری سلامت روان ۴ میلیون دانش آموز

به گزارش مدل کودک، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام نمود که از اردیبهشت سال قبل تا کنون چهار میلیون دانش آموز از نظر «سلامت روانی» غربالگری شده اند.
اصغر باقرزاده در گفتگو با ایسنا، اضافه کرد: برنامه ای تحت عنوان نظام مراقبت از دانش آموزان در مقابل صدمه های اجتماعی داریم؛ در این خصوص از اردیبهشت ماه تا به امروز بیشتر از چهار میلیون دانش آموز را غربالگری کرده ایم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در رابطه با فرایند غربالگری یاد شده خاطرنشان کرد: در فرایند غربالگری خود دانش آموزان و والدین آنها به سوالات صحت سلامت روانی پاسخ داده اند که مشاوران درحال بررسی و صحت سنجی این سوالات هستند.
باقرزاده افزود: پس از بررسی و صحت سنجی مشاوران، می توانیم دانش آموزان را به چهار دسته دانش آموزان سالم، در معرض آسیب، صدمه دیده و دانش آموزان دارای فوریت های روانی اجتماعی تقسیم بندی نماییم این در حالیست که مکلفیم برای درمان دانش آموزان دارای شرایط «فوریت روانی اجتماعی» مداخله و اقدام نماییم.
وی ضمن اشاره بر این که در مورد برخی صدمه ها و تنش هایی که دانش آموزان درگیر آنها می شوند، رویکرد آموزش و پرورش تربیتی و نه سیاسی و امنیتی است اظهار نمود: به صورت کلی به روی بالا بردن تاب آوری، تخلیه هیجانات مثبت و ارتقای سواد فضای مجازی و سیاسی دانش آموزان کار می نماییم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش نسبت به هر اتفاقی همچون دعوا کردن دانش آموزان با یکدیگر و یا مسائل و مشکلاتی که با والدین خود دارند، تربیتی است و تمام موارد این چنینی به مرکز مشاوره ما ارجاع داده می شود.
او در آخر در مورد پایش وضعیت اعتیاد بین جمعیت دانش آموزی به ایسنا اظهار داشت که آموزش و پرورش در اینباره آماری احصاء نکرده و این امر از وظایف شورای اجتماعی کشور است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~