معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد ۲۰ میلیون زن در سن باروری هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد ۲۰ میلیون زن در سن باروری هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد ۲۰ میلیون زن در سن باروری هستند

به گزارش مدل کودک، براساس اعلام معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، باوجود وجود ۲۰ میلیون زن در سن باروری، الان تعداد موالید سالانه کشور زیر یک میلیون نفر است و اصلاح این روند بیشتر از هر مسئله ای نیازمند کار فرهنگی است.

به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در نشست با بانوان خیر ایثارگر، با اشاره به اینکه اصلاح روند فرزندآوری در کشور بیشتر از هر مسئله ای نیازمند کار فرهنگی است، اظهار نمود: در دهه شصت ۱۰ میلیون خانم در سن باروری و ۲ میلیون در سال تولد داشتیم اما هم اکنون بالای ۲۰ میلیون خانم در سن باروری با زیر یک میلیون تولد در سال داریم.

وی با اشاره به اینکه روز به روز تعداد موالید ما کاسته می شود، تصریح کرد: با وجود این که برخی از دلایل کاهش اقتصادی می باشد ولی باید توجه کرد که نوع نگاه و توقع از زندگی عوض شده است و این ماییم که باید بخواهیم این نگاه تغییر کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در رابطه با مطالبات اقتصادی زنان ایثارگر حاضر در نشست، توضیح داد: نگرانی های به حقی برخی خانواده شهدا از وضعیت اقتصادی دارند اما باید گفت شرایط به سرعت رو به بهبود است در دهه ۹۰ رشد اقتصادی ما هر سال منفی بود. اما هم اکنون وضعیت اقتصادی تکان خورده و به بالای ۴ درصد رسیده است. وزرا با جان و دل و حتی چند شیفت کار می کنند.

خزعلی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مجوز مشاغل خانگی برای خانم ها هست، در رابطه با اقدامات این معاونت در مورد تسریع در فروش محصولات ساخته شده توسط زنان سرپرست خانوار، خطاب به زنان خیر ایثارگر حاضر در نشست خاطرنشان کرد: سال قبل زمینه کار را برای بعضی از این زنان بخصوص بانوان زندانی و بانوانی که از زندان آزاد می شوند فراهم کردیم اما برای خانواده شهدا غیر از کار مسئله باید به بحث نیاز عاطفی و مشاوره ای خانواده شهدا هم پرداخت این پشتیبانی ها می تواند به دست شما بانوان خیرین ایثارگر انجام.

وی اضافه کرد: در مورد فروش محصولات زنان سرپرست خانوار هم معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری قراردادی را با “کسبینو” دارد و می توانیم از این سامانه محصولات خیریه های شما را که توسط زنان سرپرست خانوار ساخته شده است برای فروش پشتیبانی نماییم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اینکه من هم خودم را عضو کوچکی از شما می دانم. در مورد این که حقوق خانواده شهدا کم است، باید گفت تلاشهای برای بهبود و اجرای قوانین شده است. برخی موارد مصوب تا پیش از این اجرا نمی شده است و برای اجرای آنها سعی شده است. همچون این اقدامات تبدیل وضعیت فرزندان شهدا است که قدم هایی در این راه برداشته شده است.

خزعلی افزود: برنامه مسکن خانواده شهدا هم از مواردی است که باید به آن توجه گردد. معتقدیم باید وضعیت بودجه دولت بگونه ای باشد که همه این مطالبات را دولت پوشش دهد اما هم اکنون این امکان وجود ندارد. بحث ایجاد کار و کارآفرینی برای فرزندان شهدا همچون اقداماتی است که شما خیرین باید در برنامه خود قرار دهید.

وی اضافه کرد: ما همینطور پیشنهاد “زنان برای زنان” را داشتیم تا زنان خودشان برای رسیدگی به مشکلات زنان گروه هایی را تشکیل دهند و به خانواده زندانیان و برخی خانواده صدمه دیده و گرفتار صدمه اجتماعی سر زده و رسیدگی کنند. ما آمادگی هماهنگی بین این گروه ها را داریم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~