رکورد تازه ورود مهاجران به اسپانیا و افزایش مهاجرت های غیرقانونی

رکورد تازه ورود مهاجران به اسپانیا و افزایش مهاجرت های غیرقانونی

رکورد تازه ورود مهاجران به اسپانیا و افزایش مهاجرت های غیرقانونی

مدل کودک: مدل کودک: آمار گزارش شده از طرف وزارت کشور اسپانیا نشان میدهد تعداد مهاجرانی که تنها در دو هفته اخیر وارد این کشور شده اند بیش از یک سوم کل مهاجران امسال (۲۰۲۳) را می سازند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، داده های این وزارتخانه که روز گذشته (دوشنبه) منتشر گردید حاکیست: دست کم ۸۵۶۱ مهاجر طی دو هفته گذشته به «جزایر قناری» رسیده اند و این آمار بیش از یک سوم کل مهاجرانی است که در طول سال جاری به این کشور آمده اند.
این داده ها همین طور نشان میدهد که از روز اول ژانویه تا ۱۵ اکتبر (دو روز قبل) امسال، این مجموعه جزایر در اقیانوس اطلس ۲۳ هزار و ۵۳۷ مهاجر را پذیرفته اند که نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۸۰ درصد افزایش داشته است.
هفت جزیره اصلیِ این مجمع الجزایر موسوم به جزایر قناری به مقصد اصلی مهاجران از سنگال و دیگر کشورهای آفریقایی تبدیل گشته است که اهتمام در رسیدن به اسپانیا دارند. برخی دیگر از مهاجران نیز بدنبال عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به سرزمین اصلی اسپانیا هستند.
آب و هوای معتدل تر و دریاهای آرام تر در ماه های سپتامبر، اکتبر و گاهی نوامبر بطور معمول موجب افزایش ورود مهاجران به این منطقه می شود.
با اینحال اسپانیا نسبت به افزایش مهاجرت های غیرقانونی امسال ابراز نگرانی کرده و گفته است که بدون کمک اتحادیه اروپا نمی تواند مواجهه مناسبی با این مشکل داشته باشد.
ژوئن سال جاری وزرای کشور اتحادیه اروپا با طرحی در مورد بازبینی در سیاست های مهاجرتی و پناهجویی این اتحادیه موافقت کردند.
این طرح که برای اجرائی شدن باید توسط پارلمان اروپا تایید گردد در حالی ارائه شده که امسال تعداد افرادی که با قایق بوسیله دریای مدیترانه وارد اروپا شده اند، ۳۰ درصد افزایش داشته است.
این سیاست های جدید شامل توزیع عادلانه تر مهاجران و پناهندگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می شود تا فشار بر کشورهایی مانند ایتالیا و یونان که قایق های بیشتر قاچاقچیان به آنجا می رود، کم شود.
وزرای کشور اتحادیه اروپا همین طور موافقت کردند که به روند رسیدگی و اخراج افرادی که واجد شرایط درخواست پناهندگی نیستند، سرعت بدهند.
یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) نیز در گزارش اخیر خود هشدار داده است: شمار کودکان مهاجر بدون همراه که از نواحی دریایی خطرناک به سمت اروپا عبور می کنند در امسال، ۶۰ درصد بالا رفته است.
یونیسف اعلام نموده که بیش از ۱۱ هزار کودک از دریای مدیترانه عبور کرده اند و خواهان واکنش گسترده اروپا برای پشتیبانی از کودکان و خانواده های پناهجو است.
همین طور در نشست سران ۹ کشور جنوب اروپا که با هدف بررسی بحران مهاجرت، بتازگی در «مالت» برگزار گردید، وضعیت ناگوار مهاجران در دریای مدیترانه در دستور کار قرار گرفته است.
سازمان ملل می گوید بیش از ۲۵۰۰ نفر امسال میلادی در حین سفر جان باخته یا مفقود شده اند.
در این بین علاوه بر عواملی چون ناآرامی های سیاسی، جنگ و درگیری های داخلی در شماری از کشورها نظیر سنگال و کشورهای آفریقایی، فاکتور دیگری که بتازگی به این مهاجرت ها دامن زده، معضل تغییرات اقلیمی و نتایج آنست که امکان ادامه زندگی را از مردم در مناطق لطمه پذیر در مقابل حوادث طبیعی نظیر سیل و خشکسالی گرفته است.
در همین رابطه رییس سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) نیز بتازگی هشدار داده است که اگر جهان اقدامی انجام ندهد، صدها میلیون نفر در جهان در معرض خطر تبدیل شدن به مهاجران آب و هوایی قرار دارند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~