دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نیازمند برنامه های قابل سنجش برای ترویج فرهنگ کار هستیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نیازمند برنامه های قابل سنجش برای ترویج فرهنگ کار هستیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نیازمند برنامه های قابل سنجش برای ترویج فرهنگ کار هستیم

مدل کودک: مدل کودک: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلان اینکه باید فرهنگ کار کردن به ارزش تبدیل گردد و جلوی هدر رفتن عمر افراد و ظرفیتهای فراوان جمعیتی کشور را گرفت بر لزوم تدوین برنامه های قابل سنجش برای ترویج فرهنگ کار تاکید نمود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در هفتمین نشست شورای هماهنگی ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی که با موضوع راهبری میز فرهنگ کار تشکیل شد، در سخنانی اظهار داشت: فرهنگ کار در آیات و روایات ما بسیار مورد تاکید بوده است و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی فراوانی در عرصه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در این خصوص انجام شده است. باید از این منبع عظیم و در دسترس بهره برد و آنرا مبنای عمل میز فرهنگ کار قرار داد.
وی با مروری بر تجربیات نسل های گذشته در انجام کار از سنین کودکی اضافه کرد: باید فرهنگ کار کردن به ارزش تبدیل گردد و جلوی هدر رفتن عمر افراد و ظرفیتهای فراوان جمعیتی کشور را گرفت.
خسروپناه اظهار داشت: برخی افراد دنبال کارهای کم زحمت و آسان هستند، در صورتیکه کار کردن توانایی های بسیاری برای انسان شکوفا می کند و تأثیرات فردی قابل توجهی دارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از استماع گزارش میز فرهنگ کار و شرح بسته های اجرائی تدوین شده، ضمن قدردانی از کوشش های ستاد فرهنگی و اجتماعی و دبیر میز، اظهار امیدواری برای بهره مندی این میز از نخبگان فرهنگ کار، خواهان تبدیل اقدامات تدوین شده به پروژه های مشخص و قابل سنجش برای بسته عملیاتی فرهنگ کار شد تا نهادهای مربوط اقدامات لازم را انجام دهند.
دکتر محمود حاجیلویی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی نیز در این نشست ضمن تبیین فرآیندهای اجرائی میزهای تخصصی در ستاد اظهار داشت: باتوجه به اهمیت موضوع فرهنگ کار و بر طبق صراحت های قانونی که به ویژه در نقشه مهندسی فرهنگی کشور وجود دارد و نیز همکاری خوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خصوصاً معاون فرهنگی این وزراتخانه، دکتر چکشیان، میز فرهنگ کار همچون موضوعات اولویت دار ستاد فرهنگی و اجتماعی است و قدمهای خوبی برای تدوین بسته های اجرائی برداشته است.
وی ادامه داد: برمبنای سوابق گذشته تامین بودجه برای اقدامات فرهنگی، امری مهم و لازم است و نیاز است در گام بعدی برای بسته های اجرائی بودجه متناسب نیز برآورد شده و محل های تامین این بودجه نیز بررسی و تعیین شود.
دکتر محمد چکشیان دبیر میز تخصصی فرهنگ کار ومعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری بر اهمیت منزلت کار در جامعه، اظهار داشت: باتوجه به ضرورت گفتمان سازی در مسئله فرهنگ کار، میز تخصصی فرهنگ کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است تا موضوع فرهنگ کار و تلاش به عنوان گفتمان غالب بین مدیران ارشد کشور شکل گیرد.
بر طبق گزارش روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بسته های اجرائی تدوین شده در میز فرهنگ کار اضافه کرد: بر طبق این بسته های اجرائی، برای هر یک از اقدامات دستگاهها و نهادهایی مسئولیت پذیرفته اند تا با مشارکت و هم افزایی مراحل اجرائی سازی این بسته سیاستی را پیش برند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~