از هر ۶ بزرگسال یا نوجوان آمریکایی بیش از یک نفر اختلال سوءمصرف مواد دارد

از هر ۶ بزرگسال یا نوجوان آمریکایی بیش از یک نفر اختلال سوءمصرف مواد دارد

از هر ۶ بزرگسال یا نوجوان آمریکایی بیش از یک نفر اختلال سوءمصرف مواد دارد

مدل کودک: داده هایی که بتازگی انتشار یافته نشان میدهد بیش از یک نفر از هر شش آمریکایی بزرگسال و نوجوان در سال قبل میلادی (۲۰۲۲) به اختلال سوءمصرف مواد مبتلا بوده اند.
به گزارش مدل کودک به نقل از نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، در این نظرسنجی، سوء مصرف مواد مخدر و الکل حدودا تعداد یکسانی از مردم را شامل می شد: حدود ۳۰ میلیون نفر الکلی بودند در صورتیکه ۲۷ میلیون نفر هم اختلال مصرف مواد داشتند که حدود شش میلیون نفر از آنها به اختلال مصرف مواد افیونی مبتلا بودند.
تعدادی از افراد نیز با اعتیاد به بالای یک ماده دست و پنجه نرم می کردند به شکلی که حدود هشت میلیون نفر از اختلالات همزمان سوء مصرف الکل و مواد مخدر رنج می بردند.
در همین حال، بیماری روانی نیز اغلب با سوء مصرف مواد هم راه است. این نظرسنجی نشان میدهد نزدیک به یک چهارم بزرگسالان آمریکایی مشکل سلامت روانی دارند همچون یک نفر از هر ۱۲ نفر که هم بیماری روانی و هم اختلال مصرف مواد را تجربه کرده اند.
همین طور حدود یک نفر از هر پنج نوجوان ۱۲ تا ۱۷ ساله آمریکایی – حدودا پنج میلیون جوان – در سال قبل یک دوره افسردگی اساسی را تجربه کرده بودند.
«هاویر بسرا»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا در این زمینه اظهار داشت: اپیدمی اوردوز دلخراش است اما قابل پیشگیری نیز هست. ادامه پیشرفت دراین زمینه به بودجه و تعهد مناسب نیاز دارد. ما از استفاده از هر ابزار موجود برای ارائه کمک مورد نیاز به افراد گرفتار به این قبیل مشکلات روانی دست نخواهیم کشید.
اختلال مصرف مواد در آمریکا افزایش شایان توجهی داشته است بطوریکه در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱، حدود ۲.۵ میلیون نفر بیشتر آنرا تجربه کردند. افکار خودکشی نیز در میان بزرگسالان و نوجوانان بالا رفته است.
کارشناسان اذعان کرده اند که ایالات متحده نیاز به بودجه بیشتری برای مقابله با اپیدمی مصرف مواد مخدر و الکل دارد.
اپیدمی مواد مخدر در آمریکا و سیاستگذارانی که نفت در آتش می ریزند
مدتی پیش «نیکلاس دومینیچی» یک ساله در مهدکودکی در شهر نیویورک آمریکا جانش را از دست داد. سه کودک دیگر که هشت ماهه تا دو ساله بودند نیز به اورژانس منتقل شده بودند. کارکنان بهداشتی با تعجب متوجه شدند که این کودکان توسط ماده مخدر «فنتانیل» مسموم شده اند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، صاحب این مرکز و چند تن دیگر در این مهدکودک مواد مخدر نگهداری و توزیع می کردند. پلیس نزدیک تشک محل خواب و بازی بچه ها یک کیلوگرم فنتانیل و تجهیزات ساخت مواد مخدر هم پیدا کرد.
فنتانیل (به انگلیسی: Fentanyl) یک شبه مرفین بسیار قوی است و برای بی هوشی استفاده می شود. این ماده برخلاف مخدرهای طبیعی مانند تریاک، مرفین و هروئین ریشه گیاهی و طبیعی ندارد و تنها در لابراتوار تولید می شود، با سرعتی بیش از مرفین و هروئین از پوسته محافظ مغز و طناب نخاعی عبور می کند و با قدرتی اعجاب آور روی گیرنده های مرفینی مغز تأثیر می گذارد.
مرگ و میر ناشی از مصرف فنتانیل، بالاترین میزان کشندگی دارویی در ایالات متحده آمریکا است.
در اعلامیه اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا آمده است که این ترکیب، یک ماده افیونی بسیار اعتیادآور است و ۵۰ برابر قویتر از هروئین عمل می کند. فقط دو میلی گرم از ماده فنتانیل، یعنی مقدار کمی که روی نوک مداد هم می چسبد، یک دُز بالقوه مرگ آور بشمار می رود.
فنتانیل به سبب قیمت پایین و سهولت نسبی تهیه آن در آمریکا، جایگزین سایر مواد مخدر همچون هروئین شده است.
به گزارش سایت اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا، در ۱۰ سال قبل ماده فنتانیل تنها بخش کوچک از مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از اندازه را تشکیل می داد ولی حالا به «مرگبارترین تهدید دارویی پیش روی این کشور» تبدیل گشته است.
با این وجود، این مورد تنها گوشه ای از کوه یخ اپیدمی مزمن مواد مخدر در آمریکاست.
وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در گزارش ارزیابی تهدیدات داخلی ۲۰۲۴ اشاره نمود که مواد مخدر سالانه تعداد بیشتری از آمریکایی ها را می کشد یا به آنها لطمه می رساند.
بنابر اعلام خبرگزاری شینهوا، ایالات متحده به رغم این که تنها پنج درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است، ۸۰ درصد از مصرف جهانی مواد افیونی را به خود مختص کرده است.
با آنکه بیش از ۵۰ سال پیش آمریکا مقابل مواد مخدر اعلام جنگ کرد اما به سبب سیاست های غلط، این معضل همچنان جان تعداد زیادی را در این کشور می گیرد و زندگی بسیاری را نیز نابود می کند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~