یونیسف اعلام كرد ۲۰۲۳، یکی از سخت ترین سال ها برای کودکان جهان

یونیسف اعلام كرد ۲۰۲۳، یکی از سخت ترین سال ها برای کودکان جهان

یونیسف اعلام كرد ۲۰۲۳، یکی از سخت ترین سال ها برای کودکان جهان

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام نمود: از آنجائیکه ده ها درگیری شدید و ویرانگر جان ده ها هزار کودک را در ۲۰۲۳ (سال جاری میلادی) در نقاط مختلف جهان گرفته، این سال «یکی از سخت ترین» سال ها برای کودکان دنیا به حساب می آید.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، معاون مدیر اجرایی یونیسف در اینباره اظهار داشت: یکی دیگر از عواملی که سال جاری را به «یکی از سخت ترین سال ها» برای کودکان تبدیل کرد، بودجه ناکافی برای فعالیتهای بشردوستانه و صدمه رساندن به کودکان نیازمند به کمک بخصوص در مناطق درگیری بوده است.
این مقام سازمان ملل در یک مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اظهار نمود: من فکر می کنم سال ۲۰۲۳ یکی از سخت ترین سال ها برای کودکان در سراسر دنیا بوده است. فکر می کنم آن چه بیشتر از همه مرا تحت تاثیر قرار داده، خشونت وحشتناک و بی سابقه ای است که در غزه دیده ایم.
او اظهار داشت: این چیزی که ما شاهد آن بوده ایم، سطح بی سابقه ای از خشونت و قساوت ضد زنان و کودکان بی گناه در غزه بوده است.
بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز درگیری ها تابحال حداقل ۲۰ هزار و ۴۲۴ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان را کشته و ۵۴ هزار و ۳۶ نفر دیگر را هم زخمی کرده است.
به قول منابع فلسطینی و بین المللی، این یک فاجعه انسانی بی سابقه است و خسارات زیادی هم به زیرساخت ها وارد شده است.
ورود به سال ۲۰۲۴ با «موقعیت های بسیار دشوار»
این مقام سازمان ملل با تکیه بر این که سال پر دردسر دیگری درحال نزدیک شدن است، اظهار داشت: نه تنها جهان وارد سال جدیدی می شود بلکه خیلی از منازعات جاری هم درحال ورود به سال جدید هستند. با این وجود وی اظهار امیدواری کرد که یونیسف به فعالیتهای خود ادامه دهد.
او اظهار داشت: فکر می کنم کاملا واضح است که ما با شرایط بسیار دشوار در غزه، سودان، جمهوری دموکراتیک کنگو و… به سال ۲۰۲۴ می رویم. ما باید اطمینان حاصل نماییم که بحران های موجود در جهان را فراموش نکنیم.
وی تصریح کرد: همینطور به کاری که انجام می دهیم امیدواریم و می دانیم که تفاوت بوجود می آورد. فعالیت یونیسف در کشورهای هدف تأثیر مثبت دارد.
از یونیسف در سال ۲۰۲۴ چه انتظاری داریم؟
بنابر گزارش آناتولی، یونیسف در فراخوان سال ۲۰۲۴ خود، درخواست کمک مالی اضطراری ۹.۳ میلیارد دلاری را برای دستیابی به حداقل ۹۳.۷ میلیون کودک در ۱۵۵ کشور شروع کرد.
پنج درخواست اصلی از نظر تأمین بودجه برای سال ۲۰۲۴ شامل افغانستان با ۱.۴۴ میلیارد دلار، پناهندگان سوری و سایر جمعیت های صدمه پذیر با ۸۶۰ میلیون دلار، سودان با ۸۴۰ میلیون دلار، جمهوری دموکراتیک کنگو با ۸۰۴ میلیون دلار و اکراین و پاسخ به پناهندگان با ۵۸۰ میلیون دلار است.
همینطور همچون اهداف یونیسف، دسترسی به آموزش رسمی یا غیر رسمی برای ۱۹.۳ میلیون کودک و در دسترس قرار دادن سلامت روان مبتنی بر جامعه و حمایت روانی اجتماعی برای ۲۶.۷ میلیون کودک در سرتاسر دنیاست.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~