ورزشکاران و مربیان می توانند بیمه شوند به علاوه نرخ حق بیمه و شرط سنی

ورزشکاران و مربیان می توانند بیمه شوند به علاوه نرخ حق بیمه و شرط سنی

ورزشکاران و مربیان می توانند بیمه شوند به علاوه نرخ حق بیمه و شرط سنی

مدل کودک: مدل کودک: سازمان تامین اجتماعی اعلام نمود همه ورزشکاران، اعضای تیم های ورزشی، مربیان و سایر فعالان حوزه های ورزشی می توانند حسب مورد در قالب بیمه شده الزامی یا خویش فرما و پرداخت حق بیمه مقرر، از خدمات متنوع بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی برخوردار شوند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، به استناد اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی و باتوجه به بندهای یک و پنج سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری که برخورداری از تامین اجتماعی را به لحاظ پوشش بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و درمان، حقی همگانی می داند و همین طور در اجرای ماده یک قانون تامین اجتماعی، توسعه پوشش بیمه اجتماعی به همه اقشار جامعه، در دستور کار این سازمان دارد.
بر طبق این گزارش، برای توسعه پوشش بیمه اجتماعی در بین ورزشکاران و فعالان این حوزه، مدتی پیش دستوری اداری از طرف مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی صادر شد. به سبب این بخشنامه، در اجرای ماده یک قانون تامین اجتماعی و بمنظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای، بیمه فعالان حوزه های ورزشی شامل ورزشکاران، اعضای تیم های ورزشی، قهرمانان ملی، مربیان و کمک مربیان، داوران، مشاوران ورزشی، سرپرستان تیم های ورزشی، باشگاه داران، امور خدمات، حمل و نقل و اشخاصی که به هر صورت با باشگاه های ورزشی ارتباط شغلی دارند و در عین حال فاقد پوشش بیمه ای نزد سایر صندوق های بازنشستگی باشند مورد توجه قرار گرفته است.
بر طبق این دستور اداری، چنانچه ورزشکاران دارای رابطه کاری و مزدبگیری با کارفرما باشند، از مصادیق بند الف ماده ۴ قانون تامین اجتماعی تلقی می شوند که در این صورت باتوجه به ماهیت این نوع بیمه (اجباری) کارفرمایان مربوطه موظفند نسبت به ارسال فهرست و پرداخت حق بیمه افراد موردنظر مطابق مواد ۲۸، ۳۰، ۳۶ و ۳۹ قانون تامین اجتماعی اقدام نمایند. همین طور کارفرمایان موضوع کارهای ورزشی نیز که حقوق دریافت نمی کنند، می توانند در اجرای تبصره ۵ الحاقی به ماده ۴ قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۸۸ هیئت وزیران و با رعایت دستورالعمل های مربوطه نسبت به ارسال فهرست و پرداخت حق بیمه اقدام نمایند.
در این دستور اداری همین طور تصریح شده است امکان پذیرش و بیمه پردازی سایر فعالان حوزه ورزش نیز که فاقد رابطه کاری و مزدبگیری با کارفرمایی مشخص هستند در قالب بیمه های اختیاری و بصورت گروهی (توافقی) یا انفرادی (صاحبان حرف و مشاغل آزاد و ادامه بیمه بطور اختیاری) برقرار است و ادارات کل تامین اجتماعی با همکاری باشگاه های ورزشی ملزم به پیگیری جدی توسعه پوشش بیمه به گروههای مختلف ورزشکاران و فعالان این حوزه هستند.
برای بیمه خویش فرمایی ورزشکاران و فعالان حوزه ورزش و تربیت بدنی، دو نرخ ۱۴ درصد دستمز مبنای کسر حق بیمه با خدمات بازنشستگی و فوت قبل و پس از بازنشستگی و ۱۸ درصد با خدمات بازنشستگی، فوت قبل و پس از بازنشستگی و نیز ازکارافتادگی پیش بینی شده است.
همه ورزشکاران و فعالان این حوزه با داشتن سن ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند در قالب این طرح تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند. همین طور افراد با سن بیش از ۵۰ سال نیز در صورت اینکه معادل مازاد سالهای بیش از ۵۰ سال، سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشند، می توانند تحت پوشش این طرح قرار گیرند.
افراد بیمه پرداز در این طرح همین طور با پرداخت سرانه درمان برای خود افراد تحت تکفل، می توانند از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی نیز بهره مند شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ورزشکاران و همه فعالان حوزه ورزش برای انعقاد قرارداد و شروع بیمه پردازی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی می توانند به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس es.tamin.ir مراجعه نموده یا با بهره گیری از برنامه کاربردی (اپلیکیشن) “تأمین من” در این طرح ثبت نام کنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~