یك استاد دانشگاه تاكید كرد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، از کارکردهای مهم خانواده

یك استاد دانشگاه تاكید كرد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، از کارکردهای مهم خانواده

یك استاد دانشگاه تاكید كرد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، از کارکردهای مهم خانواده

به گزارش مدل کودک، بنابر اظهارات یک استاد دانشگاه، یکی از کارکردهای اساسی خانواده، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، دکتر صفی الله ملکی در مورد نقش و اهمیت خانواده با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری بیان نمود: خانواده پایه و اساس جامعه است و مهم ترین کانون تربیت است که ارزشهای دینی، مذهبی و فرهنگی از راه آن به فرزندان منتقل می شود بنابراین رابطه مستقیمی بین خانواده و جامعه برقرار است به صورتی که هر چه خانواده سالم تر باشد، جامعه سالم تر خواهد بود و برعکس آن هم حاکم است.

وی کارکردهای اجتماعی خانواده را به ۲ صورت جامعه پذیری و فرهنگ پذیری تعریف کرد و اضافه کرد: خانواده نقش انتقال دهنده ارزش ها و فرهنگ به فرزندان را دارد و احساساتی که به فرزندان انتقال داده می شود باعث شکل گیری شخصیت فرزندان شده و آینده جامعه هم بستگی به نوع فرهنگ پذیری و جامعه پذیری فرزندان دارد.

این جامعه شناس یکی از کارکردهای اساسی خانواده را پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانست و تشریح کرد: خانواده نقش بازدارنده و پیشگیرانه دارد و وظیفه والدین هم آگاهی بخشی در تمامی جنبه هاست. منشاء حدود ۴۰ درصد جرائم به خانواده مربوط می شود بنابراین یکی از کارکردهای خانواده کنترل جامعه است. ازاین رو باید نقش خانواده در بازدارندگی و جلوگیری از جرائم در اولویت باشد چون که نقش الگوسازی برای فرزندان را دارد و وظیفه آنها آگاهی بخشی و آموزشهای فرهنگی است.

ملکی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به بیش آیات قرآن در مورد اهمیت تعلیم و تربیت و خانواده و والدین خاطرنشان کرد: دین در مساله تربیت و خانواده بی نهایت حساس بوده و به آن تاکید دارد. مساله زن هم بسیار حائز اهمیت می باشد و در دین اسلام هم توجه بسیاری به آن شده است. هر چه خانواده ها سالمتر باشند انحرافات و آسیبهای اجتماعی فرزندان کمتر خواهد بود.
این استاد دانشگاه بروز مشکلات را در گذار از جامعه سنتی به مدرن، طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: در کشور بحران فرهنگی وجود ندارد اما شاهد تعارض فرهنگی هستیم بنابراین باید قدرت تمییز، تحلیل و تشخیص خانواده ها بالا رود تا بتواند نتایج بهتری بگیرد.
او در آخر اظهار داشت: تنها یک ارگان مسئول این حوزه نیست و در کنار آموزش و پرورش سایز ارگانها هم باید به میدان بیایند. فرهنگسازی صرفاً از راه آموزش کافی نیست بلکه باید قوانین در رابطه با پشتیبانی از خانواده و زنان هم در جامعه وجود داشته باشد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~