وزیر كشور: صدمه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت

وزیر كشور: صدمه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت

وزیر كشور: صدمه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت

به گزارش مدل کودک، وزیر کشور در یکصد و شصتمین جلسه شورای اجتماعی کشور تصریح کرد: باید ضعف ها و نقصها الگوهای مداخلات در حوزه صدمه های اجتماعی شناسایی و بر طرف شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، یکصد و شصتمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور رحیمی وزیر دادگستری، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با محوریت صدمه های اجتماعی و همینطور بررسی طرح و الگوی «مجتمع شوق زندگی» برگزار شد.
مجتمع شوق زندگی، الگوی جدیدی برای پوشش افراد صدمه دیده جامعه و پشتیبانی از آنان بخصوص کودکان است که نخستین بار توسط دادستانی مشهد افتتاح شد و به تازگی در چند شهر کشور این الگو به اجرا در آمده است. در این مجتمع ها کلیه نهادهای مرتبط همچون بهزیستی، شهرداری، دادستانی و سایر نهادهای مرتبط در یکجا حضور داشته و به امور صدمه دیدگان رسیدگی می کنند.
احمد وحیدی وزیر کشور در این جلسه، بر اهمیت چالش صدمه های اجتماعی و گستردگی آن تصریح کرد و اظهار داشت که مبحث صدمه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت.
وی ضمن اشاره به این که تلاشهای صورت گرفته در حوزه صدمه های اجتماعی می توانست بسیار بهتر و موفقت آمیزتر باشد، اضافه کرد: برای رسیدن به الگوی مناسب و نحوه مواجهه با صدمه ها، به کار مطالعاتی و بررسی های کارشناسی بیشتر نیاز است.
وزیر کشور در ارتباط با طرح مجتمع های شوق زندگی تصریح کرد: برای این الگو لازم است یک شیوه نامه یا دستور العمل تدوین و متولی آن مشخص و هم برای مراحل توسعه آن هم برنامه ریزی شود.
وحیدی ضمن یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دغدغه ایشان در مورد صدمه های اجتماعی، اظهار داشت: باید دغدغه رهبری را با قدرت دنبال نماییم و جمع بندی تلاش ها و فعالیتهای صورت گرفته را به استحضار ایشان برسانیم.
در ادامه جلسه شورای اجتماعی کشور، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان هم ضمن تاکید بر اجتناب از ایجاد دستگاههای موازی، خاطرنشان کرد: مقابله با صدمه های اجتماعی باید با کار جمعی همراه باشد.
در این نشست امین حسین رحیمی وزیر دادگستری هم در توضیح طرح مجتمع شوق زندگی، اظهار داشت: این مجتمع نماد همکاری دولت و قوه قضاییه در رفع صدمه های اجتماعی است.
وی خواهان توسعه این مجتمع ها در سرتاسر کشور شد و پیشنهاد داد: سازمان بهزیستی متولی این مجتمع باشد و سایر دستگاه ها با این نهاد همکاری کنند.
غلامعباس ترکی معاون قضایی دادستانی کل کشور هم در این جلسه ضمن تشریح محاسن و خصوصیت های مجتمع های شوق زندگی، به برخی ابهامات و سوالات مطرح شده در نشست در مورد این مجتمع ها پاسخ داد و اظهار داشت: این مجتمع ها ساختار جدید و موازی به حساب نمی آیند، بلکه مدلی برای هم افزایی و همکاری نهادهای مختلف در مدیریت اجتماعی است.
به نقل از ایشان، الگوها و مدل هایی که در آن مشارکت مردمی اصل باشد، باید در اصلاح ساختارها و ترمیم فرایندهای در ارتباط با رفع بزهکاری در دستور کار قرار بگیرد.
طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، مجتمع شناسایی و جلوگیری از صدمه های «شوق زندگی» تیرماه سال ۱۴۰۰ با هدف پایش وضعیت صدمه های اجتماعی و پشتیبانی از گروههای آسیب پذیر در شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی افتتاح شد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~